Borsten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Borsten

Ik ben nu ongeveer 7 maanden aan het trainen en heb nog steeds als doel massa.
    Nu heb ik het probleem dat ik borsten begin te krijgen, waarvan de tepels heel ver naar onder staan. Mijn vetpercentage is altijd rond de 14% dus afvallen is geen optie.

Wat valt hier aan te doen? Heeft het er misschien mee te maken dat ik alleen maar incline bench press doe voor de borst? (aangezien ik bij bovenkan borst, onderkant kin meer massa wil)

Eigenlijk als ik mijn armen strek, dan heb ik precies zoals ik het wil. Meer massa aan de bovenkant, geen borsten en tepels verder omhoog. Wat kan ik doen, loop hier al maanden tegenaan.

Alvast bedankt.

Meer incline en minder flat/decline werk. En VP is idd ook een reden. Heb je een foto?

Comment

Ik persoonlijk zou alleen declines toevoegen, inclines er in laten maar gewicht constant houden. Dus niet verhogen al heb je het gevoel dat het kan.
      Broomstick_bodybuilding op insta
      F#CK heavy weights

Comment

Plaats een foto.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Originally posted by Dexie View Post
          Meer incline en minder flat/decline werk. En VP is idd ook een reden. Heb je een foto?
          Ik doe al een paar maanden alleen incline, aangezien ik daar meer massa wil zodat het wat meer gelijk komt met het midden. Maar desalniettemin krijg ik die borstvorming.

Originally posted by Wessle View Post
          Ik persoonlijk zou alleen declines toevoegen, inclines er in laten maar gewicht constant houden. Dus niet verhogen al heb je het gevoel dat het kan.
          Ik doe nu vanaf vorige week chest dips, dat is in principe een decline oefening toch? Moet zeggen dat ik mijn borst nog nooit zo gevoelt heb.
          Incline constant houden kan, maar ik wil juist meer massa bij bovenborst en minder bij middenborst, dus ik weet niet of dat de uitkomst is.

Ik zal als ik thuis ben even een foto maken/plaatsen.

Comment

IMAG0311_1.jpgHoe het nu is. IMAG0313_1.jpgHoe ik het wil

Comment

Ach valt nog goed mee, kijk eens naar wat foto's van bodybuilders daar zie je soms de tepels bijna niet meer zitten haha

Comment

Dat vp ligt echt wel hoger dat zie je meteen aan o.a. de taille, verder zou je je er niet druk om moeten maken. Verhoudingen hoef je je pas zorgen om te maken wanneer je al een aardige basis hebt neergezet imo. Ik vind het sowieso een beetje frappant dat je alleen incline bp pakt. Hoe ziet je borsttraining er nu uit dan ? Naar mijn mening is er geen excuus om iets niet te trainen (behalve blessureleed e.d.), een nadruk op een bepaalde spier leggen is daarin tegen een ander verhaal.

Comment

Originally posted by erik89 View Post
                  Ik doe al een paar maanden alleen incline, aangezien ik daar meer massa wil zodat het wat meer gelijk komt met het midden. Maar desalniettemin krijg ik die borstvorming.

Ik doe nu vanaf vorige week chest dips, dat is in principe een decline oefening toch? Moet zeggen dat ik mijn borst nog nooit zo gevoelt heb.
                  Incline constant houden kan, maar ik wil juist meer massa bij bovenborst en minder bij middenborst, dus ik weet niet of dat de uitkomst is.

Ik zal als ik thuis ben even een foto maken/plaatsen.

Sorrie gozer ik heb je post verkeerd begrepen. Ik dacht andersom! Als je meer massa wilt aan de bovenkant ga je inderdaad te werk met inclines en niet met declines. Hoewel het een kwestie is van zorgen voor meer massa kan je de nadruk iets verschuiven. Maar verwacht niet dat je je borst in aparte delen kan trainen. Hoe je borst er uit gaat zien is genetisch bepaald
                  Broomstick_bodybuilding op insta
                  F#CK heavy weights

Comment

Nu ik de foto's gezien heb denk ik dat je een paar procentjes hoger zit dan je verwacht. Tussen de 12-15% moet je wat abdominal definitie gaan zien, dit is er nog niet vandaar denk ik dat je rond de 16-17% zit.

Over je borstspier: valt het allemaal wel mee dit trekt wel bij als je wat meer massa op je borst hebt en lager in vet% zit.
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Eens met Tails. Ga eerst maar een paar jaar flink (lees "goed") trainen, eten en rusten. Dan gaan die moobs van je ook wel weg. (PS: heb nog wel ergere moobs gezien dan de jouwe hoor, dus niet piepen).

Succes.
                      2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                      14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                      25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Originally posted by Tails View Post
                        Dat vp ligt echt wel hoger dat zie je meteen aan o.a. de taille, verder zou je je er niet druk om moeten maken. Verhoudingen hoef je je pas zorgen om te maken wanneer je al een aardige basis hebt neergezet imo. Ik vind het sowieso een beetje frappant dat je alleen incline bp pakt. Hoe ziet je borsttraining er nu uit dan ? Naar mijn mening is er geen excuus om iets niet te trainen (behalve blessureleed e.d.), een nadruk op een bepaalde spier leggen is daarin tegen een ander verhaal.
                        Ok bedankt. Ik pak alleen incline, omdat de verschillen tussen midden en bovenborst aardig groot zijn. Nu loopt het vanaf de buik helemaal op tot aan de tepels en dan loop het weer af naar de kin toe. Ziet er gewoon vreemd uit vind ik. Ik wil het liefst gewoon een recht lijn hebben, als je begrijpt wat ik bedoel. (zie foto 2)

Hier mijn schema dat ik gebruik:

Maandag:
                        Incline bench press
                        Military press
                        Chest dips
                        cgbp
                        T-bar-row
                        Bb curl

Dinsdag
                        Squat
                        Deadlift
                        Calf raise
                        Leg raise

Donderdag
                        Incline bench press
                        BOR
                        Hammer curl
                        Cable pull down
                        skullcrushers
                        Side lateral raise

Vrijdag:
                        Squat
                        Deadlift
                        Calf Raise
                        Sit ups

Comment

Originally posted by erik89 View Post
                          [ATTACH=CONFIG]17320[/ATTACH]Hoe het nu is. [ATTACH=CONFIG]17321[/ATTACH]Hoe ik het wil
                          Man, je hebt nog nauwelijks spiermassa op je borst en dan ga jij je nu al zorgen zitten maken over triviale zaken. En de locatie van je tepels is genetisch bepaald, daar verander je niets aan.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Ok bedankt allemaal.

Dus als ik het goed begrijp, gewoon doortrainen. Schema is wel goed neem ik aan?

Comment

Sorry maar dat schema kan de prullenbak in... Het heeft naar mijn mening totaal geen logische opbouw ook al zijn de oefeningen individueel wel goed (veel compounds). Ik zou eens een topic maken om tips te vragen naar het verbeteren van je schema of een al pre-made schema van dit forum pikken. Trainingsschema's

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X