Wat is wijsheid?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is wijsheid?

Hallo,

Ik ben inmiddels zo'n 20 kg afgevallen in 1,5 jaar tijd. Op de progressie foto's kan ik goed zien dat mijn lichaam er een stuk beter uit ziet. Ik heb deze periode zo'n 2200 kcal per dag gegeten, maar schroomde het niet om er 1 a 2x per maand flink boven te zitten. Mijn probleem is als volgt: ik val niet meer af. Wat is nu het beste om te doen? Nog lager in de kcal gaan zitten, juist hoger in kcal gaan zitten (mijn onderhoudsniveau ligt rond de 3000, min 500 kcal houd ik dan 2500kcal over), of juist dit blijven (het eten van 2200 kcal per dag) doen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het maken van een keuze! En oja, ik ben een man!

Groetjes,

Dominiquez

Wat doe je verder aan sport en/of krachttraining?
    Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Ik train 4 keer per week, en volg meestal de schema's die hier staan. Die wissel ik per X aantal maanden af om het zo leuk te houden voor mijzelf.

Comment

Zelf eigenlijk nooit in een zelfde situatie gezeten. Maar ik zou persoonlijk kijken wat een maand onderhoud met mijn gewicht doet aangezien ik uit je verhaal op kan maken dat je graag door wilt gaan met afvallen.
        Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Originally posted by Aldo Raine View Post
          Zelf eigenlijk nooit in een zelfde situatie gezeten. Maar ik zou persoonlijk kijken wat een maand onderhoud met mijn gewicht doet aangezien ik uit je verhaal op kan maken dat je graag door wilt gaan met afvallen.
          Oke, dat ga ik 's proberen dan. Bedankt voor de reactie

Comment

Hou je er wel rekening mee dat je onderhoud ook omlaag gaat als je afvalt, zeker als je al 20kg kwijt bent? Ik weet dan ook niet wat je stats zijn, maar misschien moet je wel 2000kcal per dag eten.

Anders zouden refeeds ook kunnen helpen in jouw situatie.
            Volg mijn fitness journey op Instagram: @jasenkofitness

Coaching: youronlinebodycoach.nl

Comment

Originally posted by Jasenko View Post
              Hou je er wel rekening mee dat je onderhoud ook omlaag gaat als je afvalt, zeker als je al 20kg kwijt bent? Ik weet dan ook niet wat je stats zijn, maar misschien moet je wel 2000kcal per dag eten.

Anders zouden refeeds ook kunnen helpen in jouw situatie.
              Bij het onderhoud dat ik in mijn openingspost heb berekend ben ik uit gegaan van de 81 kg die ik nu weeg. Ik ga mij is verdiepen in refeeds, bedankt!

Comment

Originally posted by Jasenko View Post
                Dat ligt er aan of die 20 kg vetmassa was of gedeeltelijk vetvrije massa. Je onderhoudsniveau hangt af van je vetvrije massa, niet van de hoeveelheid vet die je met je meezeult.
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                  Dat ligt er aan of die 20 kg vetmassa was of gedeeltelijk vetvrije massa. Je onderhoudsniveau hangt af van je vetvrije massa, niet van de hoeveelheid vet die je met je meezeult.
                  Oke, ik moet dus mijn VVM uitrekenen en vanuit daar mijn onderhoudsniveau berekenen?

Comment

Het onderhoudsniveau valt niet echt te berekenen.
                    Als je die echt wil weten zal je een aantal weken hetzelfde aantal kcals moeten eten en als je niks aankomt en afvalt ligt je onderhoud rond dat aantal kcals.

Als jij denkt dat je onderhoud 3000kcals is en je bij 2500 kcals niks afvalt, dan is je onderhoud niet 3000 kcals maar lager. Ik kan wel een schatting maken en zeggen dat 2700 kcals je onderhoud is en je 2200 kcals moet gaan eten om af te vallen, maar dit kan ik nooit met zekerheid zeggen.

Je kan het wel proberen en kijken of je wel afvalt bij 2200kcals en zoek idd wat info over refeeds, succes

Comment

Originally posted by NickP View Post
                      Het onderhoudsniveau valt niet echt te berekenen.
                      Als je die echt wil weten zal je een aantal weken hetzelfde aantal kcals moeten eten en als je niks aankomt en afvalt ligt je onderhoud rond dat aantal kcals.

Als jij denkt dat je onderhoud 3000kcals is en je bij 2500 kcals niks afvalt, dan is je onderhoud niet 3000 kcals maar lager. Ik kan wel een schatting maken en zeggen dat 2700 kcals je onderhoud is en je 2200 kcals moet gaan eten om af te vallen, maar dit kan ik nooit met zekerheid zeggen.

Je kan het wel proberen en kijken of je wel afvalt bij 2200kcals en zoek idd wat info over refeeds, succes
                      Ik ga dit doen! Ga het even 2 weken aankijken om vanuit daar een nieuw plan te maken, bedankt voor de reactie.

Comment

Originally posted by Dominquez View Post
                        Ik ga dit doen! Ga het even 2 weken aankijken om vanuit daar een nieuw plan te maken, bedankt voor de reactie.
                        Geen probleem, laat je na enkele weken weten hoe het gegaan is en wat de vorderingen zijn?
                        Het is gangbaar om te wegen 's ochtends voor het ontbijt en na het toiletbezoek om enigszins nauwkeurig een verband te kunnen vinden in het gewicht.

Comment

Originally posted by NickP View Post
                          Geen probleem, laat je na enkele weken weten hoe het gegaan is en wat de vorderingen zijn?
                          Het is gangbaar om te wegen 's ochtends voor het ontbijt en na het toiletbezoek om enigszins nauwkeurig een verband te kunnen vinden in het gewicht.
                          Ga ik zeker doen!

Comment

Oke, ik moet dus mijn VVM uitrekenen en vanuit daar mijn onderhoudsniveau berekenen?
                            Zoals NickP al aangeeft kan je je onderhoudsniveau niet berekenen. Er zijn een aantal formules die een schatting geven. Die formules zijn gebaseerd op je vetvrije massa. Daarom wordt meestal om je gewicht en een (geschat) vetpercentage gevraagd, voordat de schatting wordt gemaakt. Vaak wordt dan ook naar je activiteitsniveau gevraagd om dat in de schatting mee te nemen.
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ga ik zeker doen!
                              Inmiddels bijna 2 weken geleden, heb op trainingsdagen 2400 kcal gegeten en op niet trainingsdagen 2200 kcal. Ben ongeveer 0.6 kg kwijt geraakt. Niet erg veel, maar dat is niet erg omdat ik nu weet dat ik iets lager in de kcal moet gaan zitten. Ga vanaf morgen voor 2200 kcal op trainingsdagen en 2000 op niet trainingsdagen!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X