Cutten/afvallen, waar moet ik beginnen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Misschien heb je iets aan deze link.
    Anders gewoon opzoeken via google en wat andere schema's bekijken in de sticky's staat eigenlijk ook al uitgelegd waar je je kcal uit moet halen.

Probeer dan een schema op te stellen dan kunnen wij hem controleren.
    Quitters never win !

Comment

Ikzelf zou jouw behoefte (op basis van wat ik nu weet) inschatten op ongeveer 2700 kcal. Afhankelijk van het soort werk of eventuele andere sporten, zou deze inschatting eventueel iets hoger kunnen uitvallen.

Ondanks eventuele berekeningen etc, blijft het gewoon een inschatting en een startpunt. Vanuit dit startpunt ga je kijken wat er gebeurd op deze inname en anticipeer je hierop (op basis van de progressie / vooruitgang die je maakt). Zo kun je zelf stukje bij beetje je voeding optimaal afstemmen op je doelen (Dit is oa ook waar ik je mee kan helpen als je een schema bij mij wilt afnemen).

Maar terug naar die 2700 kcal.

Je hebt een wat hoger vetpercentage en wellicht een 70-75kg VVM. In dit geval zal een 200-225g eiwitten ruim voldoende zijn (3g per kg LBM). Vetten mogen bij jou rond de 66-88g. Het overige koolhydraten.

Ik zou het dan als volgt aanpakken:
      Trainingsdagen: 2400 kcal: E225, K225, V66
      Rustdagen: 2200 kcal: E225, K175, V66

Waarom de vetten op 66g en de koolhydraten daardoor iets hoger? 66g is bij deze inname rond de 25-27% vetten. Percentueel gezien (en ook in absolute hoeveelheden) is dit ruim voldoende om alle benodigde vetten binnen te krijgen.

Door net wat meer ruimte bij de KH te maken, zul je meer energie hebben om harder/zwaarder te trainen. Dit heeft uiteindelijk een positief effect op het behoud van je LBM. Je koolhydraten zijn zo ook hoog genoeg dat je geen dingen als refeeds hoeft in te bouwen.

Uitgaande van 2x trainen per week, kom je dan uit op gemiddeld 2257 kcal. Dit een 4-6 weken testen. Kijken naar resultaat en daarop anticiperen.
      ----------------------------

Mocht je ondanks bovenstaande informatie mijn hulp toch in willen schakelen ben je van harte welkom.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Zo, dat zijn nog eens snelle en hulpvolle reacties!

Oke dynobet, dat is tot nu toe (volgens mij) wel duidelijk.

Er vanuit gaande dat mijn behoefte ongeveer 2700 kcal is (wat zeer aannemelijk is aangezien ik gewoon weinig beweging heb), moet ik dus de behoeftes op de trainings- en rustdagen dus verdelen over de aantallen die jij aangaf?

Dan is dus nu de bedoeling om die kcal te verdelen in mijn voedingsschema, maar dan loop ik vast.
        Ik zou gewoon niet weten wat voor producten ik voor welke maaltijd moet kiezen.
        Ook wordt het voor mij lastig om elke dag een structuur aan te houden op de zelfde tijdstippen en de 5/6 maaltijden die ik per dag moet verdelen. Dit komt omdat ik een heel onstabiel ritme heb ivm school en werk.

En hoe snel zou het gewicht verliezen met een goed voedingsschema in combinatie met 3 dagen trainen gaan? Moet ik daarbij denken aan kilo's per week, of is dit een heel traag procces?

In iedergeval hartelijk bedankt dynobet! Nu weet ik in iedergeval een uitgangspunt waar ik mee moet beginnen.

Groeten,

Comment

Net weer lekker getraind, direct maar even gevraagd over voedingsadvies. Dit doen ze wel, maar dit kost 225,- voor 10 weken voedingsadvies, weegmomenten en evaluatie etc.

Ik weet niet of dit een schappelijke prijs is hoor, maar voor mij is het te veel.

Ik denk dat dynobet in de loop van de week een pm van mij kan verwachten

Comment

Originally posted by Bulletje258 View Post
            Net weer lekker getraind, direct maar even gevraagd over voedingsadvies. Dit doen ze wel, maar dit kost 225,- voor 10 weken voedingsadvies, weegmomenten en evaluatie etc.

Ik weet niet of dit een schappelijke prijs is hoor, maar voor mij is het te veel.

Ik denk dat dynobet in de loop van de week een pm van mij kan verwachten
            Goede keuze. Als iemand je kan helpen op dat gebied, dan is Dynobet het wel. Succes.

Comment

Je gaat toch niet betalen voor een schema vriend, doe niet lui en maak er zelf een. Zo moeilijk is het niet! Gewoon je gezonde verstand gebruiken... Je weet wat je aan macro's binnen moet krijgen en nu is het gewoon opvullen die hap.. Kom je er niet uit? Een paar tikken op google en je kunt weer verder..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X