Goed Voedingsschema ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goed Voedingsschema ?

Ik zit nu sinds een maand op fitness, en ik ga 2x per week naar de fitness en als het kan 3x per week.. (Maandag,woensdag en soms ook nog vrijdag)

Maar dan begin ik gewoon met 5 minuten (warming-up) ff fietsen.. en dan met krachttraining.. en dan na de krachttraining ga ik 10 a 15 min. fietsen.. (zal waarschijnlijk wel te weinig zijn)..

Want mijn doel is om me BF% naar beneden te halen, ik zit nu rond de 20 a 22% denk ik, en ik wil graag naar de 10-15% toe..

Maar ik vroeg me af, of me voedingsschema hierbij goed is..

--

Eenheid Kcal Eiwit Koolh Vet

Ochtend [10.00](1)

2 bruin brood 100 gr. 250 9.5 45.1 3.5
    Kipfilet (beleg) 50 gr. 49 10 0 1
    Melk (halfvolle) 200 ml. 100 8 10 3

Middag [12.00](2)

schouderham 50 gr. 97 8.0 0,5 7.0

Middag [14.00](3)

Banaan 1 stuk 124 1 30 0

Middag [15.30](4)

0.5 liter water
    appel 1 stuk 60 1 14 0
    sultana 1 stuk 32 0.5 6 0.6

Avond [17.30a18.00](5)

Wat de pot schaft(voorbeeld):
    Aardappelen 200 gr. 170 5.2 37.2 0
    Sperziebonen(gekookt) 200 gr. 48 4.8 7.6 0
    kipschnitzel (gepaneerd) 100 gr. 217 17.5 8.3 12.7
    vanillevla (vol) 100 gr. 75 2.9 10.1 2.6

Avond [21.00](6)
    appel 1 stuk 60 1.0 14.0 0.0
    kwark (mager) 100 gr. 64 13.0 3.0 0.0

Totalen:
    KCAL; 2195
    EIWIT; 127,4
    Koolh; 326
    Vet: 44,4

Me behoefte: 2649 kcal

Kan niemand me even een zekerheid geven over me voedingsschema of tips of verbeteringen..

Comment

zou wat meer van fruit doen vitamine is goed voor herstel!
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
        zou wat meer van fruit doen vitamine is goed voor herstel!
        dus bij de tussendoortjes zeg maar, een mandarijn of een kiwi erbij ofzo ?

Comment

Paar tips:

1. Meer water drinken.
          2. Geen fruit voor het slapen(die appel dus weghalen(komt door de suikers)).
          3. Geen vanillevla na het eten, neem een gezond alternatief zonder suikers.
          4. Ik zou s'ochtends nog een lekker stuk fruit toevoegen.

Vitaminen goed voor herstel? Nog nooit eerder van gehoord. Kun je het onderbouwen Jordy?

David.
          VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
            Paar tips:

1. Meer water drinken.
            2. Geen fruit voor het slapen(die appel dus weghalen(komt door de suikers)).
            3. Geen vanillevla na het eten, neem een gezond alternatief zonder suikers.
            4. Ik zou s'ochtends nog een lekker stuk fruit toevoegen.

Vitaminen goed voor herstel? Nog nooit eerder van gehoord. Kun je het onderbouwen Jordy?

David.
            Wat voor voeding kan ik dan inplaats van vanillevla of die appel doen.. (magere kwark; komt er bij mij niet in, niet te vreten)

Comment

Yoghurt met 1 schep kwark, aardbeitjes en wat suiker vind ik een beter alternatief. Zitten ook suikers in, maar een stuk minder.

Die appel laat je gewoon weg. Je hoeft dit niet persé te vervangen voor iets.

David.

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                Yoghurt met 1 schep kwark, aardbeitjes en wat suiker vind ik een beter alternatief. Zitten ook suikers in, maar een stuk minder.

Die appel laat je gewoon weg. Je hoeft dit niet persé te vervangen voor iets.

David.
                hmm.. moet het magere kwark zijn? want ik had toen die magere kwark bij de supermarkt van 99 cent, en met smaak mild weet ik veel wat allemaal.. die was te goor

Comment

Beste Dekker,

Wat je veel ziet bij voedingsschema's, is dat ze vaak zeer eenzijdig zijn. De sleutel tot het succes is...variatie in je voeding!

De vraag blijft, hoe serieus wil je aankomen of afvallen...
                  Eet je alles (vies of lekker), puur voor het resultaat of wil je resultaten met alleen voedsel wat je lekker vindt...

Vervang bruin brood zo nu en dan door roggebrood of een volkoren bol of pistolet...
                  Vervang kipfilet en vooral de ham zo nu en dan door andere vleeswaren (of jonge kaas). Ander hartig/zoetig beleg kan ook altijd. Als je maar varieert.

Vervang de volle vla door magere yogurt of magere kwark. De kwark kun je altijd mixen in de blender met fruit. De laatste maaltijd bijvoorbeeld kwark met ananas.

De avondmaaltijd varieren vlees/vis, aardappelen/pasta/rijst. Door de pasta kun je een italiaanse roerbakmix doen, en bij rijst chinese roerbakmix. Uiteraard met rundvlees, vis of kipfilet.

Halfvolle melk vervangen door magere (of varieren). Water kun je niet genoeg van drinken.

Sultana zo nu en dan vervangen door ontbijtkoek of iets anders. De appel varieren met andere soorten fruit.

De goede vetten kun je dan bijvoorbeeld halen uit visoliecapsules. Kun je kopen bij het Kruitvat of DA.

Probeer Bak en Braad boter te vervangen of varieren door olie. Roomboter op brood vervangen door een 'light'.

Koffie in plaats van cappuccino of koffieverkeerd (zo nu en dan). Thee is ook goed. Frisdranken en alcohol niet teveel.

Waar het omgaat is dat je ook kunt afvallen door gewoon 'lekker' te blijven eten. Je zit immers al onder je behoefte en doet aan cardio.
                  Je moet jezelf niet gek maken met een "dieet", anders houd je het niet vol.
                  Je kunt alles eten, wel gevarieerd, maar probeer natuurlijk zoveel mogelijk ongezonde voeding te vermijden. Zo nu en dan een vette hap moet kunnen natuurlijk.

Veel voedingsschema's zijn er op gebaseerd om in een minimale tijd, het maximale eruit te halen. Maar door gewoon gevarieerd te eten, 6 maaltijden per dag, genoeg water, en een vitamine tabletje, en inset, kom je een heel eind!
                  Rijdt je in 1 keer naar Zuid-Frankrijk, dat je gebroken aankomt, of doe je er lekker een extra dag over, zodat je nog iets ziet van de omgeving en fris aankomt. Dan maar een dagje langer...

Succes!

Greetzz J.

Ps: wil je gewoon snel resultaat dan zul je wel wat moeten veranderen in je schema
                  Last edited by Ami-Amour; 01-07-2007, 23:58.

Comment

Prima post Ami. Ik denk dat dit opzich wel vanzelfsprekend is.
                    Ik heb bijvoorbeeld persoonlijk al snel genoeg van een schema en ga dan maaltijden vervangen voor maaltijden met een soortgelijke voedingswaarde.

David.

Comment

oke..

en hoelang duurt het ongeveer, voordat je verschil gaat merken?

met dit voedingsschema en 2x per week 30 min cardio?

maandje ofzo?

Comment

Eenheid Kcal Eiwit Koolh Vet

Ochtend [10.00](1)
                        Banaan 1 stuk 124 1 30 0

Middag [12.00](2)
                        schouderham 50 gr. 97 8.0 0,5 7.0
                        0.5 liter water

Middag [14.00](3)
                        Banaan 1 stuk 124 1 30 0

Middag [15.30](4)
                        0.5 liter water
                        appel 1 stuk 60 1 14 0
                        sultana 1 stuk 32 0.5 6 0.6

Avond [17.30a18.00](5)
                        Wat de pot schaft(voorbeeld):
                        Aardappelen 200 gr. 170 5.2 37.2 0
                        Sperziebonen(gekookt) 200 gr. 48 4.8 7.6 0
                        kipschnitzel (gepaneerd) 100 gr. 217 17.5 8.3 12.7
                        vanillevla (vol) 100 gr. 75 2.9 10.1 2.6

Avond [21.00](6)
                        0.5 liter water
                        Banaan 1 stuk 124 1 30 0

Totalen:
                        KCAL; 2319
                        EIWIT; 115,4
                        Koolh; 369
                        VET: 44,4

Me behoefte: 2649 kcal

---------------

Dit is nu mijn voedingsschema, wat ik aanhoudt.. en hierbij ga ik 2 a 3 per week, naar de fitnessschool voor KT en 30 minuten cardio fietsen... en me doel is.. vetverbranding.

Dus hebben jullie nog tips? etc..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X