Ziek tijdens cut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Sjaaksimonse View Post
    Zit nu ongeveer 500 onder onderhoud. Wil dit ook nog even volhouden om te kijken waarop ik uit kan komen. De shakes met Oats en Whey gaan idd goed. Ik vind de ultrafine oats die ik nu heb wel wat weeig van smaak, maar met Vanille Whey is het goed te doen.
    Ik heb ook nog een Whey staan met Cookies smaak (aanbieding), wat is dat goor.
    Fine oats gaat vooral goed samen met chocolade smaken. Probeer eens wat ijsklontjes en een banaantje erbij te gooien en dan in de blender. Doet al wonderen voor de smaak.

Maar 500kcal onder onderhoud... Een refeed van een paar dagen kan dan sowieso geen kwaad.
    Als je vooral wat carbs pakt vul je je glucose mooi aan waardoor je weer uit je "metabolic slowdown" komt.

Daarnaast ga je je al snel lekkerder voelen als je maagje een beetje vol zit en je directe energie uit glucose in je bloed hebt.

2 vliegen in 1 klap

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
      Dat is een aanname.

Het is ook niet voor niets waarom het lichaam juist de eetlust remt tijdens ziekte.
      Is het een aanname omdat jij zegt dat het een aanname is of kan je dit ook toelichten? Ik kan mijn stelling namelijk verdedigen...

Oei dat klinkt misschien wel wat anders dan ik bedoel. Val je niet aan ofzo, ben gewoon benieuwd

Comment

Hm, geen antwoord meer GI :-), jammer want ik ben ook best benieuwd. Ik moet zeggen, even wat meer eten voelt wel stuk beter. Veel oats en whey, gaat makkelijk weg. Uiteraard krijg je er geen griep mee weg, maar toch. Misschien ook het doorwerken dat niet zo slim is, maar soms gaat het ff niet anders.

@Diem, je geeft aan dat refeed sowieso goed is. Denk jij dat een schema waarbij ik bv van maandag tot vrijdag 500/600 onder behoefte zit en in de weekenden rond behoefte beter is voor metabolisme?
        Of een schema met bv 200 onder behoefte op drie trainingsdagen en op niet-trainingsdagen 700 onder?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X