Nieuw Voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw Voedingschema

Nieuw Voedingsschema:

Ontbijt 8:00
    60 gram Brinta
    400ml soja melk
    10 gram whey-eiwit
    20 gram wheightgainer
    2 boterhammen met hagelslag

10:00
    4 boterhammen
    100gram koolvis
    2 plakjes boterhamworst

11:30 banaan

12:30
    Spaghetti 75 gram (ongekookt afgewogen)
    Kipfilet 120 gram
    Brinta 80 gram
    400ml soja-melk
    50 gram soepgroenten
    Half blikje tomatenpurree

15:00
    Spaghetti 75 gram
    100 gram tonijn
    50 gram soepgroenten
    Half blikje tomatenpurree

18:00 (avond eten)
    Bijv.
    150 gram aardappelen
    150 gram groente
    stuk vlees, bijv. kipschnitzel

19:00
    Trainen

20:30
    50 gram dextrose

21:00
    60 gram Brinta
    20 gram wheight-gainer
    10 gram whey
    400ml soja-melk

11:00
    100 gram koolvis

Kcal
    Eiwitten: 225gram (Kcal 900)
    Koolhydraten: 535gram (Kcal 2140)
    Vet: +/- 60 gram (Kcal 540)
    Totaal: 3580 Kcal

Vind dit te laag, dus moet nog effe bedenken wat en wanneer ik ga toevoegen.

Las net ook een reactie, van de Sterkste ophaler, die zei dat je moet varieren met het aantal kcal, per dag?

Comment

Kan. Dat heet kcal cycling, en omdat je het meestal doet met je carbs, carb cycling. Dat is een mogelijkheid, geloof dat Falstyr daar meer ervaring mee heeft. Geloof dat het vooral wordt gebruikt in de cut, in de bulk heb ik het nog niet gezien.

Zou bij het avondeten 150gr rijst pakken. Scheelt toch weer (1,5*330-1,5*80=)375kcal ofzo. Daarnaast is het beter voor een constante insulinespiegel.

Eventueel kun je bij je in plaats van brinta havermout pakken, dat is wat kcal rijker.
      Last edited by GeneralIx; 17-01-2008, 19:01.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Mijn antwoord is niet onderbouwend, maar komt voort uit 25 jaar ervaring

Als je wilt bulken dan zou ik je een ander schema voor schrijven.
        Waarom gebruik je soja-melk
        Waarom gebruik je geen fruit
        Waarom gebruik je hagelslag
        Waarom gebruik je boterhamworst
        Waarom spaghetti bij de lunch
        Waarom gebruik je soepgroenten + tomatenpuree
        Enz.

Dextrose na je training, je krijgt een flinke insuline piek, je kunt beter Maltodextrine gebruiken los 70 gram op in een vruchtensap.

Comment

Zit inderdaad vrij veel "niet-bodybuilding" voeding in je schema.

Comment

Originally posted by zwaan View Post
            Las net ook een reactie, van de Sterkste ophaler, die zei dat je moet varieren met het aantal kcal, per dag?

Deze methode werkt het beste om je BF onder controle te houden. Het is wel lastig want je zult jezelf wekelijks goed moeten wegen en je BF moeten wegen. ook een goed logboek bijhouden werkt goed.

De hele gedachte erachter is zo min mogenlijk vet te winnen tijdens een bulkfase. General zei al dat het vaak in de cut gebruikt wordt. Dat KAN ook.
            Succes.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Body-Food View Post
              Mijn antwoord is niet onderbouwend, maar komt voort uit 25 jaar ervaring

Als je wilt bulken dan zou ik je een ander schema voor schrijven.
              Waarom gebruik je soja-melk
              Waarom gebruik je geen fruit
              Waarom gebruik je hagelslag
              Waarom gebruik je boterhamworst
              Waarom spaghetti bij de lunch
              Waarom gebruik je soepgroenten + tomatenpuree
              Enz.

Dextrose na je training, je krijgt een flinke insuline piek, je kunt beter Maltodextrine gebruiken los 70 gram op in een vruchtensap.

Soja melk, voordeel geen lactose, toch af en toe last van, en een minder dikke huid.
              Eet een banaan, is toch ook fruit!? maar je zal wel meer fruit bedoelen.
              Hagelslag tja, is wel lekker makkelijk en snel voor die 2 boterhammen in de auto.
              Boterhamworst, zie reden hierboven, maar dan voor de pauze (is maar 15 min.)
              Spaghetti, niks mis mee toch? Veel koolhydraten.
              Soepgroente, voor wat vitamines, makkelijke kant en klare zak.
              Tomaten purree voor de smaak.

Die maltodextrine zal ik wel een keer bij je bestellen, maar heb nog een voorraadje dextrose staan.

Comment

Heb bij me maaltijd van 8:00 en 21:00, 2 keer 10 gram whey toegevoegd, en bij me 3 "brinta-maaltijden" iets verhoogd bij mekaar 30 gram meer, kan anders als beleg 's ochtends op brood iets anders verzinnen, pindakaas Bijv. (gadverdamme, vind het niet lekker), of hebben jullie nog andere sugesties?

Comment

Hou zelf ook niet van pindakaas. Daarom eet ik Tahin, is iets soortgelijks van sesamzaadjes. Vrijwel dezelfde voedingswaarden, maar dan lekker.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Gewoon een handje ongezouten gemengde noten kan ook.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by zwaan View Post
                      Nieuw Voedingsschema:

Mijn antwoord is niet onderbouwd, maar komt voort uit 25 jaar ervaring

Ontbijt 8:00
                      1 schijf verse ananas voor het ontbijt.
                      60 gram Brinta
                      400ml soja melk
                      10 gram whey-eiwit 30 gram whey
                      20 gram wheightgainer 50 gram maltodextrine
                      2 of meer bruine boterhammen met hagelslag Appel/Perenstroop of banaan
                      1 glas water

10:00
                      4 of meer bruine boterhammen met banaan of appel/perenstroop
                      100gram koolvis Vervalt
                      2 plakjes boterhamworst Vervalt
                      1 glas water

11:30 Banaan met 50 gram maltodextrine
                      1 glas water

12:30
                      1 schijf verse ananas voor de lunch
                      Spaghetti 75 gram (ongekookt afgewogen)
                      Kipfilet 120 gram Vervalt
                      Brinta 80 gram
                      400ml soja-melk
                      50 gram soepgroenten Vervalt gebruik een hoog gedoseerde Multi
                      Half blikje tomatenpurree Vervalt
                      30 gram whey
                      1 glas water

15:00
                      4 of meer bruine boterhammen met banaan of appel/perenstroop
                      Spaghetti 75 gram Vervalt
                      100 gram tonijn op waterbasis
                      50 gram soepgroenten Vervalt
                      Half blikje tomatenpurree Vervalt
                      1 glas water

18:00 (avond eten)
                      1 schijf verse ananas voor het dinér.
                      Bijv.
                      150 gram aardappelen
                      150 gram groente
                      stuk vlees, bijv. kipschnitzel, of Vis geen varkensvlees of paardenvlees.
                      Na het eten 50 gram maltodextrine.
                      1 glas water

19:00
                      Trainen
                      Tijdens het trainen 1 glas water

20:30
                      50 gram dextrose 70 gram maltodextrine

21:00
                      60 gram Brinta
                      20 gram wheight-gainer Vervalt
                      10 gram whey 30 gram whey
                      400ml soja-melk
                      1 glas water

11:00
                      100 gram koolvis Vervalt
                      500 gram Kwark of 30 gram Whey-95

Eet ook meer fruit o.a voor de vezels.

Als je eiwitbesparende producten gebruikt of gaat gebruiken, dan moet je in de opbouw veel eiwitten gebruiken. In de afbouw stap je over op vloeibare aminozuren.

Gebruik dagelijks 1 á 2 tabletten Multi Vitaminen op Time Release basis de B-vitaminen moeten minimaal 75mg bedragen gotic.nl. Gebruik daarnaast Zink eventueel in de combinatie calcium/magnesium/zink.

Kcal Mag je zelf uitrekenen
                      Eiwitten: 225gram (Kcal 900)
                      Koolhydraten: 535gram (Kcal 2140)
                      Vet: +/- 60 gram (Kcal 540)
                      Totaal: 3580 Kcal

Vind dit te laag, dus moet nog effe bedenken wat en wanneer ik ga toevoegen.
                      Op verzoek van Zwaan aangepast.

Comment

Zou geen appel/perenstroop midden op de dag pakken, is toch suiker. Daarnaast betwijfel ik of je dan aan je eiwitbehoefte komt.
                        Het probleem wat zwaan heeft met zuivel is volgens mij dat hij niet zo geweldig tegen de lactose kan. Daarom is die kwark voor het slapengaan niet geweldig. Je shake zou kunnen, maar ik zou dan toch eerder gaan voor caseïne.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Zou geen appel/perenstroop midden op de dag pakken, is toch suiker. Daarnaast betwijfel ik of je dan aan je eiwitbehoefte komt.
                          Het probleem wat zwaan heeft met zuivel is volgens mij dat hij niet zo geweldig tegen de lactose kan. Daarom is die kwark voor het slapengaan niet geweldig. Je shake zou kunnen, maar ik zou dan toch eerder gaan voor caseïne.
                          Ik heb hem via een pm om meer inlichtingen gevraagd. O.a leeftijd, lengte, gewicht en vetpercentage en wat persoonlijke vragen. Naar aanleiding van die gegevens
                          heb ik zijn schema aangepast.

Het is allemaal vrijblijvend, hij wil zoveel mogelijk Kcal binnen krijgen vandaar mijn advies. Appel/perenstroop zijn complexe suikers en als je geén pindakaas lust een goede vervanger. Moet je ook eens proberen Niet alléén appelstroop maar appel/perenstroop, kun je o.a kopen bij het reformhuis.

Hij kan niet tegen de lactose in de melk daarom gebruikt hij soja-melk. Als je gaat tellen komt hij voldoende aan zijn eiwitten, met het advies erbij als hij eiwitbesparende producten pakt.

Wist je dat in magere kwark ingrediënten worden gebruikt die ook in mijn nieuwe Whey-95 Mix zitten. Je neemt toch kwark in voor de trage eiwitten?
                          Als je dan Whey-95 Mix pakt met soja-melk, dan zit je niet midden in de nacht op de pot.

Kan je wel tegen lactose dan vermeng je het met halfvolle melk, krijg je in combinatie met de Whey-95 Mix voldoende trage eiwitten binnen.
                          Last edited by Body-Food; 19-01-2008, 10:24.

Comment

Fructose is een monosaccharide geloof ik, en de verhalen eromheen zijn ook niet geweldig. Helaas zijn het allemaal dierstudies waarnaar verwezen wordt, maar ik zou er in ieder geval mee uitkijken.
                            Ja, maar aan dat stukje wei heb je 's nachts niet zo gek veel. Vandaar dat ik eerder voor een pure caseïne shake zou gaan. Voor het ontbijt vind ik hem een stuk interessanter, of als pwo.

Hier nog eens:
                            Fructose - Wikipedia, the free encyclopedia
                            Last edited by GeneralIx; 19-01-2008, 10:40. Reason: Link weigerde

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                              Fructose is gereserveerd voor een klant van Dolphin Internet Services is een monosaccharide geloof ik, en de verhalen eromheen zijn ook niet geweldig. Helaas zijn het allemaal dierstudies waarnaar verwezen wordt, maar ik zou er in ieder geval mee uitkijken.
                              Ja, maar aan dat stukje wei heb je 's nachts niet zo gek veel. Vandaar dat ik eerder voor een pure caseïne shake zou gaan. Voor het ontbijt vind ik hem een stuk interessanter, of als pwo.
                              De link werkt niet.
                              Niet geloven zéker weten, is beter.
                              Heb je mijn verhaaltjes ook gelezen?
                              Je moet alléén uitkijken als je TEveel gebruikt.
                              Omdat Whey-95 een mix is van diverse eiwitten, ondersteunen ze elkander.
                              Wat versta jij onder een pure caseïne shake?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X