Tips van experts gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dino21 View Post
    Waarom is dat sterkste ophaler om de vetten inde middag te nemen?
    Je stofwisseling is s'morgens nog niet helemaal op gang gekomen en vetten vallen zwaar op de maag en zijn moeilijk te verteren. Bovendien vertragen vetten de eiwitsynthese en s'morgens wil je dat niet omdat je de eiwitten die je in de nacht verbruikt hebt snel weer aan wilt vullen. S'avonds moet je je stofwisseling weer op een rustiger pitje zetten. Vet eten is ook niet bevordelijk voor een goede nachtrust omdat je hier last van kunt hebben. Ook levert vet 9 Kcal per gram en je verbrand s'nachts al veel minder dan overdag. Conclusie: je kunt veel beter op het midden van de dag de grootste hoeveelheid vetten consumeren omdat je lichaam er dan op dat tijdstip het efficients mee omgaat.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

als je die havermout niet lekker vind kan je ook een alles-in-een-shake maken met 10 scheppen brinta en daarin gelijk een schep whey... met magere melk natuurlijk!!!

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Bij je ontbijt heb je niet bijster veel eiwitten nodig, de nodige eiwitten zitten al in je bord havermout, je ontbijt moet van alles wat hebben, maar het is de enige maaltijd waarbij je niet zoveel eiwitten nodig hebt. Daarbij is 50gr whey veel te veel, je lichaam neemt die whey ontzettend snel op, heeft er weinig behoefte aan, gebruikt misschien 10-20 gr en de rest wordt omgezet naar vet of naar suiker en gebruikt als energie. Je lichaam kan niet al die eiwitten bewaren, daarom zou 50 gr alleen zin hebben als het een mix was van wei tot caseïne en zo je lichaam blijft voorzien van eiwitten.

[/quote]
        Je stofwisseling is s'morgens nog niet helemaal op gang gekomen en vetten vallen zwaar op de maag en zijn moeilijk te verteren. Bovendien vertragen vetten de eiwitsynthese en s'morgens wil je dat niet omdat je de eiwitten die je in de nacht verbruikt hebt snel weer aan wilt vullen. S'avonds moet je je stofwisseling weer op een rustiger pitje zetten. Vet eten is ook niet bevordelijk voor een goede nachtrust omdat je hier last van kunt hebben. Ook levert vet 9 Kcal per gram en je verbrand s'nachts al veel minder dan overdag. Conclusie: je kunt veel beter op het midden van de dag de grootste hoeveelheid vetten consumeren omdat je lichaam er dan op dat tijdstip het efficients mee omgaat.[/quote]

de een zegt geen eiwitten nodig en de ander geen vetten want je hebt de eiwitten hard nodig wie van jullie heeft er nou gelijk???

Comment

Haha dat weet je nooit quibus iedereen heeft ze eigen meningen erover.
          Mijn mening is dat je bij ontbijt snelle eiwitten nodig hebt om je lichaam weer snel van eiwitten te voorzien door middel van whey poeder.
          Daarnaast havermout omdat dat heel lange verteertijd heeft dus je suikerspiegel blijft mooi geleidelijk lopen.
          Vetten geef ik de voorkeur om bij je tweede maal al te nemen sochtends want veel vitaminen hebben vet nodig om opgenomen te worden dus het verhaal van de sterkste ophaler ben ik het niet mee eens.
          Daarnaast doe ik het zelf niet maar een beetje lijnzaadolie savonds laat bij je kwark erbij doen kan er ook voor zorgen voor een langzamere afgifte van de eiwitten snachts.
          En vetten heeft je lichaam helemaal niet zo moeite mee om af te breken alleen de verzadigde vetzuren maar die breek je op geen enkel moment van de dag makkelijk af die moet je zowieso zoveel mogelijk proberen te vermijden.
          eat eat eat and look like a freak!

Comment

Ik ben overgestapt naar Dino's standpunt qua eiwitten 's ochtends, hoewel ik wel voorstander ben van een (kleine) hoeveelheid onverzadigde vetzuren in de ochtend. Je moet nog een hele dag door op basis van je ontbijt, so it better be good.

@Dino: in havermout zitten ook redelijk wat vetten, dus dan hoef je ze inderdaad niet als suppletie te pakken, als je brinta pakt zou ik dat wel doen.
            Last edited by GeneralIx; 06-11-2007, 19:20.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik wist niet dat er in brinta geen vetten zaten zitten daar echt alleen maar carbs in general?
              Havermout zit inderdaad genoeg vetten in dus neem er daarom ook nooit wat bij.
              Vind brinta veel minder lekker dan havermout.
              Meeste doen het in een blender maar ik doe gewoon in shake beker 150gr havermout 350ml water en 50 gr whey en smullen maar haha lekker dikke drap

Neem jij brinta general?

Comment

da's idd drap ja zoals ik het mezelf voorstel.

Comment

Ik neem vaker brinta dan havermout ja, maar ik vind allebei erg lekker. En brinta is eigenlijk alleen maar carbs (ietsje meer dan havermout) en 6% minder vet. Vandaar dat ik aanraad om er dan een visolie capsule bij te nemen oid (doe ik zelf ook altijd met brinta).
                  Last edited by GeneralIx; 11-11-2007, 13:56. Reason: Grove spelfout.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

of eet gewoon meer vis. Da's nog beter. Een tot 2 keer per week vette vis eten en je hoeft van heel de week die visolie capsules niet meer te slikken!

Comment

Hoewel die visolie dingen nog wat beter zijn als je ze elke dag neemt, raad ik ze aan niet zo zeer om hun effecten, meer omdat ze overal tegen redelijke prijzen te krijgen zijn, en zeer makkelijk als aanvulling op je vetten bij een maaltijd. Daarom zet ik er ook altijd bij dat je ook lijnzaadolie ofzo kunt pakken, maar visolie is beter verkrijgbaar voor zover ik dat heb gezien.

sigpic

Comment

denk dat lijnzaadolie net zo makkelijk te verkrijgen is alleen veel minder duur alleen het is smerig haha
                        Je kan het niet ff puur paar lepels nemen dan ga je zker weten over je nek

Comment

Ik dacht dat die visolie goedkoper was... Niet goed opgelet dus.

sigpic

Comment

visolie is toch capsules gengeral?
                            ik heb het over lijnzaadolie vloeibaar he zo fles kost 2,50.

Comment

Visolie is capsules ja. Ik dacht dat lijnzaadolie ook capsules waren. Geen wonder dat ik zo nooit zag...

sigpic

Comment

koop maar zo flesje general en neem maar es puur een eetlepel haha ik hev het ook gedaan moest me 2 minuten inhouden om niet over me nek te gaan haha tering wat is dar smerig

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X