Advies nodig qua eten om af te vallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies nodig qua eten om af te vallen

Beste leden,

Ik ben al een week bezig om mij te verdiepen om af te vallen maar ook wel spieren op te bouwen.

Ik zelf ben 22 jaar en weeg ruim 120 kilo en ben zo een 1.88cm lang. Heb veel vet dus niet gespierd.

Nou is mijn vraag wat kan ik eten en is dit goed voor me. Zat zelf aan een soort rijs kip groenten dieet en kwark en eiwitten shake te denken. Ben begonnen met kracht traingen en doe aan vecht sport dus dat is me conditie/cardio.

Kan iemand mij misschien helpen met een simpele lijst wat ik zou kunnen eten.

Heb vandaag 11-5-2015 rijst met kip gemaakt en sperziebonen alleen die rijst was echt drooge zooi. Is er een soort saus of iets misschien waardoor het makkelijker weg te krijgen is haha?

Dankje alvast.

Welkom. Goed dat je initiatief neemt en er wat aan wilt doen.

De truc is consistentie en een goed plan. Het is dus niet zozeer een geheime formule of een wondermethode maar solide basics. Dus zorgen voor een goede indeling van voeding en hierop aangepaste training. Het heeft geen zin als een dolle nu het gas in te trappen.

Een van de manieren om het lange termijn vol te houden is flexibiliteit inbouwen in je voeding. Dus zorgen dat je dagelijks wat keuzes hebt. Daarnaast een sportpatroon dat effectief is maar niet te taxerend. Wat voor vechtsport doe jij eigenlijk?

Ik zou starten op ongeveer 3000 kcal E: 260 K 250 V: 100. Kijken hoe het gaat en je resultaten goed monitoren en bijhouden zodat je tijdig aanpassingen kunt maken indien nodig. Omdat je een redelijke weg te gaan hebt zal dit zeker aan de orde zijn.

Kort samengevat, breng er wat structuur in en maak zaken meetbaar.

Succes!
    Last edited by pescatore; 11-05-2015, 19:50.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

dankje voor je reactie.

Ik krijg vrijdag op me sportschool een rooster qua traingen. En qua voeding is echt lastig qua hoeveel heden enzovoort wat wel wat niet.

Ik doe wing chun (kung fu) is altijd goeie warming up en lekker bezig zijn.

Comment

Mja, je kan mazzel hebben maar doorgaans zijn de schema's van sportscholen wel redelijk droevig. Dat gezegd hebbende het is nu eerst belangrijk door te pakken en gewoon aan de slag te gaan. Beter kan altijd maar actie ondernemen is nog belangrijker.

Comment

Werk alles even uit, er staan in de voeding sectie en in de sectie afvallen verschillende stickies die je op weg kunnen helpen. Ik kan het eventueel ook voor je doen maar zelf aan de slag gaan is leerzamer met het oog op de toekomst.

Comment

ik ben begonnen met alles kip rijst groenten shake enzovoort van dingen wat ik hier vernomen heb. Alleen de hoeveelheden enzovoort moet ik nog uitzoeken en bijvoorbeeld bij de rijst met kip hoe ik de rijst wat lekkerder kan maken haha.

Maar komt goed waar een wil is is een weg. En inderdaad beter iets doen dan niets.

Comment

Zorg wel dat je op een manier eet die je bij wijze van spreken over 10 jaar nog vol kan houden. Ga dus niet als een malle alles totaal omgooien. Je hoeft niet alleen rijst en kip te eten. Je hebt in principe twee soorten manieren van eten: in balans en niet in balans. En in balans eten hoeft niet heel saai te zijn, hoewel er wel wat mitsen en maar-en aanzitten uiteraard.

Comment

ja dat begrijp ik maar probeer elke 2 dagen iets anders te maken maar dit was mijn eerste maaltijd en ik hou van rijst kip en bonen maar normaal maak ik dat aan met sambal en ketjap manis maar weet niet of dit wel goed is. Dus heb nu alleen me kip gekruid en thats it :P

Comment

Originally posted by jojobink View Post
                  ja dat begrijp ik maar probeer elke 2 dagen iets anders te maken maar dit was mijn eerste maaltijd en ik hou van rijst kip en bonen maar normaal maak ik dat aan met sambal en ketjap manis maar weet niet of dit wel goed is. Dus heb nu alleen me kip gekruid en thats it :P
                  Sambal is geen probleem en een scheutje ketjap ook niet. Overdrijf het niet en hou er gewoon rekening mee in je plan. Neem trouwens gewoon pandan of basmati he, hoeft geen zilvervlies te zijn.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                    Sambal is geen probleem en een scheutje ketjap ook niet. Overdrijf het niet en hou er gewoon rekening mee in je plan. Neem trouwens gewoon pandan of basmati he, hoeft geen zilvervlies te zijn.
                    geen zilvervlies ? Mij werd juist wijs gemaakt van wel haha

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X