Hulp aub ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp aub ?

Hallo,

ik heb een vraag ik weet niet wat ik verkeerd doe ?

1,5 geleden woog ik 64,5 kg en nu 67,5 kg
    ik train 6 dagen per week en 1 spiergroep per week na de krachttraining doe ik minimaal 30 tot 45 minuten cardio

3 kg is tog onwijs veel in 1,5 week tijd !!

mijn voeding ziet er als volgt uit:

1: 6 crackers met 75 Gr. Kipfilet met een appel
    2 50gram pasta(ongekookt) 100gram tonijn.
    3 6 crackers 50-75 gram kipfilet en appel
    4 250 gram kwark of 150gram kipfilet 200gram sla 20gram amandelen
    5 50gram ongekookt rijst 150-200gram groente & 150gram kipfilet
    6 3 rijkste wafels met kipfilet of 250 gram magere kwark met suiker vrije siroop en 20gr amandelen

en 2 tot 3 liter water per dag.

6 dagen dieet en 1 dag vet eten meestal hou ik me aan het dieet en eet ik alleen 2 maaltijden vet.

wat denken Julie hier van wat doe ik verkeerd ??

Bedankt alvast

Misschien je maandelijkse feestje ? Vrouwen houden extra vocht vast in die periode

Comment

Nee dat kan het niet zijn .. wat denk je van me voedings schema ziet dat er redelijk uit of niet

Comment

Ziet er uit als een goed schema. Voeg je ergens zout toe ? kan zijn dat je gewoon extra vocht vasthoud.

Comment

Ik vind je voeding maar matig. Ik heb het idee dat je dusdanig weinig eet dat je metabolisme op z'n gat ligt. Post eens de kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten per maaltijd. Dan kunnen we daar veel meer over zeggen.
          Ik doe een gok

Comment

Ik voeg geen zout toe,

ik ga het eens uitzoeken van koolhydraten vetten enz ..

Comment

Originally posted by Pren View Post
              Ik vind je voeding maar matig. Ik heb het idee dat je dusdanig weinig eet dat je metabolisme op z'n gat ligt. Post eens de kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten per maaltijd. Dan kunnen we daar veel meer over zeggen.
              Als je metabolisme vertraagt is dan zul je niet aankomen in gewicht. Het 'op z'n gat liggen van je metabolisme' schijnt ook onzin te zijn btw. Je metabolisme kan met max een procent of 15 vertragen en iedereen die meer claimt die eet wellicht doordeweeks niet zo veel, maar die binges in het weekend trekken de kcal weer aardig omhoog.

Anyway, de TS heeft teveel gegeten en/of is meer vocht vast gaan houden.

Comment

Hoi nog bedankt ik heb even mijn bet laten opmeten en het is geen vet wat ik ben aangekomen gelukkig

wel heb ik even mijn voedingsschema laten veranderen

groetjes

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                  Als je metabolisme vertraagt is dan zul je niet aankomen in gewicht. Het 'op z'n gat liggen van je metabolisme' schijnt ook onzin te zijn btw. Je metabolisme kan met max een procent of 15 vertragen en iedereen die meer claimt die eet wellicht doordeweeks niet zo veel, maar die binges in het weekend trekken de kcal weer aardig omhoog.

Anyway, de TS heeft teveel gegeten en/of is meer vocht vast gaan houden.
                  Is dat zo Dynamix? Ik ging cutten op 1900 kcal, ging 1,5 maand goed, ging toen stagneren. Verhoogde naar 2400 kcal, bleef gelijk en kom nu pas een beetje aan op 2800. Die stagnatie zal toch te maken hebben met je metabolisme? En dat gelijk blijven qua gewicht bij een verhoging van 500 kcal toch ook?

Comment

Het lijkt erop dat je behoorlijk wat koolhydraten in je schema hebt zitten.

Je zou inderdaad de waardes moeten posten dan kunnen we het verder uitzoeken.

Groet,
                    John
                    Train harder than me!

You can find me on my website!

Comment

Originally posted by Sjaaksimonse View Post
                      Is dat zo Dynamix? Ik ging cutten op 1900 kcal, ging 1,5 maand goed, ging toen stagneren. Verhoogde naar 2400 kcal, bleef gelijk en kom nu pas een beetje aan op 2800. Die stagnatie zal toch te maken hebben met je metabolisme? En dat gelijk blijven qua gewicht bij een verhoging van 500 kcal toch ook?
                      Je metabolisme kan zeker wel op z'n gat komen te liggen denk aan een crash dieet. Je stofwisseling past zich ook het geen wat hij zij eet aan en hoe vaak deze persoon eet. Vrouwen hebben dan ook nog maandelijkse schommeling in de hormonen en ook die kunnen aangetast door een crash dieet

Comment

Dat idee heb ik toch ook. Nu volgde ik niet echt een crash dieet, maar je lichaam past zich wel degelijk aan aan de lagere kcal inname.

Comment

Dat idee heb ik toch ook. Nu volgde ik niet echt een crash dieet, maar je lichaam past zich wel degelijk aan aan de lagere kcal inname.
                          Jazeker en bij een te lage kcal inname zal het lichaam ook meer vocht en vet vasthouden. En sneller spieren verbranden. Vandaar dat ook vaak word gezegd dat je gewoon je onderhoud moet eten of net iets eronder en door krachttraining en cardio een te kort te creëren zo is makkelijker spiermassa vast te houden en vet te verliezen. Heel laag in kcal gaan is meestal voor mensen die echt van obesitas naar normaal willen en het niet uitmaakt wat ze afvallen als ze maar afvallen. En ook dan niet te laag gaan omdat het lichaam zich aanpast op je lage inname en bij de minste of geringste verhoging zal het lichaam direct alles opslaan om het grote te kort weer te herstellen vandaar rebound.
                          Dus om te zeggen dat voeding je metabolisme niet beïnvloed is vreemd daar waar het er alles mee te maken heeft.

Comment

Na een tijdje ga je water vasthouden, door bijv. stress/cortisol (van het dieten), bij vrouwen eventueel de maandelijkse cyclus en andere redenen. Je verlies dus wel vet, maar je ziet het niet op de weegschaal.

Uiteindelijk wordt je onderhoud (dus kcal-tekort) wel lager als je afvalt, want een kleiner lichaam heeft simpelweg minder energie nodig. Als je onderhoud eerst 2500 is, en na 1,5 maand nog maar 2200-2300, dan is het verschil al erg klein. Neem je niet precies de juiste hoeveelheid kcal in oid, dan kun je dat tekort van 300 kcal al snel teniet doen. Je zult je kcal in dat geval dus ook iets moeten verlagen.

Als je metabolisme echt gecrasht zou zijn (wat niet mogelijk zou zijn volgens de literatuur), dan zou je op 2800 vrij snel moeten aankomen als je op 1900 niet meer afvalt. Volgende keer even wat langer aankijken dus en eventueel je kcal wat verlagen.

Comment

Originally posted by Bigdude View Post
                              Je metabolisme kan zeker wel op z'n gat komen te liggen denk aan een crash dieet. Je stofwisseling past zich ook het geen wat hij zij eet aan en hoe vaak deze persoon eet. Vrouwen hebben dan ook nog maandelijkse schommeling in de hormonen en ook die kunnen aangetast door een crash dieet
                              Er is geen literatuur die dat ondersteunt, zelfs niet bij een crashdieet, dus wat je nu roept kun je scharen onder bro-science. Max. vertraging van het metabolisme is +-15%.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X