Eiwtten/creatine combi??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eiwtten/creatine combi??

Hallo,
    ik train nu een aantal weken, en ik had wat verhalen gelezen op het internet.
    Wat is nou beter? eiwitshake's of creatine? Een combinatie van deze 2 is dat mogelijk? en hoe??

mijn doel: spiermassa aanmaken

Ik ben 15 jaar wordt in juli 16.
    ongeveer 1.60 lengte

ik train

dinsdag: borst/triceps
    donderdag: rug/biceps
    zaterdag: schouders/benen

Ik ben denk ik een beetje aanhet opbouwen qua herhalingen, ik ben nog jong dus ik mag niet te zwaar massa trainen??

alvast bedankt.

Ik zal niet te zwaar trainen als ik jou was nee. Creatine nog niet aan beginnen dat heeft nog niet veel effect , wacht liever een jaar. Whey kun je nemen maar ik zou eerst een goed voedingsschema opstellen. Daar staat veel info over op bodynet. Whey en creatine is goed te combineren. Dus maak eerst een voedingsschema met de nodige hulp en kijk aan de hand daarvan wat je eventueel te kort komt en kan opvullen met voedingssups. Ik raad je ook aan om fullbody te doen 2 of 3 maal in de week met compound oefeningen.
    Last edited by hardcoremenneke; 05-02-2007, 15:23.
    on the road to get huge

Comment

Hey,

Creatine gaat je niet helpen, heb het zelf gebruikt op een leeftijd die jij nu hebt, toen was ik ook net begonnen met fitness, maar het deed geen ruk..
      Eiwitshakes helpen wel zeker goed, maar zijn niet perse nodig. Probeer een goed voedingsschema te maken, bereken je voedingsbehoefte uit, bereken de totalen van je schema, vergelijk dat, en voeg dan nog eventueel extra eten of een whey shake toe. Whey shakes zijn vooral goed voor s'ochtends of na het trainen, omdat ze zo snel worden opgenomen.

Qua trainen, zul jij gewoon tot je verjaardag full body moeten doen. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan tot mijn verjaardag(juli), ik was toen ook 15. Full body met hoge reps laat je spieren pezen, en evt. gewrichten wennen aan het gebruik van gewichten tijdens training. Daarna kun je gaan voor split schema's of andere zwaardere schema's.

Hoge reps wil zeggen min. 10/12 reps. En altijd goed blijven eten!

op mijn website voedingsbehoefte.nl kun je je voedingsbehoefte berekenen, en eventueel eiwitshakes kopen. Ze zijn echter voor jou niet echt nodig, maar wel handig.

Grtz, David.
      VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

train nog lekker een jaartje of 2 door neem iig de eiwitten en crea komt later wel

als je nog jong bent groei je al als je naar een gewicht kijkt
        Who's the Chef

Comment

Wat is fullbody trainen? Ik lees hier overal dat jullie 2 spiergroepen per dag trainen, kan ik daar ook aanbeginnen dan?

wat zijn comound oefeningen hardcoremenneke?

Comment

Full body betekend je hele lichaam in 1 training, en dan doe je 1 oefening per spiergroep. Of evt. 2 voor rug. Dit doe je dan ongeveer 3 x per week.

Compound oefeningen zijn in tegenstelling tot isolatie oefeningen, oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen gebruikt. Bijvoorbeeld chinup is een compound oefening, omdat je meerdere delen van je rug gebruikt, en ook je biceps. Terwijl bicep curl een isolatie oefening is waarbij je slechts je bicep gebruikt(en uiteraard je onderarm, voor de mierenneukers onder ons).

Grtz, David.
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Ik zie dat je pas enkele weken traint en nu al op een split programma traint.
              Dat heeft geen nut kerel.
              Jij moet starten met een full-body en dit voor een 6-tal maanden.
              1à2 oef. per spiergroep met 10-15 hh.,3x in de week,min.48 en max 96u tss je trainingen laten en voldoende eten,zeker op uw leeftijd.
              en geen crea...
              Succes...
              getting back in shape...

Comment

Helemaal mee eens, op jouw leeftijd is een fullbody training zoals door David beschreven veel verstandiger en ook nog eens minstens net zo effectief.

Comment

Hihi ik dacht dat ik vroeg begonnen was met trainen, maar tegenwoordig schijnt het een rage te zijn, naja je moet(soms)doen wat je niet laten kan..

Ik zou maar idd beginnen met basisoefeningen en vooral optrekken/opdrukken en als je het niet laten kan deadlifts...dat blijft één van de dodelijkste oefeningen waar je zowat alles mee traint!

Comment

Oke bedankt boiiz, dan kan ik nu weer aan de slag!
                    Ik ben dus maar een beginner, dus weet ook al die moeilijke berippen nog niet. Ik zal dus jullie feedbacks maar serieus nemen

Dus als ik het goed begrijp 3 dagen, en alle dagen "alle spiergroepen"?

Comment

inderdaad.En dit voor min. 6 maanden.
                      getting back in shape...

Comment

Originally posted by Burgers View Post
                        Dus als ik het goed begrijp 3 dagen, en alle dagen "alle spiergroepen"?
                        ja klopt.. bij een full body schema train je 3 x in de week, bijvoorbeeld maandag, woensdag en vrijdag, zodat je tussen de trainingen minstens een dag rust hebt zitten..
                        in de desbetreffende topic over trainingschema's zijn wel voorbeelden te vinden van fullbody schema's. wel zou ik als ik jou was oefeningen als deadlift of squat heel goed uitvoeren en niet te zwaar, want de uitvoering is hierbij belangrijker dan het gewicht of je laat ze zitten en doet leg press en back extensions en voegt die oefeningen wat later in je schema er bij en eventueel onder begeleiding van iemand van de sportschool..

en verder gwoon goed eten dan moet het wel lukken

grtz
                        Last edited by boelie; 07-02-2007, 19:33.

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                          Compound oefeningen zijn in tegenstelling tot isolatie oefeningen, oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen gebruikt. Bijvoorbeeld chinup is een compound oefening, omdat je meerdere delen van je rug gebruikt, en ook je biceps. Terwijl bicep curl een isolatie oefening is waarbij je slechts je bicep gebruikt(en uiteraard je onderarm, voor de mierenneukers onder ons).

Grtz, David.
                          Om nog even de mierenneuker uit te hangen.
                          Flyes is een isolatie oefening terwijlje toch meerdere spieren gebruikt(borst en deltoids) Wat belangrijk is dat een compound oefening meerdere gewrichten aanspreekt. Bij flyes is dit er maar een dus is het een isolatie oefening.
                          liberation trough self brutalization, real men don't fear pain and thus can't be controled.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X