Droger worden --> kom niet onder 15%

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Droger worden --> kom niet onder 15%

Lengte: 1,88cm
    Gewicht: 82 kg
    Vetpercentage: 15,5%

Ik train al jaren en sinds oktober ben ik ook erg strikt op mijn eten aan het letten om droger te worden. Ik ben van 16,5% naar 15,5% gegaan in een half jaar, maar heb het idee dat ik nu niet meer droger wordt.

Ik eet ongeveer 2100 kcal per dag en mijn eetschema is het volgende:

Ontbijt:
    - 250 gr magere kwark
    - 25gr walnoten

10:00
    - 1 groene appel

11:00
    - Halve avocado

Lunch:
    - 3 bruine sneetjes brood
    - 2 gekookte eieren
    - 4 plakjes kipfilet
    - 40 gr gerookte zalm

15:00
    - Halve avocado

16:00
    - 250 gram kwark

Avondeten
    - 300 gram groente
    - 200 gr Vis/kipfilet

21:00
    - 250 gr kwark

Verder drink 2 cappuchino's op een dag, water en veel groene thee.

Ik train ongeveer 4x in de week en neem voor het trainen een schep whey en na het trainen een schep whey.

Het lukt mij niet om een lager vetpercentage te krijgen.. Hebben jullie tips mbt mijn eetschema? (Ik weet dat havermout goed is in de ochtend, maar dat krijg ik echt niet weg )

Sinds oktober eet je eigenlijk nauwelijks carbs dan? Dat zal je metabolisme geen goed gedaan hebben.
    Ook de manier waarop je traint is misschien wel interessant. Train je op kracht? Zware gewichten dicht tegen je max of blijf je laag in gewicht en high-rep? Doe je daarnaast cardio? ...
    Paradox: meer eten om terug af te vallen. Lees evt. eens over reverse dieting of las een weekje refeed in. Verschillende benamingen voor eigenlijk het kickstarten van je metabolisme.

Comment

Originally posted by jurri3n View Post
      Lengte: 1,88cm
      Gewicht: 82 kg
      Vetpercentage: 15,5%

Ik train al jaren en sinds oktober ben ik ook erg strikt op mijn eten aan het letten om droger te worden. Ik ben van 16,5% naar 15,5% gegaan in een half jaar, maar heb het idee dat ik nu niet meer droger wordt.

Het lukt mij niet om een lager vetpercentage te krijgen.. Hebben jullie tips mbt mijn eetschema? (Ik weet dat havermout goed is in de ochtend, maar dat krijg ik echt niet weg )
      Welkom op het forum. Je bent 1% gezakt in een half jaar tijd? Dat lijkt mij praktisch onmogelijk als ik je schema zo bekijk. Dit had echt veel meer moeten zijn dan 1%. 1% kun je makkelijk in 2-3 week realiseren.
      Zoals word gezegd: even een refeed week, misschien wel 2-3 week inlassen en je carbs even uppen. Met dit dieet heb je helemaal geen carbs meer na je lunch. Voel jij je niet ontzettend kut s middags en 's avonds?

Tip voor havermout; In de blender gooien zodat je zo je eigen ultra fine oats krijgt.
      Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

1% moet in een week kunnen als je e.e.a. op orde hebt. Ik zou bv. eens een keer contact opnemen met Pescatore of Dynobet hier. Koop voor 2 tientjes minder eiwitten en laat hun je een paar maandjes helpen tot je zelf de bagage hebt om verder te gaan . Als je concrete vragen hebt kun je ze natuurlijk ook hier stellen.

Comment

Bedankt voor de snelle reacties.

@Theodore Rex: het klopt inderdaad dat ik nauwelijk carbs eet, echt het minimale. Heb ik bewust gedaan omdat te veel carbs weer worden omgezet in vet (heb ik wel is gelezen omdat koolhydraten insuline aanmaken etc.).
          Mijn training is niet op kracht, simpelweg om dat het niet mij trainingsdoel is. Ik train om een atletische bouw te krijgen en niet om extreem te groeien. Ik zorg dat ik altijd tussen de 8-12 reps zit per oefening en set. Ik schrijf alles op zodat ik nooit de volgende keer te zwaar of te licht train. Ik doe ook aan cardio, 1x per week aan cardio. Ik geef de voorkeur aan kracht, omdat je dan 24u p/d verbrand dan slecht tijdelijk bij cardio.

@Emielos: Dank voor je verwelkoming ;-) en reactie. Het was een typfout het moest 18,5% zijn waar ik vandaan kom, maargoed ook te weinig.
          Refeed is nieuw voor mij, nog nooit van gehoord. Ik ga me daar gelijk even in verdiepen morgen wellicht dat het zou zijn.
          Ik heb inderdaad een periode gehad dat ik mij eind van de middag na het werk licht in mijn hoofd voelde vanwege te laag in carbs of calorien. Ik ben toen wat eten gaan toevoegen zoals ik nu doe en dat scheelt een hoop, maar kan beter.

Comment

Ik denk dat je je vergist in je doelen en hoe je hierheen wilt. ALs ik mag gokken, bedoel je zoiets:

Zo ja, dan zou ik mijn training eens gaan bekijken en je voeding. Kan je daar inderdaad wel bij helpen zoals Aktito al aangaf maar dit kun je uiteraard ook zelf. Als je reultaten neit naar wens zijn dan moet je wss iets veranderen idd.
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Pesc, jij bent gek op blote-mannen-foto's he?

So long gayboy
              In between obsessed periods

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
                Pesc, jij bent gek op blote-mannen-foto's he?

So long gayboy
                Haha, nou valt wel mee dacht ik. Maar dit is een beetje wat in mijn ervaring mensen bedoelen met "ik wil geen monster worden maar atletisch"

Comment

Koolhydraten maken geen insuline aan :-)
                  Insuline is ook een onmisbaar hormoon. Ik denk dat er inderdaad iets mis gaat in jouw training en voeding. Neem eens contact op met de genoemde leden, dat zou je veel frustratie kunnen besparen en je helpen jouw doelen te behalen.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                    Koolhydraten maken geen insuline aan :-)
                    Insuline is ook een onmisbaar hormoon. Ik denk dat er inderdaad iets mis gaat in jouw training en voeding. Neem eens contact op met de genoemde leden, dat zou je veel frustratie kunnen besparen en je helpen jouw doelen te behalen.
                    Nou ja, op zich wel. Iig minder geleidelijk (bijv dextrose tov rijst) maar dat zorgt niet voor extra vetopslag. Het kan wel zorgen voor ander eetgedrag maar ook dat is niet aan de orde als je volgens een vast patroon eet.

Comment

Wat mij heel veel heeft geholpen is gewoon veel te gaan joggen. zorg gewoon voor meer cardio in je schema en iets minder eiwitten eten en meer koolhydraten. koolhydraten(meerwaardige suikers) verbrand je als eerste en daarna pas eiwitten en vetten. Het is helemaal niet erg om meer koolhydraten te gaan eten

Comment

Originally posted by BarrbarianLH View Post
                        Wat mij heel veel heeft geholpen is gewoon veel te gaan joggen. zorg gewoon voor meer cardio in je schema en iets minder eiwitten eten en meer koolhydraten. koolhydraten(meerwaardige suikers) verbrand je als eerste en daarna pas eiwitten en vetten. Het is helemaal niet erg om meer koolhydraten te gaan eten
                        No offense ouwe, maar dit is vrij matig advies. Al je tips zijn geen voorwaarden om beter vet te verliezen, nog kloppen ze.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                          Ik denk dat je je vergist in je doelen en hoe je hierheen wilt. ALs ik mag gokken, bedoel je zoiets:

Zo ja, dan zou ik mijn training eens gaan bekijken en je voeding. Kan je daar inderdaad wel bij helpen zoals Aktito al aangaf maar dit kun je uiteraard ook zelf. Als je reultaten neit naar wens zijn dan moet je wss iets veranderen idd.
                          Mijn doel is niet om in een of andere Brad Pitt of andere uiterste, Arnold Schwazenegger, te veranderen. Maar ik vind de sport, gezondheid en voeding interessant en leuk om mee bezig te zijn, zonder 7x in de week te gaan trainen. Omdat ik nu stagneer heb ik een bericht geplaatst op het forum om dat er hier veel mensen zijn (gok ik) die er veel meer verstand van hebben dan ik.

Comment

Wat is je doel dan? Probeer het eens wat duidelijker uit te leggen want op dit moment is me niet duidelijk wat je nou daadwerkelijk wilt weten en waar je heen wilt. Aangezien je informatie vraagt lijkt het me dat er een doel is. Welke sport hebben we het over trouwens? Je zegt niet niet op kracht te trainen, wat doe je dan wel? Wil je vet verliezen, wil je fitter/sterker worden?

Comment

Als jij die foto van Pesc al een uiterste vindt, dan kun je direct stoppen. Dat is gewoon een normale vent die aan fitness doet met een niet al te hoog bodyfat.
                              In between obsessed periods

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X