Vlees,rauw of eindgewicht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vlees,rauw of eindgewicht?

Hey,

Als ik bvb 100gr kipfilet mag eten,welk gewicht telt er dan, rauw of klaargemaakt?

klaargemaakt produkt weegt snel een 30gr. minder op +-100gr.
    Heeft dit te maken met het vocht?

grtz
    getting back in shape...

Na het bereiden.
    En ja tis vocht wat er uit kookt.
    Er zijn standaard marges voor het vocht gehalte in vlees.
    Who's the Chef

Comment

Dacht ik al.

thx
      getting back in shape...

Comment

Ow daar had ik niet eens aan gedacht
        Mag ik dus nog meer eten
        25 jaar 1,93m 113,0kg 22,0%BF ~cutting fase

Comment

heb ik ok nog nooit aan gedacht..

maar hoe zit dat dan als ik zak diepvries kipfilet van een kilo heb gekocht?
          neem nu bij een maaltijd ongeveer 250gram kip, maar dan zou ik dus meer dan een kwart van die kilo moeten nemen??

en als je het bakt in olie of kookt dan komt er toch ok olie of vocht in dus wordt het ok waar zwaarder of hoe zit dat dan?

grtz

Comment

meestal worden voedingswaarden gegeven van onbewerkte produkten. die voedingswaaarde qua eiwitten, vetten en koolhydraten blijft in je postie gelijk maar stijgt procentueel. Nu eet je bij voorbeeld 30 gram eiwit in 100 gram kipfiller ipv 20 uit 100 gram. Het verschil is puur vocht!
            Dus kijk naar de voedingswaarde van onbewerkte produkten. Hou wel rekening met toevoegingen door bijvoorbeeld bak en braadvet.

gr

Comment

ok thnx, weer wat geleerd.. zit in de cut en hoog in de eiwitten, ma was al bang dat ik dan niet genoeg eiwit binnen kreeg.
              bakken doe ik in olijfolie of ik kook het hele zwikkie, dus die toevoeging van iets olie uit het bakken is voro mij opzich niet zo erg..

grtz

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                meestal worden voedingswaarden gegeven van onbewerkte produkten. die voedingswaaarde qua eiwitten, vetten en koolhydraten blijft in je postie gelijk maar stijgt procentueel. Nu eet je bij voorbeeld 30 gram eiwit in 100 gram kipfiller ipv 20 uit 100 gram. Het verschil is puur vocht!
                Dus kijk naar de voedingswaarde van onbewerkte produkten. Hou wel rekening met toevoegingen door bijvoorbeeld bak en braadvet.

gr
                Met wat moet ik nu eigenlijk rekening houden?
                Ik mag 28gr proteine eten per maal.
                80gr kipfilet levert mij die.
                Dus weeg ik toch best mijn 80gr na het bakken,niet?
                Want als ik het rauw weeg,weeg ik ook vocht mee,wat leid tot onvoldoende proteine inname.
                Dat bevestigt been hier toch ook.

Snap niet echt je uitleg.
                getting back in shape...

Comment

Als je op verpakkingen van producten kijkt staat de voedingswaarde (meestal) gegeven van het onbereide product. Dus als jij bijvoorbeeld 28 gram kunt halen uit 100 gram onbereide kipfilet hoef je jezelf niet af te vragen ofdat die eiwit hoeveelheid nog te vinden is in het bereide product.
                  het bereide product zou bijvoorbeeld dan nog 80 gram wegen terwijl de hoeveelheid eiwitten nog steeds 28 gram is.

oftewel, Kijk goed naar hoe de voedingswaarde is opgegeven door bijvoorbeeld de fabrikant en weeg dan ook op dezelde wijze het product om een verschil te voorkomen.

gr

Comment

Rauw.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X