Voeding/Beweging Afvallen Vrouw (Goed?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Heb je inmiddels ook je voeding verbeterd? Ik krijg de indruk dat er teveel aandacht was voor de totale hoeveelheid kcal per dag en onvoldoende aandacht voor de verdeling tussen koolhydraten, vetten en eiwitten. Als je onvoldoende eiwitten binnenkrijgt kan je trainen wat je wilt maar zal er niet veel met je spieren gebeuren (behalve spierpijn).
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

leuk logje. Goed bezig!
      Het is alleen maar leuk als in het begin niet alles perfect lukt, en je dan met flink oefenen week na week ziet dat het beter gaat.
      Bench press en Miltitary press zijn kei stoer als je ze met goeie uitvoering kan! Vooral voor kleine vrouwtjes zoals wij Niet opgeven dus... blijven oefenen! En dan loop je op een dag een andere sportschool binnen, zie je een paar kerels stiekem kijken als jij gewichten op die stang begint te schuiven, met een blik in hun ogen van "wat is die van plan". en dan ga jij liggen doet even 8 reps en schuift er nog wat gewicht bij... waarbij hun bekken open vallen
      Maar om daar te komen, moet je wel goed eten.... je leeft nu haast op een wedstrijdvoorbereidingsdieet... en dat is nog lang niet de bedoeling.

succes
      ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Originally posted by Soofxx View Post
        Helaas vond ik de upperbody workout een stuk minder dan de LB.. Vooral de bench presses waren niet echt wat voor mij. Zelfs zonder gewicht heb ik moeite om bij de 3e en 4e set de stang in goede balans te houden en omhoog te duwen. De military press heb ik
        hierna maar laten zitten omdat ik bang was dat dat helemaal niks meer zou worden! Dips waren met ondersteuning wel te doen maar heb nog een lange weg te gaan wil ik ze ooit zonder kunnen.. Mijn UB strength is een stuk minder dan LB! Zijn er misschien similaire alternatieve oefeningen voor die bench presses?
        Wat je ook kan doen is een lichtere stang pakken, er liggen vaak losse stangen die lichter zijn van gewicht, varieerend van 5 tot 12 kilo moet je even navragen. Dan kan je toch aan je benchtechniek werken en langzaamaan sterker worden.
        En idd wat dinky zegt.. als je dan op een gegeven moment met meer dan je eigen lichaamsgewicht squat en je eigen gewicht benched dan staan die kerels te staren hoor

Comment

Door omstandigheden ben ik paar weken erg druk geweest maar hier even een update!
          Het trainen gaat goed ik krijg de oefeningen aardig onder de knie. Bankdrukken kan ik inmiddels met de grote stang en m’n squats zijn ook al een aantal kilos omhoog gegaan. Over het algemeen gaat het goed dus en ik merk dat alles strakker wordt. Ga nu beginnen met echt m’n lichaamsmaten bijhouden, welke punten kan ik hierbij beste pakken? Ik dacht aan nek, bovenbeen, taille, bovenarm?
          M’n gewicht gaat niet meer zo snel naar beneden, weet niet zo goed waar dit door komt.

Voedingsschema vandaag:
          Havermout 50 gr
          Halfvolle melk 200g

2x Snack a jack

2 Plakken stevig spelt brood
          1 Plakje kalkoenfilet
          65 Gram Tonijn uit blik (water) gemengd met lepetje magere kwark

150 Gram Kipfilet
          2 Torilla Wraps
          Groente (Mais, Tauge)
          Guacamole

200 Gram magere kwark met klein schepje Whey Perfection (1e keer, schepje geprobeerd, jamjam)

Fitnesspal geeft aan: 1500 kcal – 164 K – 113 E – 38 V

Dit schema wisselt natuurlijk per dag wel iets bv met quinoa en andere groente, ei ipv tonijn. Wil graag beginnen met shakes. Wat raden jullie aan qua hoeveelheid en pre/post workout. (Wil het alleen op trainingsdagen doen)
          Hoor graag jullie mening!

Comment

Ik zou geen pre of post workout shake nemen als je wilt afvallen.

Je kan alles meten wat jij opnoemt , bepaal je zelf.
            Makkelijkste lijkt me om gewoon je vet percentage bij te houden ook.

Comment

Oke bestel morgen wel even zo'n huidplooimeter bij b&f!
              Hm omdat jullie zeiden dat ik niet genoeg voedingsstoffen binnenkreeg dacht ik dat dit wel een goede toevoeging zou zijn voor spierbehoud.
              Om zo als aanvulling op mn dagelijkse voeding toch nog wat extra eiwitten binnen te krijgen.
              Wat vind je verder van het schema?

Comment

Misschien dat ze zo'n tang ook wel op je sportschool hebben liggen en dat daar iemand dit voor je kan doen , een vetmeting.
                Het is best een handigheidje om goed met zo'n tang over weg te kunnen , dat kan niet iedereen.
                Alhoewel het ook niet zo moeilijk hoeft te zijn natuurlijk.

Alle voedingsmiddelen die jij denkt uit zo'n shake te halen kan je ook uit vast voedsel halen en dat lijkt me meer te vullen dan zo'n shake.
                Persoonlijk neem ik die shakes niet omdat ik een voller gevoel heb bij vast voedsel en dat is iets wat je vooral wil tijdens het afvallen.

Je zit wel redelijk ver onder je onderhoudt , maar als je dat prettig vind kan je het zo laten.
                Vraag me wel af of die bereiking klopt van fitnesspall , maar om er van uitgaan dat het klopt , zou ik die snack a jacks laten staan.
                Daar kan je wel wat beters voor verzinnen als tussendoor , iets voedzamer.
                Ook lijkt het me niet echt een handige keuze als je wilt afvallen.
                Maar dat kan smaak zijn , je kan het er in houden als je persé wilt.

Ik zou je vetten iets omhoog gooien en je eiwitten kunnen ook wel wat hoger.
                Niet_hier heeft wel een duidelijke post voor je achter gelaten over de verdeling van je voeding geloof ik.
                Ook staat er hier in die sticky's wel wat informatie hoe je je verdeling het beste zou kunnen invullen.
                Zal je vast wel interessant vinden.

Het is een begin , goed bezig in ieder geval!

Comment

Snap wat je bedoelt, alleen het punt is ik zit de hele dag door vol meestal.. Vandaar dat ik dacht dat shakes een makkelijke manier was om wat extra’s binnen te krijgen.

Wat is er precies mis met snack a jacks? Snap dat ze niet erg voedzaam zijn maar als tussendoortje zijn rijstewafels niet zo slecht toch?

Verdeling van voeding heb ik inderdaad al veel over gelezen maar wat toch telkens terugkomt en ik weet niet wat jij er van denkt, is dat 2 gram per kilogram echt meer dan genoeg is en dat alles wat je meer binnenkrijgt niet functioneel is. 57 x 2 = 114 gram en daar zit ik nu ongeveer aan. Of begrijp ik het verkeerd?

Comment

2 / 2,5 gram eiwit per kg gewicht is prima.
                    Is mijn fout , wist je gewicht niet meer.

Shakes is prima als je dat wil , dat zou je kunnen vervangen voor wat anders.
                    Lijkt me alleen echt niet handig tijdens het afvallen , maar probeer zelf maar

Rijstwafel is niet zo erg natuurlijk , maar snack a jacks zitten toch ook vol suiker ?
                    Kan er naast zitten hoor !?
                    Diezelfde kcal kan je dan ook ergens anders uit halen , een schonere bron van kcal waardoor je weer wat meer/voller kan gaan zitten op een dag.
                    Maar je zegt al vol te zitten , dus geen probleem als jij het gewoon mee telt natuurlijk.

Gewicht zegt niet alles , ik kan ook centimeters verliezen en dan merk ik niet zoveel aan me gewicht.
                    Ik zou gewoon de spiegel in de gaten blijven houden en niet te veel de focus leggen op het gewicht.
                    Misschien is wat meer cardio ook een idee voor je , dit helpt bij mij ook meestal zeker wel!

Maar 57 kilo en afvallen ?
                    Misschien is focussen op wat kracht ook niet zo'n gek idee zoals hierboven ook al is gezegd.

Comment

Blijf gezond/bewust bezig , het is geen wedstrijd natuurlijk waar je aan mee hoeft te doen dat je zo laag in je kcal zit

Gun jezelf een cheatday af en toe !
                      Ook goed voor je stofwisseling.

Comment

Oh zal ik even nakijken van die snack a jack!
                        Over cardio gesproken.. Wel of niet 20 min na 45 min KT? De ene zegt ja wel doen, de ander zegt nee dan ga je in katabole toestand niet doen. Ik ben het spoor bijster!
                        Ja het gewicht van 57 kilo bij 1.64m is niet heel veel maar het gaat mij puur om m’n vetpercentage te verminderen wat echt nog zeker wel wat naar beneden kan haha. En daarbij zo min mogelijk verlies van spieren.
                        En wat je zegt het is zeker geen wedstrijd. Door m’n voeding en sport zit ik nu gewoon lekkerder in m’n vel. Echter is het wel fijn als dan de spiegel/weegschaal/etc ook een beetje meewerken. Anders werkt het alleen maar demotiverend..
                        Cheatdays heb ik zoals eerder gezegd ook wel hoor!

EDIT: Snackajack: 8,4g K waaarvan 0.7 suiker
                        Last edited by Soofxx; 15-10-2014, 23:57.

Comment

Anabole en katabole toestand , zal allemaal wel , heb niet zoveel met die mensen die het altijd zo mooi weten te vertellen met zulke wijsheden.
                          Die heb je genoeg rond lopen in de sportschool.
                          Cardio heeft wel meerdere voordelen dan alleen het anabole en katabole verhaal bij krachtsport.
                          Ik zou gewoon kijken naar wat er echt werkt voor jouw , daar draait het om.

Wel zou ik cardio doen na je kracht training.
                          Je kan het ook voor je ontbijt doen , krijgt je verbranding ook een boost van.
                          Probeer zelf maar is wat uit , je zult zelf gaan zien wat het beste voor je werkt !
                          Last edited by Lethal; 16-10-2014, 00:05.

Comment

Lekker met termen gaan smijten en totaal niet weten wat je zegt. Werkt helaas 99% van de keren om interessant over te komen.

Even heel kort en simpel: katabool: ja.. betekend dit spierverlies? Niet persé..

Val je op dit moment af zonder cardio > niets veranderen
                            Val je op dit moment niet af > Voeding aanpassen of cardio toevoegen of combinatie

Comment

Originally posted by Lethal View Post
                              Ik zou geen pre of post workout shake nemen als je wilt afvallen.

Je kan alles meten wat jij opnoemt , bepaal je zelf.
                              Makkelijkste lijkt me om gewoon je vet percentage bij te houden ook.
                              Waarom niet?

Comment

En cardio op een lege maag heeft geen voordelen, dus pijnig jezelf niet door in de vroege ochtend nog voor je ontbijt te gaan cardio'en.
                                Ik doe een gok

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X