Tegenstrijdigheid hier op het forum, zie ik het verkeerd?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tegenstrijdigheid hier op het forum, zie ik het verkeerd?

Beste BN'ers,

Na dik een jaar hard te hebben getraind en goed op mijn voeding te hebben gelet ben ik van 82 kilo naar 101 kilo gegaan. Uiteraard is er ook veel vet bijgekomen in die tijd.

Drie weken geleden ben ik dus begonnen met cutten om even de boel droog te maken. Dit doe ik niet met een voedingsschema, maar door simpelweg mijn kcal te tellen tot ik aan mijn vastgestelde grens zit. (Ik weet onderhand wel hoeveel energie alles wat ik eet levert)

Het resultaat mag er zeker zijn, ik heb nog geen enkele kracht ingeleverd, alleen het bankdrukken kost me iets meer moeite. Verder ben ik dik 6 kilo afgevallen wat ik erg goede resultaten vind voor drie weken.

Nu zijn er wat zaken die ik hier op het forum lees die erg botsen met wat ik geleerd heb en ik raak hier erg gefrustreerd van. Een voorbeeld: In de stickies wordt er gehamerd op het eten van 7 maaltijd per dag in de cut. Wat een onzin naar mijn mening. Ik eet er nu meestal 4-6 maal per dag (ik reken mijn kwark met nootjes voor het slapen gaan ook als maaltijd) en dat werkt prima voor mij. Als ik het in twee maaltijden zou stoppen zou dat hetzelfde effect hebben want je haalt alsnog de kcal die je nodig hebt voor die dag. Als ik het hier mis heb, dan hoor ik dat graag.

Nog een voorbeeld: 's avonds laat geen koolhydraten! Of: Je koolhydraten 's ochtends en rond de training nemen anders word je dik! Wat een enorme onzin vind ik dit wederom. Als ik onder mijn behoefte eet (in mijn geval 400-600 kcal meestal) dan kan je niet aankomen. Het enige feit is dat je prestaties in de gym wat minder zullen zijn als je niet je koolhydraten eromheen mikt. Of ik nou al mijn koolhydraten 's avonds eet of 's ochtends, dat haalt naar mijn mening niks uit. Als jij een negatief saldo op de bank hebt staan ga je toch ook niet sparen?

Dit is hoe ik het zie en misschien is mijn frustratie onterecht en dan hoor ik graag wat jullie hier van vinden.

Groetjes,

Markie

Heb je een linkje dan naar de stickie waarin staat dat je dik wordt als je 's avonds koolhydraten eet. Of het linkje naar de stickie waarin staat dat je PER SÉ 7 maaltijden per dag moet eten in een cut?

Nee je wordt niet dik van het eten van koolhydraten in de avond en nee je hoeft niet per sé 7 maaltijden per dag te eten in de cut, je mag er ook 1/2/3/4/5/6/7/8/9/10 doen op een dag maakt allemaal geen reet uit. Het is alleen wel beter voor de verzadiging (gevuld gevoel in de maag) om in ieder geval 6-8 maaltijden per dag te eten om zo een langere verzadiging te krijgen.

Comment

Je hebt gelijk; de stickies zijn verouderd. Mag wat mij betreft ook eens grondig aangepast worden door iemand die daar zin in heeft.

Comment

Originally posted by Debris View Post
        Beste BN'ers,

Na dik een jaar hard te hebben getraind en goed op mijn voeding te hebben gelet ben ik van 82 kilo naar 101 kilo gegaan. Uiteraard is er ook veel vet bijgekomen in die tijd.

Drie weken geleden ben ik dus begonnen met cutten om even de boel droog te maken. Dit doe ik niet met een voedingsschema, maar door simpelweg mijn kcal te tellen tot ik aan mijn vastgestelde grens zit. (Ik weet onderhand wel hoeveel energie alles wat ik eet levert)

Het resultaat mag er zeker zijn, ik heb nog geen enkele kracht ingeleverd, alleen het bankdrukken kost me iets meer moeite. Verder ben ik dik 6 kilo afgevallen wat ik erg goede resultaten vind voor drie weken.

Nu zijn er wat zaken die ik hier op het forum lees die erg botsen met wat ik geleerd heb en ik raak hier erg gefrustreerd van. Een voorbeeld: In de stickies wordt er gehamerd op het eten van 7 maaltijd per dag in de cut. Wat een onzin naar mijn mening. Ik eet er nu meestal 4-6 maal per dag (ik reken mijn kwark met nootjes voor het slapen gaan ook als maaltijd) en dat werkt prima voor mij. Als ik het in twee maaltijden zou stoppen zou dat hetzelfde effect hebben want je haalt alsnog de kcal die je nodig hebt voor die dag. Als ik het hier mis heb, dan hoor ik dat graag.

Nog een voorbeeld: 's avonds laat geen koolhydraten! Of: Je koolhydraten 's ochtends en rond de training nemen anders word je dik! Wat een enorme onzin vind ik dit wederom. Als ik onder mijn behoefte eet (in mijn geval 400-600 kcal meestal) dan kan je niet aankomen. Het enige feit is dat je prestaties in de gym wat minder zullen zijn als je niet je koolhydraten eromheen mikt. Of ik nou al mijn koolhydraten 's avonds eet of 's ochtends, dat haalt naar mijn mening niks uit. Als jij een negatief saldo op de bank hebt staan ga je toch ook niet sparen?

Dit is hoe ik het zie en misschien is mijn frustratie onterecht en dan hoor ik graag wat jullie hier van vinden.

Groetjes,

Markie
        ik heb hooguit 3 maaltijden per dag en idd 's avonds op bed heb ik ook nog een bak kwark ,en ik val nog steeds af
        Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Volgens mij staat het er gewoon als advies en dat advies is nog niet zo slecht.
          Snap niet dat iemand een heel topic wil openen omdat hij het anders doet als in zo'n stickie staat.
          Alsof dat de manier is en je graag wil laten zien wat werkt voor jouw , er zijn genoeg mensen in deze tak van sport die denken dat ze het beter weten , dan ben je weer net zo 1 als zovelen.

Comment

Alsjeblieft Nick: "timing is van groot belang als je op dieet bent. Er zijn in totaal 7 eet momenten(6maaltijden en 1 pwo shake)." Bron: http://forum.bodynet.nl/afslanken/25535-q-and-a-to-get-ripped.html

Timing is dus helemaal niet van groot belang dus ik snap niet dat die stickies überhaupt nog bestaand. Mijn irritatie is mede door het feit dat nieuwe leden altijd te horen krijgen dat ze eerst eens moeten zoeken op het forum voordat ze domme vragen stellen. Nu staan er dus meerdere stickies met complete onzin en zonder wetenschappelijke basis.

Ik ben wel over meerdere stickies en berichten gestruikeld, ik kan ze later nog even opzoeken voor je.

Lethal: Er is een groot verschil tussen speculerend advies en advies dat beargumenteerd is. Naar mijn mening is het alleen maar hoofdpijn om 7 keer op een dag te eten als het ook in 3 keer kan. Voor de vetverbranding maakt het in ieder geval geen hol uit, dus waar zou je?

Comment

Beste BN'ers,

In dit gedeelte van je post raak ik al de weg kwijt?

Je hebt goed op je voeding gelet ,maar uiteraard is er ook veel vet bijgekomen?

Nu eet je minder en in 6 weken ben je 6 kilo kwijt (vocht en hopelijk wat vet) wat uiteraard vrij logisch is.

voor de rest ligt het geheel aan je doelen wat je wil doen.
              hoe strikter en "dieper" je doel ,des te meer gaan kleine dingen wel een grotere rol spelen (zoals product keuze en timing) die er voor een gewoon getraind fysiek niet toe doen.
              Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
              Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Alsjeblieft Nick: "timing is van groot belang als je op dieet bent. Er zijn in totaal 7 eet momenten(6maaltijden en 1 pwo shake)." Bron: http://forum.bodynet.nl/afslanken/25535-q-and-a-to-get-ripped.html

Timing is dus helemaal niet van groot belang dus ik snap niet dat die stickies überhaupt nog bestaand. Mijn irritatie is mede door het feit dat nieuwe leden altijd te horen krijgen dat ze eerst eens moeten zoeken op het forum voordat ze domme vragen stellen. Nu staan er dus meerdere stickies met complete onzin en zonder wetenschappelijke basis.

Ik ben wel over meerdere stickies en berichten gestruikeld, ik kan ze later nog even opzoeken voor je.

Lethal: Er is een groot verschil tussen speculerend advies en advies dat beargumenteerd is. Naar mijn mening is het alleen maar hoofdpijn om 7 keer op een dag te eten als het ook in 3 keer kan. Voor de vetverbranding maakt het in ieder geval geen hol uit, dus waar zou je?
                Bedankt, zal het ff lezen.

En op je laatste vraag hetzelfde antwoord;
                Het is alleen wel beter voor de verzadiging (gevuld gevoel in de maag) om in ieder geval 6-8 maaltijden per dag te eten om zo een langere verzadiging te krijgen.

Dus moet het? Nee.
                Gaat je ververbranding sneller? Nee.

Comment

En jouw advies is wel beargumenteerd ?

Comment

Mvos: Mijn doel voor de cut was puur gericht op het aanzetten van kracht en spiermassa, waarbij het me eigenlijk niet zoveel kon schelen hoeveel vet erbij kwam. Met letten op mijn voeding bedoelde ik dus dat ik elke dag zorgde dat ik meer dan genoeg at. Of dit slim is is een ander verhaal, maar zo ben ik begonnen en het heeft goed gewerkt voor mij. Bij mijn volgende bulk zal ik het anders aanpakken, maar dat staat hier los van. In drie en een halve week trouwens, niet zes weken.

Nick: Wat betreft de verzadiging heb je zeker gelijk, daar heb ik niet aan gedacht. Alleen maar omdat het mij niet zoveel boeit als ik honger heb.

Lethal: Kom even met wat constructiefs in plaats van alleen maar te lopen zeiken, dankjewel.

Comment

Het stukje tekst is geschreven door een (op dit moment niet meer actief) lid welke veel ervaring heeft. Hij heeft de manier omschreven waarop hij het aanpakt in een cut. Dit is EEN manier om te cutten, maar uiteraard zijn er meerdere effectieve manieren om te cutten.

Ik snap je probleem dan ook niet.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Lethal: Kom even met wat constructiefs in plaats van alleen maar te lopen zeiken, dankjewel.
                        Ik zeik helemaal niet.
                        Jij bent degene die over speculerend en beargumenteerd advies begint over wat betreft de inhoud van een stickie.
                        Kom dan zelf ook met wat advies wat beargumenteerd is denk ik dan als je een stickie wil bekritiseren.

Uiteindelijk zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden , maar dat betekent toch niet dat het stickie slecht advies is.
                        Het doel van het stickie is om grotendeels een grote groep mensen op weg te helpen die naar antwoorden zoeken over dat onderwerp.
                        Dan staat het er toch best oké in mijn ogen in zo'n stickie.

En jij vraagt wat de rest van het forum van jouw bericht vind.

Comment

Hoezo uiteraard? Je kan ook perfect kracht winnen en spiermassa opbouwen zonder dat je veel vet bijkomt.

Drie weken geleden ben ik dus begonnen met cutten om even de boel droog te maken. Het resultaat mag er zeker zijn, ik heb nog geen enkele kracht ingeleverd, alleen het bankdrukken kost me iets meer moeite. Verder ben ik dik 6 kilo afgevallen wat ik erg goede resultaten vind voor drie weken.

Als iets je meer moeite kost als voorheen, lever je kracht in. Een toename in kracht maakt het steeds makkelijker om X gewicht X maal te verplaatsen. Een afname in kracht maakt dit moeilijker. Als kracht nog verder afneemt, zul je op het punt geraken dat het zo moeilijk wordt om dezelfde gewichten/herhalingen te blijven doen, dat je ook zult moeten inleveren op de herhalingen/gewichten in je training. Dat punt van kracht afname heb je nog niet bereikt.

More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

En dit soort antwoorden had je zelf toch ook wel kunnen bedenken voor dat je het topic opende.

Nog een keer dan maar , kom op man , waar is jouw advies wat beargumenteerd is ?

Misschien een nieuw stickie in de maak voor gevorderden ?

Comment

6kilo in 3en een halve week doe maar druk!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X