Ik ben het zat....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik ben het zat....

Beste mensen,

Mijn titel zegt het al. Ik ben het zat!! De afgelopen ben ik stap voor stap aangekomen, waardoor ik nu met een overgewicht kamp. Toen ik vier jaar geleden 88 kilo woog vond ik mezelf nog wat te zwaar. Maar nu zit ik op de 120 kg. Dit betekentdat ik het afgelopen jaar ongeveer 22 kilo ben aangekomen. Mijn vet is wel over het hele lichaam verdeeld. Dus niet op één plek.Op zich vind ik mezelf wel een fanatieke sporter die er ook veel plezier in heeft. Ik heb altijd wel aan fitness en voetbal gedaan.

Het afgelopen jaar heb ik er dus weinig aangedaan vanwege omstandigheden. Ik heb al best veel gelezen op dit forum en sowieso in mijn bestaan om af te vallen. Ik merk dat het nu wel wat lastiger wordt om af te vallen dus wil ik graag een beroep doen op jullie. Enerzijds om mij een persoonlijke boost te geven en richting in wat ik kan ondernemen in de vorm van een schema of met supplementen.
    Laat ik het zo zeggen. Ik sta graag voor nieuwe ideeën open of tips en trucs hoe ik het kan vormgeven.

Ik wil graag vandaag beginnen en eigenlijk voor mijn eigen motivatie zou ik gelijk deze week al willen afvallen om mijzelf een boost te geven. Ook al weet ik dat vocht of spier verlies. Maar het gaat mij meer om dat ik zowel op de weegschaal iets zie en daarnaast ook mijn afmetingen waar ik eigenlijk meer waarde aan hecht.Mijn wens is wel ongeveer rond de 90 te komen.Maar het belangrijkste is dat ik in omvang vet verlies.

Mijn statistieken
    Leeftijd 33
    lengte 181
    Gewicht
    120kg
    buikomvang 119cm

Mogelijkheden voor mij om te sporten is 7 x per week waarvan ik de mogelijkheid heb om zowel ochtend als avond te sporten.Ik kan kiezen om dagelijks te zwemmen, fitnessen of te hardlopen.

Hoeveel dagen kan ik gaan sporten en welke planning kunnen jullie aanbevelen of te combineren om effectief in gewicht te verliezen?? Vooral in de eerste fase.

Kan ik een fatburner gebruiken om mij dat extra zetje te geven? Groene thee extracten? Of een combi van supplementen? Vroeger had ik dexaprine en die gaf me dat zetje enorm.

Qua voeding zal ik geen junkfood meer eten of onnodige suikers innemen. Ik ben ook bezig om een optimale voedingsschema te maken. Zoals ik zei wil ik in de eerste week of twee weken minder nuttigen dan ik gewend ben om daarmee motivatie uit te halen als ik dat op de weegschaal zie.

Ik zal vanaf vandaag ook mijn log bijhouden met daarin mijn bevindingen. Als jullie ideeën hebben of tips of meer informatie willen hebben dan hoor ik dat graag. Ik kan op dit moment wel goede steun gebruiken.

Qua voeding zal ik geen junkfood meer eten of onnodige suikers innemen. Ik ben ook bezig om een optimale voedingsschema te maken. Zoals ik zei wil ik in de eerste week of twee weken minder nuttigen dan ik gewend ben om daarmee motivatie uit te halen als ik dat op de weegschaal zie.

Hier kan het al fout gaan. Als ik jou was zou ik Dynobet aanschrijven. Voor een klein bedrag krijg je hulp bij je voeding. Zo zonde als jouw voeding niet optimaal is waardoor je matige resultaten gaat krijgen. Laat al die supps achterwege, ga voor voeding op maat.

Comment

Inderdaad wat GI zegt gewoon een schema laten maken kleine investering waar je veel aan gaat hebben

Comment

Die supplementen zijn waardeloos. Beter steek je dat geld in een voedingsschema. Of je stelt er zelf een samen. Qua training zou ik voor 3x per week fullbody gaan. Dat is voor beginners meestal effectief.
        Ik doe een gok

Comment

Als je toch op alle dagen mogelijkheid tot sporten hebt kan je gerust een 3x FB-schema doen en op andere dagen evt. wat cardio (LIT zal met je huidige stats effectief zijn en je niet te veel belasten), combineer dit met een degelijk voedingsschema met je huidige gewicht en vp% zal je de kilo's snel zien droppen. Supps zeker nu in het begin niet nodig. Evt. multivit of omega 3 voor je gewrichten.

aan je post te lezen meen ik te kunnen afleiden dat je qua kennis je toch ook nog wel verder kan inlezen hier op het forum. lees vooral alles eend door bij dagelijkse voeding en trainingsschema's > cutten.

Je hebt een lange weg te gaan, 120kg is veel. De motivatie is er duidelijk, hopelijk hou je die vast.
          Alvast succes.

Comment

Welkom Kwintes.
            120 kg is inderdaad niet echt licht met jouw lengte, maar je kan ook erg snel veel vet droppen.
            Mits je consequent bent en blijft.
            Al wordt de motivatie vanzelf groter als je snel resultaat ziet.

Wel zou ik een goed schema maken of laten maken.
            Succes.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Motivatie moet je uiteindelijk echt uit je zelf halen.
              Leuk en aardig al die berichten van KOM OP!!!!!
              Uiteindelijk moet jij alleen het werk gaan verrichten,
              Je zal niet 1 2 3 verschil zien maar dat gaat zeker komen ( vraag maar aan iedereen op dit forum )
              Dus als je er echt wilt voor gaan maak een schema of zoals rain zegt laat er een maken door Dyno/Kevster
              en HOU je eraan.

Comment

Inderdaad hou je er aan dat is het belangrijkste de ene dag zal het makkelijk zijn en de ander wat moeilijker

Comment

Welkom Kwintes

Goed dat je zelf heel graag wilt dat je lichaam verandert. Dat is de juiste instelling. Kan je opschrijven wat je zoal eet op een dag? Mensen hier boven mij raden een voedingsschema aan en slingeren met moeilijke termen maar als beginner zie je zo door de bomen het bos niet meer. Ik denk sowieso dat een voedingsschema te veel van je vraagt omdat je net komt kijken mbt beweging en voeding. Aangezien je 22kg aan bent gekomen in één jaar is de kans groot dat je simpelweg veel te veel eet, of je moet een schildklieraandoening hebben. Wat eet en drink je zoal op een dag? En snoep je vaak?
                  BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Nou, heb niet veel meer toe te voegen hierboven staat wel genoeg.

Pas er alleen op dat je niet ineens van niks 7 dagen intens ga trainen, dit zul je tegen werken omdat je lichaam het niet gewend isz

Dus: rustig opbouwen, geen intense cardio maar gewoon lopen,fietsen, roeien zal genoeg zijn in het begin

Succes

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X