Nieuw Voedingsschema van Riccohw

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw Voedingsschema van Riccohw

Aangezien je voeding een van de meest belangrijke dingen is, heb ik -naar analeiding van m'n vorige schema- een verbeterd voedingsschema opgesteld.

ik wil graag aankomen -vooral in spiermassa-
    Heb nu een bf van 7,2% weeg 69,9Kg en ben 1,90m lang.

ik zou graag een oordeel van over m'n schema willen hebben, natuurlijk is ie nog lang niet goed, ik wil ook in de maaltijden die geel gemarkeerd zijn verandering aan brengen, maar ik weet niet wat.

graag zou ik wat feedback willen ontvangen. Ik heb tot nu to echt heel veel geleerd! bedankt daarvoor.

zoals je kan zien wil ik proberen om aan te komen.
    ik heb namelijk nu nog 1 vraagje. ik heb alle koolhyrdaten,eiwitten en vetten ook omgerekend in het aantal calorieën. dan kom ik op een relatief hoog getal uit, moet dit?

naja bedankt er voor!
    als ik eens kan helpen let me know

Kaas, gebradengehakt en half volle melk weglaten en het zit prima zo als ik het nu kan zien.
    vermeld nog even de totalen waarde van alles.
    Who's the Chef

Comment

okay doe ik!
      maar als ik die gebraden gehakt, kaas en half volle melk weg laat, dan heb ik niks meer om m'n shakes + ontbijtgranen mee te mixen noch heb ik dan iets op brood

maar effe over die totale waarde, ik heb alles opgeteld d.m.v het berekenen van de totalen over de grammen eiwit, koolhyrdaten en vetten.
      ik heb dus de vetten*9 gedaan, de KH*6 en de Eiwitten*4.

moet dit? of moet ik gewoon de "aangegeven calorieën van de verpakking of van watziterin.nl" aanhouden en die noteren?

hey alvast heel erg bedankt!

Edit: ik had de totale waarde, inclusief m'n gewicht, etc weggelaten toen ik een screenshot nam
      oh en trouwens, dit moet ik gewoon elke dag nemen, toch? op traininsdagen en niet trainingsdagen (effe bevestiging )
      Last edited by Riccohw; 07-06-2007, 16:13.

Comment

Kip / kalkoen filet of appelstroop op je brood.
        melk vervangen door magere melk.
        Who's the Chef

Comment

neem over wat je binnen krijgt, op die sites zijn gemiddelde van een bepaald product.

Vet x 8-9 kh en ei x 4

jep alledagen van de week nemen
          Who's the Chef

Comment

ziet er goed uit!! ben zelf ook ff een voedingsschema in elkaar aan het knutselen dus zag ik toevallig dit toevallig staan:

''Deze eiwitten moet je echter niet meetellen, aangezien het aminozuren spectrum niet aansluit op die van de mens. Maar dat is weer een ander verhaal.
            Onthouden: Graan producten e.d. bevatten geen eiwitten waar wij wat aan hebben.''
            (Bron: Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's)
            Eiwitten in brood etc. moet je dus niet meetellen. Ben benieuwd naar je definitieve voedingsschema!
            Groetjes
            Live your days like they are your last

Comment

@ Posse:
              ik heb dat ook gelezen ja haha. ik ben nu bezig met een vernieuwing van m'n schema. Ik wil meer gaan eten, voornamelijk mijn eiwitgehalte verhogen, en m'n KH iets.
              Dit doe ik d.m.v. meer melk. En ik vervang iets meer middelen.

ik post hm wel wanneer ik er heelmaal mee klaar ben

bedankt trouwens!

Comment

Hey Ricco, ik weet niet op hoeveel calorien jij komt maar op deze website staat ongeveer hoeveel je nodig hebt. http://www.voedingscentrum.nl/voedin...d+verbruik.htm

Volgensmij moet van het aantal calorien dat je binnen krijgt 30% eiwitten zijn, 55% koolhydraten en 15 % vet.
                1 gram eiwit komt overeen met 4 kcal
                1 gram koolhydraten k.o.m 4 kcal
                1 gram vet k.o.m 9 kcal

Bovenstaande info heb ik van een website.

Op CALORIETABEL.NL - de snelste Calorieenwijzer! Vind hier snel hoeveel calorien een product bevat. Calorieen, calorietabel, calorienwijzer, energiesticker, gratis calorietabel, calorientabel, calorieentabel, calorienwijzer. kan je nagaan hoeveel calorien er in producten zitten. Zoals je weet ben ik nieuw hier dus dit alles heb ik zeer recentelijk gelezen. Daarom kan ik helaas niet meer opbouwende of inhoudelijke informatie geven over je schema. Sorry Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Comment

ahha in ieder geval bedankt maar ik wist dit allemaal al.
                  geeft niet hor!'
                  tis goed bedoeld

ik heb zo'n 2800 Kcal nodig, ik krijg er nu ongeveer 3300 binnen met m'n nieuwe schema.
                  Deze is al heeeel erg oud haha

ook werk ik met een 60-20-20 schema (ongeveer)
                  maar ik denk dat ik dit ga veranderen naar 50-30-20
                  lijkt me iets beter, meer E, en minder KH.
                  Anders meer een 50-40-10 of zo iets.

Njaa in ieder geval bedankt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X