Cutten of carb cyclen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten of carb cyclen?

Ik zou voor de zomer wat droger willen ogen (mijn abs min of meer kunnen zien) en hierbij zoveel mogelijk van mijn huidige spiermassa te behouden. Nu heb ik echter een buikje en schat mezelf momenteel op 15-16 % BF (andere stats: 1m80, 72 kg). Ik gain heel moeizaam en heb nog nooit gecut. Wat zouden jullie mij adviseren, cutten, carb cyclen of ...?
    "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

Originally posted by Max Gainz View Post
    Ik zou voor de zomer wat droger willen ogen (mijn abs min of meer kunnen zien) en hierbij zoveel mogelijk van mijn huidige spiermassa te behouden. Nu heb ik echter een buikje en schat mezelf momenteel op 15-16 % BF (andere stats: 1m80, 72 kg). Ik gain heel moeizaam en heb nog nooit gecut. Wat zouden jullie mij adviseren, cutten, carb cyclen of ...?
    Een buikje op 15%? Dan zit je maybe wel wat hoger. Maar hoe dan ook denk ik dat het verstandig is gewoon te cutten. Probeer het uit. Ik dacht ook altijd datk al mijn spieren kwijt zou raken, maar niets merkbaars verloren aan spiermassa.

Wat is je Kcal onderhoud? En wat eet je? hier dan langzaam onder gaan zitten. eerst een week 200kcal eronder dan een week 350kcal eronder dan 450 en dan 500 ofzo. En dit een aantal weken/maanden volhouden.

Ik had vanmiddag ook naar BF% gevraagd, maar kon ook al snel daarna dit op internet vinden:

http://athleanx.com/blog/workout-tip...hats-your-goal.

Dan zie je ook dat er geen buikje is op 15%, en ook niet heel erg op 16-19%. Daarna komen de buikjes pas. Zijn wel schattingen en indicaties natuurlijk, niemand is hetzelfde
    Last edited by Indiana; 04-04-2015, 17:31.

Comment

Originally posted by Indiana View Post
      Een buikje op 15%? Dan zit je maybe wel wat hoger. Maar hoe dan ook denk ik dat het verstandig is gewoon te cutten. Probeer het uit. Ik dacht ook altijd datk al mijn spieren kwijt zou raken, maar niets merkbaars verloren aan spiermassa.

Wat is je Kcal onderhoud? En wat eet je? hier dan langzaam onder gaan zitten. eerst een week 200kcal eronder dan een week 350kcal eronder dan 450 en dan 500 ofzo. En dit een aantal weken/maanden volhouden.

Ik had vanmiddag ook naar BF% gevraagd, maar kon ook al snel daarna dit op internet vinden:

Body Fat Percentage: How to Quickly Identify Your Body Fat Level.

Dan zie je ook dat er geen buikje is op 15%, en ook niet heel erg op 16-19%. Daarna komen de buikjes pas. Zijn wel schattingen en indicaties natuurlijk, niemand is hetzelfde
      Mijn kcal onderhoud zou 2426 moeten zijn (Volgens deze calculator: TDEE Calculator). Qua BF zal ik eerder op 16-19% zitten als ik even naar jouw link kijk. Ik denk het toch is te proberen zoals je zegt met kleine stapjes en zien wat het geeft.

Comment

Mijn kcal onderhoud zou 2426 moeten zijn (Volgens deze calculator: TDEE Calculator). Qua BF zal ik eerder op 16-19% zitten als ik even naar jouw link kijk. Ik denk het toch is te proberen zoals je zegt met kleine stapjes en zien wat het geeft.
        Yes, en je gaat echt niet merkbaar spier verliezen. Dit gebeurt allemaal op micro niveau. Vet verbranding gaat 100x sneller en je gaat er alleen maar bruter uitzien. Dus op elk vlak is cutten nu beter

Comment

Carb cyclen ,UD2.0 etc heb ik zelf geen ervaring mee,maar gewoon cutten gaat prima.
          Als je niet op wedstrijd niveau wilt staan qua vetpercentage,hoef je jezelf echt niet te martelen om droger te staan.
          Niet dat UD2.0 een marteling is voor iedereen,maar gewoon simpel cutten kost geen moeite.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
            Carb cyclen ,UD2.0 etc heb ik zelf geen ervaring mee,maar gewoon cutten gaat prima.
            Als je niet op wedstrijd niveau wilt staan qua vetpercentage,hoef je jezelf echt niet te martelen om droger te staan.
            Niet dat UD2.0 een marteling is voor iedereen,maar gewoon simpel cutten kost geen moeite.
            100% mee eens! waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan

Comment

Ik raad je zowel voor cut als bulk een beter plan aan. Carb cyclen is gewoon cutten, als dat je ding is prima maar het is op jouw vp sowieso niet effectiever dan "gewoon" cutten.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by imation View Post
                100% mee eens! waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan
                Originally posted by pescatore View Post
                Ik raad je zowel voor cut als bulk een beter plan aan. Carb cyclen is gewoon cutten, als dat je ding is prima maar het is op jouw vp sowieso niet effectiever dan "gewoon" cutten.
                Gewoon cutten dus en concreet qua aanpak adviseren jullie hetzelfde als Indiana? Namelijk elke week wat te zakken in kcals onder mijn onderhoud? Heeft het nut dat ik hier bijvoorbeeld ook een vorm van cardio bij ga doen?

Comment

Ik ben gewoon gelijk begonnen op 2500/2600 kcal(mijn onderhoud is +/-3300 kcal).
                  Iedere keer een beetje zakken duurt imo te lang en spierverlies is niet zo aan de orde als dat altijd gedacht werd.
                  Mits je uiteraard genoeg eiwitten binnen krijgt en niet extreem gaat cutten.

Zonder cardio kan je prima afvallen ,al wordt het waarschijnlijk lastiger als je echt droog wilt staan… <8 %.
                  Maar cardio kan nooit kwaad, aangezien een goede conditie je ook helpt bij zware compoundoefeningen zoals squatten.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik ben gewoon gelijk begonnen op 2500/2600 kcal(mijn onderhoud is +/-3300 kcal).
                    Iedere keer een beetje zakken duurt imo te lang en spierverlies is niet zo aan de orde als dat altijd gedacht werd.
                    Mits je uiteraard genoeg eiwitten binnen krijgt en niet extreem gaat cutten.

Zonder cardio kan je prima afvallen ,al wordt het waarschijnlijk lastiger als je echt droog wilt staan… <8 %.
                    Maar cardio kan nooit kwaad, aangezien een goede conditie je ook helpt bij zware compoundoefeningen zoals squatten.
                    En dit:

Comment

Ergens zit er iets niet goed (lijkt me)

Je weegt niet veel voor je lengte en er zit ook nog aardig wat vet bij. Hoe ziet je voeding er momenteel uit? Iets zegt mij dat je op de gok eet? Ik denk dat je met een strict schema nog aardig ver kunt komen. Met een cleanbulk zal je echt nog wel wat droge massa aan kunnen zetten.. hiermee dropt je vet ook..

Comment

Met een cleanbulk zal je echt nog wel wat droge massa aan kunnen zetten.. hiermee dropt je vet ook..
                        Vind dat nooit een ideale manier van werken. Dan krijg je van die ertussin plannen die niet effectief zijn en waar er eigenlijk weinig gebeurt. Klinkt zo Marnop cutten en bulken tegelijk.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                          Vind dat nooit een ideale manier van werken. Dan krijg je van die ertussin plannen die niet effectief zijn en waar er eigenlijk weinig gebeurt. Klinkt zo Marnop cutten en bulken tegelijk.
                          Ligt aan de situatie. Wat gebeurt er als je nooit op je voeding gelet hebt en je gaat ineens degelijk eten? In mijn geval was het zo dat mijn vetpercentage zakte en gewicht omhoog ging. Zo hard dat ik er striemen van kreeg. Er gebeurde dus wel degelijk iets.. Een cut inlassen zou ik nu persoonlijk niet doen, er blijft gewoon te weinig van TS over. Een kg of 68 op 1.80 is niet wat je wilt.

Comment

Carb cyclen is simpel gezegd het schommelen met koolhydraten (en vaak ook kcal). Dit is een techniek die je kunt toepassen bij zowel het bulken als bij het cutten. Je kunt bij carb cyclen kleine of grotere verschillen maken qua koolhydraten. Dat is afhankelijk van de persoonlijke situatie en voorkeur. Ik persoonlijk ben voorstander van relatief kleine verschillen (100-150g).

Stel iemands gemiddelde behoefte is 2900
                            Op Trainingsdagen neemt hij 3400 kcal: E250, K400, V88
                            Op rustdagen neemt hij 3000 kcal: E250, K250, V110
                            Hij eet dan boven behoefte (bulken) en doet aan carb cycling.

Stel iemands gemiddelde behoefte is 2900
                            Op Trainingsdagen neemt hij 2700 kcal: E250, K275, V66
                            Op rustdagen neemt hij 2300 kcal: E250, K175, V66
                            Hij eet dan onder behoefte (cutten) en doet aan carb cycling.
                            -------------------------------------

Carb cyclen heeft verschillende gradaties van complexiteit. EN al deze vormen kun je zowel in een bulk als een cut toepassen. Het is dus niet het een OF het ander, maar gaat prima hand in hand met elkaar.

De TS wil graag vet verliezen. Dan is cutten een geschikte keuze. Dit kan al dan niet gecombineerd worden met het carb cycle principe.
                            Last edited by dynobet; 06-04-2015, 13:54.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Als je een hoog vetpercentage hebt (25%+) en je bent een totale beginner (dat is gerelateerd aan wat je aan resultaten tot zover behaald hebt niet perse aan hoe lang je trained) dan kan het een optie zijn maar dan ben je nog steeds aan het cutten, je hebt dan alleen genoeg vrije vetzuren beschikbaar in zo'n situatie om dit op te vangen. Dit is geen houdbare situatie. Maak dus een keuze. Je kan beide kanten op al zou ik altijd beginnen met cutten als je geen deadline hebt.

Jij zou iedereen dus aanraden om te gaan cleanbulken want dan verlies je ook vet? Beetje gek GI. Vind sowieso het begrip cleanbulken raar. Als het niet "clean" is dan is je plan gewoon niet best.

Weet niet of dit destijds ook al zo was maar met gear krijg je een andere set regels.
                              Last edited by pescatore; 06-04-2015, 14:07.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X