Help deze (onzekere) meid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help deze (onzekere) meid

Hee allemaal,

Ik ben een 18 jarige meid en heb jullie hulp nodig. Ik heb theoretisch gezien een gezond gewicht (BMI 23,9), maar ben erg ontevreden hier over. Het lijkt alsof al mijn vet op/rond mijn buik opgeslagen zit. Vooral rond de taille.
    Begrijp me niet verkeerd ik eet absoluut niet overdreven veel. Natuurlijk houd ik wel van eten, ik schat dat ik rond de 2100 kcal per dag eet. Mijn voedingspatroon is best gevarieerd. Ik eet elke dag wel groenten (aardappel, groenten, vlees) en nooit iets van pasta/rijst.

Ik sta ingeschreven bij de sportschool, maar weet mijn god niet waar of hoe ik moet beginnen. Mijn doel is dus om een strakkere buik te krijgen/vet laten verdelen.
    Moet ik dan de apparaten met krachttraining gaan doen of op de loopband?
    Verder wandel ik ongeveer 2-3 keer per week 1,5u. En doe natuurlijk de dagelijkse dingen als naar school gaan, boodschappen doen etc.
    Dus… Krijg ik wat hulp van jullie ?

Meten is weten
    Eerst is bijhouden wat je nu precies binnenkrijgt vanuit daar beslissen of je minder moet eten.
    in de stixkys staat veel info. Succes

Comment

http://forum.bodynet.nl/afslanken/55...-afvallen.html
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik denk dat je eerst een paar dingen voor jezelf op een rijtje moet hebben en hier delen alvorens mensen je kunnen helpen. Noteer eens exact wat je op een dag eet en zoek hier de macro's bij. Dit zijn de voedingswaarden per produkt (KCAL, KoolHydraten, Eiwit, Vet). Hierdoor heb je voor jezelf overzichtelijk wat je binnenkrijgt. Door deze in een voedingsschema te zetten (deze vindt je in de sticky's) zie je exact wat je eventueel teveel binnen krijgt of tekort komt door de tabellen in te voeren. Nu kun je zelf (of met behulp van forumleden) een passend voedingsschema gaan maken. Dit is al een heel groot (zo niet het grootste) deel van je training.

Daarnaast moet je voor jezelf gaan bepalen wat je exact wil bereiken. Dit kun je doen door jezelf te laten wegen en meten in de sportschool (gewicht, lengte en vetpercentage) en daar een doel aan te koppelen (verlagen van vetpercentage, etc.). Bedenk hoe vaak je wil gaan trainen en zoek daar een passend schema bij (ook deze vindt je hier op de site).

Succes!

Comment

Ik heb mijn intake van de afgelopen twee dagen bijgehouden.

Even als voorbeeld gisteren (1750kcal):

O: 2 volkoren boterham met 1x pindakaas en 1x halvarine + hagelslag
          1 kopje cappuccino

T: 3stuks Lu Time-Out naturel (59kcal)

L: 2 speltbrood met 1 plak geitenkaas 50+

T: 1pakje Liga Milkbreak (180kcal)

D: 1 moot zalm (oven) + 3 opscheplepels gekookte aardappelen + 3 opscheplepels gekookte bloemkool

T: 1 pakje Balisto (185kcal) + 250g magere kwark + 150g frambozen

Dit is eigenlijk de globale indeling van wat ik normaal gesproken ook eet. Het diner varieert natuurlijk wel. Vrijwel nooit pasta of rijst maar altijd aardappelen (of couscous). Zoals jullie misschien wel zien ben ik best wel een zoetekauw ik eet nooit tussendoor iets hartigs (houd ik niet van).

Ik heb me gewogen en mijn vetpercentage berekend via de linkjes van de sticky’s:

55.1KG (BMI 23.6)

Vetpercentage: 21.1%

Dagelijkse energiebehoefte: 1786 kcal (klopt dit??)

Ik las ook veel over whey shakes isolaat. Zou dit voor mij ook helpen?
          Nogmaals mijn doel is om een strakker figuur te krijgen/buikje weg. Het liefst voor juli (vakantie). Ik train 1-2keer per week in de sportschool en wandel 3-4 keer per week.

Ik ben sinds gisteren ook begonnen met buikspieroefeningen thuis (12x2 sets van 3 oefeningen + 2x30sec plank).

Hoe denken jullie hierover allemaal? Aanvullingen/verbeterpunten?
          Last edited by Meidanoniem; 03-04-2015, 13:15.

Comment

Ga gewoon 3 x per week aan gewichten trekken en breng je voeding goed in kaart. Het is nu een beetje een rommeltje zo. En of je teveel of te weinig eet kun je alleen maar vaststellen aan de hand van je resultaten. Blijf dus vinger aan de pols houden aan de hand van je gewicht, heupen en je taille en pas indiend nodig eea aan.

Comment

bereken je basale metabolisme -> 655 + (9,6 x gewicht in kilo´s) + (1,8 x lengte in cm) – (4,7 x leeftijd in jaren).
              Verder zou ik vanuit hier gaan kijken naar een verdeling van 2 keer per week krachttraining, en 1/2 keer per week intensieve cardio.

Uiteraard ga je krachttraining leuker vinden en kun je je daarop gaan focussen, problem solved!

ps: weet wat je eet, veel van zo'n tussendoortjes bevatten vaak meer dan je zou verwachten.

Comment

Ik zou inderdaad de time-out, milkbreak en balisto rommel als eerste eruit gooien en vervangen door bijv. banaan, noten of gewoon een volkoren boterham met kipfilet. Verder geef je eigenlijk zelf al antwoord op de vraag mbt eten. Als je behoefte 1750 KCAL is (kan ik niet bevestigen aangezien ik je lengte niet weet)en je eet er 2150 dan heb je een overschot. Dus Ăłf meer gaan trainen of je inname verlagen. Overigens denk ik wel dat je onderhoud iets hoger ligt, 1700 is behoorlijk laag.

Comment

Originally posted by Chefferson View Post
                  Overigens denk ik wel dat je onderhoud iets hoger ligt, 1700 is behoorlijk laag.
                  Voor iemand van 54 kg? Zou weleens prima kunnen kloppen die 1700.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                    Voor iemand van 54 kg? Zou weleens prima kunnen kloppen die 1700.
                    Ik kom al gauw rond de 2000 uit... hoe bereken jij dit? Pure interesse uiteraard

Comment

Originally posted by Chefferson View Post
                      Ik kom al gauw rond de 2000 uit... hoe bereken jij dit? Pure interesse uiteraard
                      Voor iemand die "normaal" krachtsport doet en geen zwaar fysiek werk heeft:

vrouw 30 x bw
                      man 33 x bw

Comment

Krachttraining doen, helpt sowiesoooo
                        There are no pacts between lions and men!

Comment

kracht training en cardio!!

na de krachttraining cardio doen minimaal 1 uur raad ik aan tenzij je net begint kan je het opbouwen dat je begint op 30 minuten

(of voor het eten sochtens halfuurtje en erna eten)

zou dit minimaal 4x per week doen als je hier tijd voor hebt natuurlijk en voeding is eigelijk heel belangrijk ..

succes

Comment

Originally posted by Sznn View Post
                            kracht training en cardio!!

na de krachttraining cardio doen minimaal 1 uur raad ik aan tenzij je net begint kan je het opbouwen dat je begint op 30 minuten

(of voor het eten sochtens halfuurtje en erna eten)

zou dit minimaal 4x per week doen als je hier tijd voor hebt natuurlijk en voeding is eigelijk heel belangrijk ..

succes
                            Vind cardio met als hoofddoel gewichtsverlies doorgaans een zeer matig advies. Zeker als het om minimaal 4 keer een uur gaat.

Comment

heeft de sportschool je dit dieet gegeven?
                              ik kom ook op veel meer uit,

ik zou trouwens ook uitkijken met de shakes van body en fit zit veel meer suikers in dan dat er opstaat...
                              voor juli moet zeker lukken dat zijn nog 10 weken en het m oet haalbaar zijn met een goed dieet en goed trainings schema om minimaal 0,5 tot 1% te zakken in lichaamsvet per week.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X