Beste medeforumleden.
Ik fitness ong 2 jaar serieus, dus zon 3 a 4 keer per week op de sportschool te vinden ( meestal kracht trainen en klein beetje cardio(omdat ik cardio saai vind)). en de laatste week ook begonnen met hardlopen wat ik minstens 2x per week wil doen. (30min per keer)
Natuurlijk ben ik nog lang niet waar ik wil zijn, maar mijn doel op dit moment is om wat vet kwijt te raken voor de zomer. ( en natuurlijk spier te behouden/vergroten)
ben vanaf januari beter op aan het letten op slecht eten, en iets meer cardio.
Maar ik denk dat het probleem in mijn eetschema zit.
Alleen de vraag is wat kan ik het beste laten staan/ vervangen en waardoor dan of is het tog meer cardio?
info:
1.89 meter
89 kg
ong 21 % vet ( gemeten met zon weegschaal waar je zon meet apparaat in je handen houdt)
Eetschema:
6:30 :
- 2 snee bruine boterham pindakaas en kipfilet
- bak havermout (40 gr) met amandelmelk en 2 EL goi bessen en 1 EL chia seeds
- 1 micellar casein perfection shake (banaan body & fit) (Alleen na sportdag)
9:30
- 1 boterham met pindakaas
10:00
- 250 gr mager kwark met choco muesli
- 2 boterhammen ( 1 pindakaas of kipfilet, 1 filet american met uitjes of kipsate salade )
- 1 banaan
12:30
- 3 boterhammen ( 2 met plak kaas en 3 eieren zonder eigeel en 1 tomaat, en 1 met pindakaas)
- 1 appel
- 2 pure krill oil capsules ( body en fit )
15:00
- 2 boterhammen ( 1 kipfilet en filet american met uitjes )
- 250 gr magere kwark met choco muesli
- mandarijn
meestal 17:00 tot 18:30 sporten (kan afwijken: bijvoorbeeld na het eten)
18:45
- eten wat de pot schaft meestal 1.5 / 2 bord met aardappel, groente, vlees of pasta ( nooit vis: is me nog nooit gelukt naar binnen te krijgen)
- 1 shake isolaat perfection (Alleen na sporten)
22:00
-75 gram walnoten
over gehele dag drink ik ong 2.5 liter water en 1 capuccino
en sta 5 dagen in de week in de werkplaats, dus redelijk actief werk.
in het weekend kan het heel verschillend zijn maar jammer genoeg lust ik wel graag een paar flessen bier op zaterdag avond. Maar niet elk weekend en hoop ook dat ik dat nog wel kan blijven doen af en toe.
(het is een heel verhaal maar hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken)
Ik fitness ong 2 jaar serieus, dus zon 3 a 4 keer per week op de sportschool te vinden ( meestal kracht trainen en klein beetje cardio(omdat ik cardio saai vind)). en de laatste week ook begonnen met hardlopen wat ik minstens 2x per week wil doen. (30min per keer)
Natuurlijk ben ik nog lang niet waar ik wil zijn, maar mijn doel op dit moment is om wat vet kwijt te raken voor de zomer. ( en natuurlijk spier te behouden/vergroten)
ben vanaf januari beter op aan het letten op slecht eten, en iets meer cardio.
Maar ik denk dat het probleem in mijn eetschema zit.
Alleen de vraag is wat kan ik het beste laten staan/ vervangen en waardoor dan of is het tog meer cardio?
info:
1.89 meter
89 kg
ong 21 % vet ( gemeten met zon weegschaal waar je zon meet apparaat in je handen houdt)
Eetschema:
6:30 :
- 2 snee bruine boterham pindakaas en kipfilet
- bak havermout (40 gr) met amandelmelk en 2 EL goi bessen en 1 EL chia seeds
- 1 micellar casein perfection shake (banaan body & fit) (Alleen na sportdag)
9:30
- 1 boterham met pindakaas
10:00
- 250 gr mager kwark met choco muesli
- 2 boterhammen ( 1 pindakaas of kipfilet, 1 filet american met uitjes of kipsate salade )
- 1 banaan
12:30
- 3 boterhammen ( 2 met plak kaas en 3 eieren zonder eigeel en 1 tomaat, en 1 met pindakaas)
- 1 appel
- 2 pure krill oil capsules ( body en fit )
15:00
- 2 boterhammen ( 1 kipfilet en filet american met uitjes )
- 250 gr magere kwark met choco muesli
- mandarijn
meestal 17:00 tot 18:30 sporten (kan afwijken: bijvoorbeeld na het eten)
18:45
- eten wat de pot schaft meestal 1.5 / 2 bord met aardappel, groente, vlees of pasta ( nooit vis: is me nog nooit gelukt naar binnen te krijgen)
- 1 shake isolaat perfection (Alleen na sporten)
22:00
-75 gram walnoten
over gehele dag drink ik ong 2.5 liter water en 1 capuccino
en sta 5 dagen in de week in de werkplaats, dus redelijk actief werk.
in het weekend kan het heel verschillend zijn maar jammer genoeg lust ik wel graag een paar flessen bier op zaterdag avond. Maar niet elk weekend en hoop ook dat ik dat nog wel kan blijven doen af en toe.
(het is een heel verhaal maar hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken)
Comment