4-pack en middelste lijn abs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4-pack en middelste lijn abs

Beste Iedereen,

Ik zit met een cliché, ik weet niet wat ik moet doen om laatste beetje vet op mijn buik weg te krijgen. In september was ik 74kg op 10,1% bodyfat (huidplooimeting). Ik ben voorzichtig meer gaan eten (niet meer dan 500 kcal extra en echt slow carbs) en zit nu ongeveer op 78 kg op (ik schat) 10,5% BF.

Maar wat ik ook doe, ik krijg geen gedefinieerde abs. Als ik ze span zie je de bovenste 4 wel, maar anders niet.

Enerzijds wil ik groeien en meer mass aanzetten, maar anderzijds vind ik de abs heel belangrijk. Ik ben 1,86 dus ik kan wel meer massa gebruiken.

Ik train mijn buikspieren eigenlijk helemaal niet (wel squats en deadlift), maar vraag mij af of ze daarom zo onzichtbaar blijven. Is het wijs om gewoon door te gaan met massa aanzetten en weer de focus op de abs leggen als ik 85kg ben geworden? Hoe krijg ik dat laatste beetje vet op mijn onderbuik weg zonder al te veel spiermassa te verliezen. Ik merk dat mijn lichaam er alles aandoet om deze te houden.

Dus kort samengevat:
    A) Moet ik echt alleen maar havermout granen, groenten en eiwitten eten om dat laatste beetje vet weg te werken?
    B) Moet ik eerst meer massa aanzetten en gaat het daarna makkelijker om dat laatste beetje weg te werken?
    C) Hoe vaak zou ik per week buikspieroefeningen moeten doen, net als ander spiergroep 1 of 2 keer per week en naast de squats en deads?

Gebruiken al die mensen met zware abs nu speciale middelen of omdat ze continu de buikspieren trainen, ik vraag het mij echt af.
    There are no pacts between lions and men!

A/Nee,maar is makkelijker om aan te passen,omdat je dezelfde voedingsmiddelen eet.
    B/Nee
    C/1 of 2 x is prima,maar heeft niks met je vet te maken - je maakt alleen je blokken dikker/groter

78kilo 185cm wintertijd ,......ik zou gaan vreten als een malle en in April gaan cutten.
    ik ben van mening dat meer massa je doel moet zijn en niet je 6pack.

Met jou stats en je abs echt zichtbaar willen hebben,dan ben je net justin bieber - no offense
    Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
    Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Bij mij werkte het goed om de buikspieren zwaar te trainen, met veel gewicht. De abs groeide veel meer t.o.v. Talloze crunches.
      Verder ben ik het eens met mvos, meer massa proberen te pakken met goede voeding en training.

Comment

eens met beide heren..

Comment

If it pleases the court...bedankt! Wat ik ga doen:

1) Meer eten (super clean) en massa aanzetten
          2) Buikspieren 1 keer per week met gewichten trainen

Doel: Summer 2014 82-85kg op 10,5%

Jullie zijn awsome!

Comment

Eventueel kun je een tweede training overwegen mits het herstel dat toelaat.

Comment

Beetje vreemd dit... Ik wil mijn abs zien en zeker onderkant, maar train ze niet... Ik wil spiermassa maar ik zit alleen maar op de bank thuis..

Dus train je buik 2 a 3 keer per week eerste weken even rustig opbouwen en zeker onderbuik via gestrekte benen heen en weer op en neer lalalala
              Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by frankey View Post
                Beetje vreemd dit... Ik wil mijn abs zien en zeker onderkant, maar train ze niet... Ik wil spiermassa maar ik zit alleen maar op de bank thuis..

Dus train je buik 2 a 3 keer per week eerste weken even rustig opbouwen en zeker onderbuik via gestrekte benen heen en weer op en neer lalalala
                Eerste gedeelte klopt wel wat je zegt, ik vind het ook een beetje vaag van mijzelf waarom ik dan niet meer buikspieroefeningen heb gedaan. Mijn focus lag waarschijnlijk alleen op VP.

Tweede gedeelte dat ik spiermassa wil en thuis zit klopt niet frankey. Ik ga wekelijks 4 keer naar de gym en 2 keer martial arts. Daarnaast heb ik een fiets dat genoeg km's maakt.

Ik ben nu net weer terug van de gym, heb de buik en torso vandaag aangepakt. Het ziet ernaar uit dat ik helemaal geen rust meer kan nemen en 5 keer per week naar de gym ga. Moet dan wel goed afstellen dat de spieren afzonderlijk rusten.

Bedankt voor de tip, ik zal de lalalala wat vaker doen. Ik deed het al tussen de squats en deadlfts ivm met smering van gewrichten en zal het voortaan een paar setjes extra doen.

Kijken waar het mij brengt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X