Wachten met trainen tot ik ben afgevallen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wachten met trainen tot ik ben afgevallen?

Ik heb waten vragen over de weg naar een goed lichaam. Ik ben 38 jaar en 1.77cm, en ik wil er graag beter uit zien, ben klaar met de bierbuik. Ik wil er vanaf voor ik oud ben!

Ik ben 1 september begonnen met een laag koolhydraat dieet, die niet echt gebaseerd is op een voedingschema. Ik ben gewoon gestopt met brood en aardappelen/rijst eten, en drink geen bier meer (dat laatste is soms nog wel eens lastig). Ik eet nu meestal een koolvis of een gebakken ei in de ochtend, en in de middag een stukje kip en in de avond vlees met sla en tomaat of vis met sla en tomaat (ik wissel dat om de dag). Dit heeft geresulteerd dat ik van 95KG nu 89 weeg. Dus 6kg deze maand afgevallen.

Dit heb ik gedaan zonder sporten, en nu ben ik van plan om weer te gaan fietsen 3 keer per week.
    Nu wil ik graag doorgaan tot ik ongeveer ik 80kg weeg.

Nu wil ik ook graag gaan trainen om spiermassa te kweken, maar kan ik dat het beste doen als ik mijn streef gewicht heb bereikt? Ik ben bang als ik als een malle ga trainen dat ik weer aankom? Of is dat dan goed?
    Last edited by DANDAN; 02-10-2013, 10:42.

Zijn die 3 maaltijden het enige wat je eet?!

Comment

Als ik nog steeds honger heb eet ik gewoon nog een koolvis En ik drink 2 liter water per dag....

Comment

Ik zou gaan afvallen in combinatie met fietsen totdat jij het gewicht heb behaald waarvan je denkt hier ben ik tevreden over. Wanneer je weer spieren op wil gaan bouwen moet je er wel rekening mee houden dat je je voeding drastisch moet gaan veranderen. Maar wat betreft die manier van eten is genoeg informatie te vinden binnen dit forum.
        Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Het is niet nodig om eerst af te vallen voordat je met trainen begint. Het is een kwestie van een voedingsschema in elkaar zetten in combinatie met training.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by Aldo Raine View Post
            Ik zou gaan afvallen in combinatie met fietsen totdat jij het gewicht heb behaald waarvan je denkt hier ben ik tevreden over. Wanneer je weer spieren op wil gaan bouwen moet je er wel rekening mee houden dat je je voeding drastisch moet gaan veranderen. Maar wat betreft die manier van eten is genoeg informatie te vinden binnen dit forum.
            Ja dat had ik al gelezen alleen zijn koolhydraten op dit moment juist de reden dat ik zo dik ben. Geen sport en veel eten is een slechte combi. Ik heb mezelf tot doel gezet deze maand nog eens 8KG af te vallen en dan te beginnen met trainen.

Comment

Not to rain on your parade maar ik ben zelf sowieso geen voorstander van dit soort crashdieeten. Ik bedoel hoeveel kcal krijg jij binnen op een dag? Als het minder dan 1500 is dan kun je gaan zitten wachten op een jojo effect. Je lichaam is zo gedeprived van voedingsstoffen dat zodra je weer een normaal eetritme opbouwt het alles gaat opslaan wat je binnen krijgt. Zie hier het jojo-effect. Ik gok dat je inderdaad minder dan 1500 kcal binnenkrijgt omdat 6kg in 1 maand nogal een substantieel gewichtsverlies is...

Door erbij te gaan sporten maak je je deficit nog groter en zeker als je dat icm dit dieet wilt gaan doen denk ik dat het nogal extreem en ongezond word.

Ik zou je aanraden een gezond voedingsschema op te zetten icm trainen
              Of
              Als je echt dit dieet wilt blijven volgen, nog even wachten met het sporten

Comment

Waarom niet meteen gaan trainen? Hoe meer spieren, hoe meer je verbrandt en hoe meer je mag eten terwijl je afvalt :P Daarnaast vind ik dit een beetje een crashdieet. Ben ik eigenlijk niet zo'n voorstander van. Maar als jij het volhoud en het werkt... Your choice.
                Ik doe een gok

Comment

Nou .. .het voelt niet echt als een crashdieet. Ik eet zoveel ik wil, alleen heel weinig heel koolhydraten. Ik heb geen hongergevoel als dat wat zegt. Ik eet ook nog wat fruit tussendoor.
                  maar ik zie dit ook als tijdelijk dieet, ik wil na een maand overgaan op een gezond voedingschema...

Comment

Originally posted by DANDAN View Post
                    Nou .. .het voelt niet echt als een crashdieet. Ik eet zoveel ik wil, alleen heel weinig heel koolhydraten. Ik heb geen hongergevoel als dat wat zegt. Ik eet ook nog wat fruit tussendoor.
                    maar ik zie dit ook als tijdelijk dieet, ik wil na een maand overgaan op een gezond voedingschema...
                    Dat kun je beter nu gelijk doen want wat jij nu doet is verre van ideaal. Maar ik heb zo'n beetje het vermoeden dat je nogal koppig bent en toch lekker blijft doen waar jij zin in hebt, ondanks het advies dat je krijgt van forumleden die meer ervaren zijn dan jij.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Rustig Inferno hij is net nieuw. Maar wat we proberen te zeggen met ze allen is dat je nu al met krachttraining kan gaan beginnen en nu al met fietsen kan gaan beginnen. Wel zal je voeding hier op aangepast moeten worden, en je zal ook meer koolydraten moeten gaan eten. Zo ga je alsnog afvallen maar op een gezondere effectievere manier.
                      Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Originally posted by DANDAN View Post
                        Luister nou maar naar ze, deze hebben het bij het rechte eind..
                        Wat je nu aan het doen bent werkt maar tijdelijk, je zal heel snel weer terug knallen naar het oude gewicht.
                        Als je zo doorgaat (dat kan heel snel zijn) verziek je je metabolisme en dan is het uit met de pret.

Als je er de tijd voor kunt vinden maak dan een voeding schema aan, het is zo simpel hier gemaakt.
                        En het zal je nog verbazen hoeveel je nog mag eten en toch snel af kunt vallen.

Ook het wachten met sporten is onzin, begin er gelijk mee. Je schuift het nu alleen maar voor je uit.
                        En dat is echt geen oplossing.

Ik zeg doe wat ze je zeggen, ze bedoelen het goed met je en bieden je nu al hulp aan.
                        Accepteer dat dan ook man...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X