Is er iets mis met mijn voeding?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is er iets mis met mijn voeding?

Hallo!

4 weken geleden heb ik het roer om gegooid en ben ik gezond gaan leven. Geen frisdrank meer, niet meer snacken en veel gezonde dingen eten.
    Nu ben ik 2 weken geleden met fruitsmoothies en heb sindsdien veel buikpijn en zeker in de avonden een moeilijke stoelgang?
    Mijn dag ziet er ongeveer zo uit.
    Ochtend: smart protein shake van body en fit
    Middag: 3 volkoren crackers met kipfilet of rookvlees.
    Avond: roerbakgroente met kip en rijst
    Tussendoor: fruitsmoothie en een muesli reep.

Verder drink ik overdag water of thee. En in de ochtend 2 kopjes koffie.

Zou mijn lichaam erop reageren dat ik een nieuwe levensstijl heb? Voorheen had ik helemaal geen ontbijt en middag eten, toen begon ik pas met eten in de avond
    . Ik ben al wel 5kg afgevallen in 4 weken tijd, ik sport ook 3x per week. Voorheen ook niet gedaan.

Begrijp ik het goed dat jij als ontbijt alleen maar een eiwit shake drinkt? In dat geval klopt je bewering "ben ik gezond gaan leven" in het geheel niet! Je nieuwe eetgewoontes zijn niet gezond, niet voldoende en niet goed gebalanceerd. Ik denk dat je er verstandig aan doet om eerst maar eens veel te gaan lezen over wat gezonde voeding inhoudt. Niet alleen qua producten, maar ook qua dagelijkse hoeveelheden.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Goed dat je het roer hebt omgegooid! Maar er is nog een hoop te verbeteren.

Er kunnen een hoop redenen zijn waardoor je maag het er niet mee eens is.
      Wat ik zo 1,2,3 al zie is dat je relatief weinig eet en het eten dat je eet is voor een groot deel vloeibaar. Een shake (en zeker van body&fit) is geen maaltijd.
      Volg mijn fitness journey op Instagram: @jasenkofitness

Coaching: youronlinebodycoach.nl

Comment

Voor het gemak, lees even rustig -> DEZE <- post door. Mooi stukje met veel duidelijke informatie over voeding om je een basis te geven voor je verder gaat met het verbeteren van je levensstijl!

Als je dat een beetje hebt begrepen, bereken dan eens met -> DEZE <- calculator wat je ongeveer zou moeten eten. Waarschijnlijk wordt je dan snel duidelijk dat je veel te weinig eet en kun je met behulp van artikelen/hulp op dit forum een beter eetpatroon opstellen.

Buikpijn kan overigens ontstaan door de fruit smoothies. Fruit bevat veel zuren die vooral op een lege maag (aangezien je erg weinig eet) voor buikpijn kunnen zorgen.
        Squat 8x 97,5kg ¤ Deadlift 8x 100kg ¤ Dumbell Bench​ 8x 60kg

Comment

Ik heb zomaar een vermoeden dat TS na 2 maanden niet meer reageert.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X