Is mijn voeding zo goed afgestemd?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is mijn voeding zo goed afgestemd?

Hallo iedereen,

Rucard0, 20 jaar gewicht: 78 kilo, lengte 1.82 vetpercentage: 14%

Graag wat advies, wat betreft mijn voeding. Ik wil het jaar goed beginnen en heb dus een voedingsschema gemaakt. Zie onderstaand. Graag jullie commentaat/ tips.

8.00 6 sneden brood (volkoren) met honing / appelstroop
    2x Kopje thee met zoetjes

11.00 5 sneden brood (volkoren) met kipfillet / rookvlees / banaan
    met appelstroop
    Bakje kwark met appelstroop vermengd.
    Glasje appelsap

13.15 Super mass (weight gainer)

De training (heel vaak in de middag). Ik pak dan Hypertest en creatine (oraal) van Axis Labs voor de training, en creatine direct weer naar de training.

15.30 Banaan en weightgainer shake

17.30 Aardappelen met groeten (vaak sla) met kipsnitzel of kalkoenfillet. Desset: magere yochurt

21.00 Plak peperkoek met banaan

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Bij je ontbijt mis ik eiwitten.
    Bij je lunch heb je teveel suiker naar mijn mening, gooi die appelsap eruit en doe liever wat vers fruit in je kwark als je het zo niet weg krijgt.
    Je weightgainer is bedoeld als maaltijdaanvulling, niet als vervanger. Zou hier dus nog iets bij verzinnen. Zelfde geldt voor 15:30.
    Ik mis overigens een pwo maaltijd/shake. Zou hier een weishake met dextrose pakken.
    Bij je avondeten is volkoren rijst beter dan aardappelen, aardappelen hebben een hogere glycemische index en dat is dus minder goed voor een constante hoogte van je insulinespiegel.
    De maaltijd van 9 uur trekt nergens op. Eet hier gewoon wat mager vlees of een eiwitshake met een paar soorten eiwitten.
    Neem direct voor het slapen gaan nog een bak magere kwark (500gr).
    Denk dat ik je hiermee wel al wat heb geholpen. Lees je eens goed in, de eerste hints heb ik gegeven. Steel iemand anders' voedingsschema en leer ervan. Reken voor je eigen schema overigens eerst je kcal behoefte uit, in de sticky staat de berekenaar ervoor.
    Last edited by GeneralIx; 09-01-2008, 19:16.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Bedankt voor je tips, echter wat vragen ter verduidelijking:

Wat zou goed zijn om bij de lunch te nemen voor de eiwitten (een eiwit shake?)

Ik mis overigens een pwo maaltijd/shake. Zou hier een weishake met dextrose pakken. Zou je dit nader uit willen leggen, waar verkrijgbaar enzo?

Dus om 21.00 eiwit shake met bijv. kop rooie bos thee?

Alvast bedankt,
      Ricardo

Comment

Originally posted by ricorouw View Post
        Bedankt voor je tips, echter wat vragen ter verduidelijking:

Wat zou goed zijn om bij de lunch te nemen voor de eiwitten (een eiwit shake?)

Ik mis overigens een pwo maaltijd/shake. Zou hier een weishake met dextrose pakken. Zou je dit nader uit willen leggen, waar verkrijgbaar enzo?

Dus om 21.00 eiwit shake met bijv. kop rooie bos thee?

Alvast bedankt,
        Ricardo
        Zou gewoon 6 boterhammen pakken met 150gr kipfilet hoor, shakes zijn alleen ter aanvulling bedoeld.
        Whey kun je ofwel via internet bestellen of halen in de betere sportwinkel. In een winkel als de tuinen hebben ze overigens ook eiwitten, weet alleen niet hoe goed deze zijn.
        Dextrose is gewoon te halen in de supermarkt, ik heb hem van zonnatura.
        Om 2100 is een eiwitshake met een kop thee goed hoor. Zorg alleen wel dat je een eiwitshake hebt die casseïne bevat. Ofwel een puur caseïne eiwit ofwel een mix, maar wei heeft op dit moment van de dag geen nut.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Zorg alleen wel dat je een eiwitshake hebt die casseïne bevat

Wat bedoel je hiermee? Ik heb die van why, maar die is dus niet goed?

Comment

Wat bedoel je hiermee? Ik heb die van whei, maar die is dus niet goed?
            Ricardo

Comment

Wat bedoel je hiermee? Ik heb die van why, maar die is dus niet goed?
              Whey is goed voor na de training of bij het ontbijt. Whey eiwitten worden wat sneller opgenomen dan de meeste en geven je lichaam in een keer heel veel eiwitten. Aangezien je lichaam nauwelijks eiwitten op kan slaan heeft het hier heel weinig aan op momenten dat er niet heel snel hersteld moet worden. Een casseïne shake bevat eiwitten die iets trager worden opgenomen maar veel geleidelijker in je bloedbaan komen. Zo blijft je lichaam tot wel 7 uur voorzien van eiwitten. Daarom is dit beter voor in de avond en direct voor het slapen gaan. In kwark zitten ook veel casseïne eiwitten, vandaar dat we dit meestal aanraden voor het slapen gaan. Zo bescherm je je spiermassa voor bijna de hele nacht.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Whey is goed voor na de training of bij het ontbijt. Whey eiwitten worden wat sneller opgenomen dan de meeste en geven je lichaam in een keer heel veel eiwitten. Aangezien je lichaam nauwelijks eiwitten op kan slaan heeft het hier heel weinig aan op momenten dat er niet heel snel hersteld moet worden. Een casseïne shake bevat eiwitten die iets trager worden opgenomen maar veel geleidelijker in je bloedbaan komen. Zo blijft je lichaam tot wel 7 uur voorzien van eiwitten. Daarom is dit beter voor in de avond en direct voor het slapen gaan. In kwark zitten ook veel casseïne eiwitten, vandaar dat we dit meestal aanraden voor het slapen gaan. Zo bescherm je je spiermassa voor bijna de hele nacht.
                Maar er is nu een nieuw eiwitsupplement ontwikkeld Whey-95 Mix.
                Het bevat zowel snelle als langzame eiwitten, in de juiste vorm en hoeveelheid.

Comment

Originally posted by Body-Food View Post
                  Maar er is nu een nieuw eiwitsupplement ontwikkeld Whey-95 Mix.
                  Het bevat zowel snelle als langzame eiwitten, in de juiste vorm en hoeveelheid.
                  Mister BF, Kun je hier nog wat meer over vertellen dan je in je productbeschrijving hebt gedaan?

Wat zijn deze langzame eiwitten?

In welke verhouding zijn deze in je product toegevoegd t.o.v. de snelle?

Je zegt in de juiste vorm en en hoeveelheid? Hoe is dat getest? met welk resultaat?
                  Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Originally posted by Heineken View Post
                    Mister BF, Kun je hier nog wat meer over vertellen dan je in je productbeschrijving hebt gedaan?

1.Wat zijn deze langzame eiwitten?
                    2.In welke verhouding zijn deze in je product toegevoegd t.o.v. de snelle?
                    3.Je zegt in de juiste vorm en en hoeveelheid?
                    4.Hoe is dat getest?
                    5.Met welk resultaat?
                    Vraag 1. Collageen Hydrolisaat Sol D.

Vraag 2. Is geheim.

Vraag 3. Is ervaring.

Vraag 4. Door vaste afnemers in een periode van 5 jaar.

Vraag 5. Ieder lichaam is anders, maar test hetzelf uit en vertel je bevindingen op dit forum.

Comment

Ik was al bang voor een dergelijk antwoord.

Hier heb je als consument natuurlijk bijzonder weinig aan.

Wat geeft ons de garantie dat jij niet alleen een klein snufje Collageen Hydrolisaat Sol D erbij gooit puur zodat je op je product kunt zetten dat het snelle én langzame eiwitten bevat en dus op meerdere momenten geschikt is?

Begrijp me niet verkeerd, een dergelijk product is op papier geweldig, maar wij als consumenten hebben geen flauw benul wat we nou eigenlijk in huis halen.

Ik begrijp dat je je recept niet prijsgeeft ivm concurrentie, maar een indicatie is toch wel het minste waar de consument recht op heeft!?

Comment

Originally posted by Heineken View Post
                        Ik was al bang voor een dergelijk antwoord.

Hier heb je als consument natuurlijk bijzonder weinig aan.

Wat geeft ons de garantie dat jij niet alleen een klein snufje Collageen Hydrolisaat Sol D erbij gooit puur zodat je op je product kunt zetten dat het snelle én langzame eiwitten bevat en dus op meerdere momenten geschikt is?

Begrijp me niet verkeerd, een dergelijk product is op papier geweldig, maar wij als consumenten hebben geen flauw benul wat we nou eigenlijk in huis halen.

Ik begrijp dat je je recept niet prijsgeeft ivm concurrentie, maar een indicatie is toch wel het minste waar de consument recht op heeft!?
                        Om een eiwit te kunnen produceren met 95 gram aan eiwitten erin, dan kun je niet spreken over snufjes. Daarnaast hoef ik mij na 25 jaar niet meer te bewijzen, dat ik goede producten verkoop.

Comment

Ik trek je bekwaamheid hier niet in twijfel.

Ik wilde enkel wat extra productinfo.

Jammer dat je deze niet kunt/wilt geven.

Comment

Na wat aanpassing te hebben gemaakt, ziet mijn voedingsschema er als volgt uit:

7.45 2 boterhammen (volkoren) met kipfillet
                            1 boterham met honing, beide met boter erop.
                            1 bakje yochurt met whey
                            2x kopje thee

10.45 1 boterham met kipfillet
                            1 boterhamn met banaan en appelstroop
                            1 glas jus
                            1 bakje kwark (150 gram) naturel

13.15 weight gainer met soja melk vermengd.
                            1 boterham met zalmfillet

De training

15.30 Wheyshake met banaan en bakje kwak (150 gram)

17.30 Rijst met groenten en kalkoen of kipfillet

21.00 Advies graag ?

voor het slapen gaan 300 gram kwak (mager)

Graag advies, opmerkingen etc

Comment

745 is in orde.
                              1045 heb je te weinig eiwitten. Op een boterham zit misschien 20gr kipfilet, komt neer op 0,2*20=4gr eiwit. Tel daarbij op 1,5*10=15gr eiwit+4=19gram eiwit. Vind het wat weinig. Daarnaast zou ik me onthouden van de appelstroop en banaan door de dag heen, teveel suikers.
                              1315 heb je volgens mij ook te weinig eiwitten.
                              1530 is goed.
                              1730 is goed, mits je wel volkoren rijst pakt.
                              2100 100gr mager vlees of een eiwitmix shake
                              slapen gaan is in orde.

Ik zag dat je weightgainer neemt, is niks mis mee, maar je wilt dus aankomen. Betwijfel of dat lukt met wat je nu eet, denk dat het veel te weinig is. Vermeld de kcal per maaltijd en het totale aantal grammen per dag van elke voedingsstof per dag eens. Dan heb je wat helderder voor ogen wat je nog moet veranderen.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X