Dieet om gezond te bulken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dieet om gezond te bulken

Ik ben sinds 4~5 maanden na bezig met krachttraining. Omdat ik overgewicht had/heb begon ik met eten onder behoefte, maar kwam toch spiermassa aan.. onderhand gaat dat voordeeltje helaas niet meer. Daarom een bulk-schema (500 kcal boven behoefte) maar wel zonder veel vet aan te komen.
    Stats: 1,82 meter/88 kg/17,2% Vetpercentage/dagelijkse behoefte -> 2900kcal

10.00: 0,3 liter magere melk + 3 boterhammen(30g elk)-> 100g (2xsmeerkaas /kaas(25g elk))
    12.00: 2x banaan + 30g whey
    14.00: 0,3 liter magere melk + 3 boterhammen (smeerkaas,2xkaas)
    18.00: 2 boterhammen(2*fruithagel)
    21.00: 30g whey + 200g pasta(250g gehakt) + Vitamine B + Visolie
    23.00: 250gram magere kwark + 2 appels

Dit schema bevat:
    3361 kcal/240g eiwit/439g koolhydraat/19g vet

Heb niks om 16.00 staan omdat ik dan op studie ben en niet kan eten.

Verder vroeg ik me af of er ook zoiets is als te lang achter elkaar trainen (dus dat door nog net dat oefeningtje extra jezelf eigenlijk tegenwerkt en eerdere oefeningen enigzins ongedaan maakt door tekort aan eiwit..?)

Alvast bedankt!
    Last edited by Elite_E; 23-01-2008, 01:03.

Originally posted by Elite_E View Post
    Ik ben sinds 4~5 maanden na bezig met krachttraining. Omdat ik overgewicht had/heb begon ik met eten onder behoefte, maar kwam toch spiermassa aan.. onderhand gaat dat voordeeltje helaas niet meer. Daarom een bulk-schema (500 kcal boven behoefte) maar wel zonder veel vet aan te komen.
    Stats: 1,82 meter/88 kg/17,2% Vetpercentage/dagelijkse behoefte -> 2900kcal

10.00: 0,3 liter magere melk + 3 boterhammen(30g elk)-> 100g (2xsmeerkaas /kaas(25g elk))
    12.00: 2x banaan + 30g whey
    14.00: 0,3 liter magere melk + 3 boterhammen (smeerkaas,2xkaas)
    18.00: 2 boterhammen(2*fruithagel)
    21.00: 30g whey + 200g pasta(250g gehakt) + Vitamine B + Visolie
    23.00: 250gram magere kwark + 2 appels

Dit schema bevat:
    3361 kcal/240g eiwit/439g koolhydraat/19g vet

Heb niks om 16.00 staan omdat ik dan op studie ben en niet kan eten.

Verder vroeg ik me af of er ook zoiets is als te lang achter elkaar trainen (dus dat door nog net dat oefeningtje extra jezelf eigenlijk tegenwerkt en eerdere oefeningen enigzins ongedaan maakt door tekort aan eiwit..?)

Alvast bedankt!
    Persoonlijk vind ik je beleg niks: smeerkaas, fruithagel etc..
    Daarnaast, 2 bananen vind ik zelf ook een beetje veel van het goede.

Comment

Veel te weinig vet. Vetten zijn ook bouwstenen, zorg vooral voor enkelvoudig onverzadigde. Deze zijn goed voor je testosteron.
      Daarnaast vind ik hagelslag en kaas nou niet ideaal en wei heeft midden op de dag niet heel veel functie. Zou eens kijken naar voedingsschema's van anderen die hier ook circuleren over wat je moet eten wanneer.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Volgens mij kom je ook nooit niet aan die 3300Kcal met dit schema.
        Who's the Chef

Comment

Dit is geen voedingschema maar een schema om je fysiek te verpesten. Ik zie geen enkele volledige maaltijd in dit "schema". En 2 boterhammen met fruithagel is al helemaal flut. Neem dan 3 suikerklontjes, da's exact hetzelfde.
          Ow en by the way...waar zijn je groenten???
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Om 21.00 staat een volledige maaltijd (ik weet niet wat jij anders onder pasta verstaat?) Maargoed, kritiek mag, daarom post ik ook..

Over de whey-shake..iets eerder in de ochtend nemen is inderdaad misschien geen verkeerd idee. En de fruithagel is inderdaad puur koolhydraat, bewust gekozen omdat ik vaker merk dat ik zonder energie komt te zitten tijdens training (leuk om te vermeldden dat ik fitness rond 18:30 misschien)

\Verder heb ik gewoon beleg gekozen wat hier voor handen is en wat de behoefte aanvult (ik kan wel kipfilet opschrijven, maar tis niet alsof ik meer eiwit nodig hebt).. Of halen jullie dat beleg aan om andere redenen?

Comment

Tja het is niet best gozer! Maar dat geeft niet; als je wist dat het perfect was hoefde je het hier immers niet te laten keuren.

Niet getreurd! Begin even helemaal opnieuw!

Probeer steeds een goede verhouding van koolhydraten, eiwitten en vetten in je schema te hebben. Verdeel dit ook zo gelijkmatig mogelijk over al je maaltijden. Op dit moment heb je tussen 12.00 en 21.00 bijvoorbeeld nagenoeg geen eiwitinname en afgaand op je totalen heb je te weinig vet.

Let er op dat je bepaalde dingen beter niet kunt nemen (smeerkaas, hagelslag, gehakt) en andere dingen beter op een ander moment kunt nemen (whey, appels).

Oh en 16.00 niks eten omdat je op studie bent? Gast, het enige nuttige wat ik in een collegezaal doe is eten

Edit: Hier nog even de ideaal veronderstelde voedingsstoffen rondom de training (zie sticky)

Direct voor de training
              0,4 g/kg snelle suikers
              0,2 g/kg whey
              5 g (of meer) bcaa's

Eventueel tijdens de training
              Een koolhydraatoplossing (wederom snelle suikers)

Direct na de training
              0,8 g/kg snelle suikers
              0,4 g/kg whey
              5 g (of meer) bcaa's
              Last edited by Heineken; 23-01-2008, 11:18.
              Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X