Zwaar ontbijt in de cut: goed of niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zwaar ontbijt in de cut: goed of niet

Geachte bodynetters,

De winter is al even gedaan en ik ben vet geworden. Tijd dus om wat af te vallen! Mijn vetpercentage zal rond de 20% schommelen en ik wil wat droger worden tot een vetpercentage waar de spiegel geen zwembandjes meer vertoont. Omdat ik helemaal niet veel spiermassa heb( het heeft tot dit jaar geduurd eer ik capabel was om een voedingsschema in elkaar te steken) ga ik niet persé trainen voor abs omdat ik dan maar een schriel ventje word.

Ik ben een volume-eter dus ik wou voeding erin steken die mij een lang verzadigd gevoel gaf. Ik heb wat geëxperimenteerd met havermout en hoe ik het lekker kon maken.

Het lekkerste vond ik toch wel de havermoutpannenkoek volgens Havermout pannenkoeken recept - Bodybuildrecepten.nl. Alleen klopt het aantal kcal niet als op de site staat.

Hoeveelheid in gram Koolhydraten Eiwitten Vetten Calorie
    Havermout 90 54 9,9 7,2 337,5
    Magere melk 140 6,58 4,76 1,4 46,2
    2 rauwe eieren 120 0 15 12 166
    Zo veel kcal kom ik uit! Dan wou ik er nog wat cacaopoeder in verwerken en wat opeten met stevia EN er ook nog eens een whey shake bij opdrinken. En niet te vergeten wou ik het ook nog bereiden met Solo boter...

Is het done of niet done om een zwaar ontbijt te eten? Het vult wel heel erg goed en is ook nog eens erg lekker...

Hoi Flemishpride,

Leuk om te zien dat je het recept van m'n website hebt gehaald

Waarom klopt het aantal kcal niet? 337+46+166 = 549 kcal. Op de site staat 537. Komt dus overeen. Je zult altijd een (minimaal) verschil zien aangezien de ene magere melk nét niet de andere magere melk is.

Betreft je 'zware' ontbijt. Geen enkel probleem. Zolang je er voor zorgt dat je onder je dagelijkse caloriebehoefte blijft zul je afvallen.

Comment

Lekker doen dan

Mijn ochtendeten is 1000+ kcal.
      's Ochtends heb ik altijd veel trek.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Hou het simpel

100gram havermout
        2 scoops whey
        1 eetlepel pindakaas ( ca 50 gram)
        300ml a 400ml water.

ik doe dit zelf ook vaak als ik vroeg opsta 05:15.

Comment

Originally posted by imation View Post
          Hou het simpel

100gram havermout
          2 scoops whey
          1 eetlepel pindakaas ( ca 50 gram)
          300ml a 400ml water.

ik doe dit zelf ook vaak als ik vroeg opsta 05:15.
          Te eet het liefste pannekoeken.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
            Te eet het liefste pannekoeken.
            Oeps foutje :P

Comment

500 kcal vind ik geen zware maaltijd zeker niet als ontbijt. Kan prima dus, totaalplaatje is belangrijker.
              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by Bodybuildrecepten View Post
                Hoi Flemishpride,

Leuk om te zien dat je het recept van m'n website hebt gehaald

Waarom klopt het aantal kcal niet? 337+46+166 = 549 kcal. Op de site staat 537. Komt dus overeen. Je zult altijd een (minimaal) verschil zien aangezien de ene magere melk nét niet de andere magere melk is.

Betreft je 'zware' ontbijt. Geen enkel probleem. Zolang je er voor zorgt dat je onder je dagelijkse caloriebehoefte blijft zul je afvallen.
                Ah, heel interessante site, heb al wat dingen uitgeprobeerd die echt wel goed smaken. Ja idd, dit was een beetje mierenneuken van mij.

Het enige waar ik een beetje meezit, is dat ik Solo boter gebruik bij gebrek aan PAM-spray. Toch beter maar aanschaffen dan

Comment

Misschien voor in ene keer mijn schema te laten checken.

Makreel 125 0 23,75 25 320
                  Groentenmacédoine 130 6,37 2,86 0,39 50,7
                  Hardgekookt ei 1 0 14 5 150
                  Zoete mais 50 5 1,35 0,3 33
                  11,37 41,96 30,69 553,7
                  Totaal 84,02 139,78 82,38 1768,1

Dat is mijn lunch. Eerste kolom staat voor hoeveelheid btw en laatste kolom het aantal kilocalorieën. S'avonds eet ik gewoon met mijn ouders, maar weeg ik het allemaal af zodat ik perfect weet ik binnenkrijg. Bij speciale gelegenheden (verjaardagen...) laat ik het middageten vallen zodat ik gezellig mee kan eten, maar toch voor het minst calorierijke ga. Beetje IIFYM.

Een uurtje na het avondeten ga ik trainen gevolgd door een halfuurtje cardio. Enkel na een krachttraining neem ik een whey shake, op rustdagen geen shake. Inclusief de shake kom ik 1879 calorieën uit.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X