Afvallen hoe begin ik eraan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen hoe begin ik eraan?

Hoi allemaal!

Ik wil afvallen maar ik weet niet hoe ik eraan moet beginnen. Ik wil 25 tot 27 kg afvallen in 6 maanden. Dus dit is wat ik denk, dat ik zou moeten doen: 1200 cal dieet en 4-5 keer lopen voor een uurtje. Is dit gezond? Want ik ben ook wel bang om te verouderen, als ik snel vermager dat ik hangende huid ga krijgen of rimpels. Ik heb tot nu toe niet echt geprobeerd om af te vallen, maar als ik eraan begin wil ik het ook wel volhouden. Graag enkele tips

Ik weeg nu 75 kg en ik ben 1.70 en ik wil rond 48-50 wegen...

Welkom,

1,70 en 75 kg is niet zo'n heel raar gewicht om te beginnen. Zit wel wat vet op maar niet overdreven veel lijkt me toch?
    Waarom wil jij in godsnaam naar 48-50 kg. Je wil er toch niet bijlopen als een wandelende tak of wel?
    Als je wil afvallen zal je je onderhoud moeten berekenen. Je onderhoud is het aantal kcals dat je lichaam nodig heeft om zijn bewegingen te voorzien van energie. (dagelijkse routine dus eventueel met sporten erbij)

Wanneer je af wil vallen moet je daar 500 kcal onder gaan zitten. wanneer jij nu besluit om 1200 kcal te gaan eten zal jij in het begin veel afvallen, waarschijnlijk denk je dan dat je goed bezig bent maar uiteindelijk zal je lichaam er mee kappen en dan gaat je lichaam vrijwel alle 1200 kcal omzetten in vet.

Waarom doet hij dat? Omdat je lichaam voornamelijk vet gebruikt om om te zetten in energie, en als je zo weinig kcals eet kan hij nergens energie weghalen.

Ik ben vast dingen vergeten, maar een 48 kg op 1.70 is niet gezond. Om dat maar even duidelijk te maken..

Comment

Ja dat is waar maar je kan toch 48 kg wegen terwijl je gezond en voldoende eet?

Comment

Ik denk dat Nick je voldoende heeft verteld over dat je lichaam ''even'' reageert op die 1200 kcal .. ga 500 kcal onder je onderhoud zitten.
        Ik kom op +- 2153 onderhoud uit als ik een activiteitsfactor van 1.2 neem en 25% VP

Ik zou dus minimaal 1500 kcal binnenkrijgen. Grotendeels eiwit/vetten.

Daarnaast is 48kg erg licht, maar ik blijf erbij dat gewicht weinig zegt. Ik zou gaan voor een 55-60kg, als je echt gaat voor een dunne look zou ik krachttraining aanraden omdat je daar nu eenmaal een zeer strak lichaam van krijgt. Vooral dan zegt gewicht niets, want spieren zijn zwaarder dan vet.

Daarnaast vind ik op 6 maanden tijd je doelstelling heel wat. Ik zou hier eerder een jaar voor uitrekken. 2a3 kg per maand is reëel. (Vind ik)

Succes!
        1.68 -- 66-67KG -- 15-16% BF
        Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Comment

Afvallen kan variëren van 0,0 kg tot 1,5 kg (en dat is dan nog redelijk gezond afvallen) een reëel doel is 1 kg per week afvallen, maar dat zal minder worden naarmate het gewicht afneemt. Iemand van 170 cm en 48 kg kan in mijn ogen NOOIT ook al eet je gezond en voldoende. Als je namelijk 48 kg weegt en je bent 170 dan eet je in mijn ogen NIET voldoende.

Comment

Ik zou toch maar op minimaal 55kg mikken, wordt waarschijnlijk een beetje gratenbaal anders.

Comment

So hypocriet... als dit een man was geweest met deze vraag dan hadden we gebruld eerst naar de stickies te kijken
              You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

0e3fd8080c5ecc1cd1540dd8df7dbac7.jpg

Nuff said
                " Sky high stacks " - Jesse Pinkman

Comment

170cm en dan naar de 48 tot 50kg? Dat is eerder last hebben van anorexia.
                  Rond de 60kg is normaal voor een slanke vrouw van 170 die niet traint.
                  Als je wel traint mag je zelfs zwaarder wegen dan 60kg.
                  Dus ik zou gaan voor 15kg vermindering, en dan zie jij er echt wel strak uit hoor.
                  Doe het niet te snel.

Comment

Originally posted by TjanIlo View Post
                    [ATTACH=CONFIG]17705[/ATTACH]

Nuff said
                    nou inderdaad
                    Just do it!!!!

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                      So hypocriet... als dit een man was geweest met deze vraag dan hadden we gebruld eerst naar de stickies te kijken
                      Ja dat komt omdat dit bijna zielig is. Een vrouw van 1.70 die zich blindstaart op gewicht en in een half jaar 26 kg af wil vallen. Is niet goed.
                      Just do it!!!!

Comment

Inderdaad, dit lijkt me een verwrongen beeld. Ik ben 1.72 en weeg nu 55,5. Dat moet weer omhoog. Als ik met deze lengte 50 zou wegen, denk ik dat iemand een trechter in m'n bakkes duwt om er voeding in te gooien. En terecht! Je wilt er hopelijk toch niet uitzien als een anorexiapatiënt? Anongirl, laat je spiegel leidend zijn, niet de weegschaal. En lees de reactie van NickP nog eens. En vooral: de stickies! Blijkbaar heb je nog niet voldoende kennis opgedaan betreffende (hoeveelheid) voeding en de reacties van het lichaam hierop.
                        No pain, no gain!!

Comment

Originally posted by Anongirl View Post

Ik weeg nu 75 kg en ik ben 1.70 en ik wil rond 48-50 wegen...
                          Wat is dat nou voor kul? Dan heb je een zwaar ondergewicht en zult eerder anorextisch zijn dan mooi slank.
                          Gewoon een normaal doel stellen, kom je verder mee!
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Toen ik van 80+ naar 53 ging, zag het er ronduit smerig uit. Laat staan als je 1m70 bent en 48 wilt wegen.

Is vast een trolletje, want anders snap ik niet wat ze op dit forum doet

En een half jaar 1200kcal eten? Tjah als je haaruitval, brosse nagels, uitblijvende menstruatie (die doorbreekt als het niet uitkomt), amper energie wilt, en wil aankomen als je meer dan een cracker per dag gaat eten, dan moet je dat vooral doen. Verkloot je lekker je stofwisseling mee.
                            Last edited by Patriciaaa; 26-12-2013, 17:17.
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

als je in een half jaar zoveel af wilt vallen krijg je idd vellen
                              Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X