Savonds eten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Savonds eten

Beste bodynet leden!
    even een vraagje van een beginner.

Ik heb 6 maanden gebulkt en dat is prima verlopen.
    nu ligt mijn vet % op ongeveer 15/16%.
    dus dat betekend dat het tijd is voor een cut naar 10%.

natuurlijk wil ik dit perfect doen en de standaard richtlijn aanhouden van 2% per maand.

ik ga een ekv verhouding aanhouden van 3keer vvm in eiwit.
    1 /1.5 gr vet per kilo en overig koolhydraten.

5 keer per week kt en 3 keer cardio (hitt op de hometrainer.)
    en 1 keer per week 12 km hardlopen.

Misschien een rare vraag maar ik ben nog nooit ergens zo gemotiveerd voor geweest.
    ik lees/leer me een ongeluk, heb een tijdje terug een powercage aangeschaft met alles erop en eraan.
    dus ik wil dit zo goed mogelijk doen!

Ik eet op werkdagen tussen 5:00-21:00 3000 kcal.
    Als het vrijdag is komt het regelmatig voor dat ik van 5:00- +- 3:00 wakker ben

dit is dus 6 uur langer als normaal, en dan heb ik 4 keuzes.

1. extra kcal eten aangezien ik meer energie verbruik als ik wakker ben.
    2. Mijn 3000 kcal beter over de dag verdelen
    3. of bijvoorbeeld 500 kcal eten en de dag erna maar 2500.
    4. Gewoon niks extra's dan krijg ik maar een honger gevoel ( wat geen probleem is)

of zit ik er compleet naast?
    Een doel zonder een plan is slechts een wens.

Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

Gewoon aan je plan houden, niet te moeilijk doen door "uren wakker" te gaan compenseren.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Prima.
      ik was bang dat ik vooral in de late uurtjes spier zou verliezen doordat ik dan honger krijg.
      Dan houd ik het gewoon op 3000 en verplaats ik wel ff een boterhammetje naar de avond/ nacht.

Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

Comment

Ik draai ploegendiensten dus mijn werk en slaaptijdens verschuiven steeds. Ik voel me niet lekker als ik 4 uur langer wakker ben en in die 4 uur niks eet.. sommige zeggen gewoon elke dag je kcal halen.. maar ik draai daar dan weer niet lekker op. Ik eet gewoon om de 2,5 uur.. ongewenst mn aantal kcal en zorg dat ik elke dag een minimaal aantal kcal haal. Maar als ik op een bepaalde dag minder wakker ben ga ik niet nog voor het slapen me volproppen om aan mn kcal te komen. Dit vang ik de volgende dag wel weer op.

Mijn maatstaaf is dus gewoon elke 2,5 uur eten zodat mn lijf altijd van voedingstoffen is voorzien. Ben ik langer wakker dan eet ik meer.. ben ik korter wakker dan eet ik minder.. lijkt me ook gewoon heel logisch.. Is iets lastiger rekenen met je voedingschema misschien maar het werkt voor mij nu veel soepeler. Over de hele week gezien zit ik altijd aan mijn macro's en calorieen.

Snachts slaap ik gewoon. en voor het slapen neem ik gewoon carbs (havermout namelijk door mn kwark) Ik heb een snelle verbranding en heb daar totaal geen last mee met vet aanzetten ofzo.

Teveel regeltjes.. vind uit wat voor jou werkt.
        "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Ja teveel regeltjes....
          natuurlijk ga ik kijken wat werkt voor mij, maar ik was wel benieuwd of er leden zijn die hier rekening mee houden.

en zo te zien heb ik al 2 tegenovergestelde antwoorden .

Zoals ik al zei verplaats ik wel een bammetje naar de avond of neem er 1 extra om zo toch mijn spijsvertering aan de gang te houden.

Comment

Ik post m'n schema wel even in dit topic.

Dit moet hem worden dan.
            zoals eerder vermeld:
            5 keer kt.
            3 keer hitt.
            1 keer hardlopen 12 km.
            lichamelijk werk.

21 jaar
            81 kg vvm 68,85
            190cm
            15% vet

5:00
            50 gr brinta
            300 ml melk
            30 gr whey
            100 gr makreel

9:00
            3 volkorenboterhammen
            75gr tonijn waterbasis
            2 plakjes kipfilet

12:30
            3 volkorenboterhammen
            75 gr tonijn waterbasis
            2 plakjes kipfilet

15:00
            1 volkorenboterham
            15 gr pindakaas

17:30
            100 gr zilvervliesrijst rijst
            200 gram mix groenten
            200 gr kipfilet
            10 ml olijfolie
            1 lepeltje sambal

19:00 training / cardio
            30 gr whey

20:00/20:30 einde training/ cardio
            1 banaan

21:00
            50 gr cashewnoten

22:00
            500 gr kwark

Totaal:
            kcal 3193.2
            e : 263.2
            v: 85.5
            k : 317.7

Als ik goed heb meegelezen op het forum denk ik dat ik aardig in de buurt zit met m'n schema.
            opmerkingen / tips zijn altijd welkom!

Zo genoeg getypt voorlopig maar eens knallen!
            Last edited by Remons; 29-09-2013, 23:31.

Comment

Ja zoals ik al zei iedereen moet doen wat voor hem of haar werkt maar ik vind het zeer onlogisch om paranoide vast te houden aan je kcal op de dag als je dag daar helemaal niet meer op afgesteld is.. als je een langere dag hebt verbrand je gewoon meer en moet je meer vreten.. je gaat niet je laatste 4 uur lang op een houtje bijten omdat jeje kcal al gehaald hebt das echt onzin en andersom net zo..
              "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Je bepaalt je onderhoud op een gemiddelde, of je een paar uurtjes meer of minder slaapt, een warmng up of niet voor je training doet of ff de stad inloopt om nieuwe schoenen te kopen doet niet echt terzake en gaat geen verschil maken. Serieus als je je met dit soort dingen bezighoudt en ook nog wilt gaan bepalen "of dat voor je werkt" ik zou zeggen leef jezelf uit maar ik moet erom glimlachen. Ik zou ook je stappen gaan tellen, als je er meer dan 100 extra tov je gemiddelde doet per dag verbrand je meer, dan moet je niet paranoia aan je schema vast gaan houden maar kijken wat voor je werkt
                Last edited by pescatore; 30-09-2013, 04:37.
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Wat was jou vet% 6 maanden geleden?
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

@ cidious en pescatore.
                    ik dacht altijd dat het redelijk krap kwam, ik zal wat minder panieken haha

@infero ik dacht al dat ik die vraag zou krijgen.
                    die lag al op 14% Ben net boven m'n onderhoud gaan zitten ben precies 5 kg zwaarder geworden.
                    Ik was eerst gaan cleanbulken omdat er anders niks van me overblijft tijdens de cut

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X