moeite met eetpatroon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• moeite met eetpatroon

oke ik zit met het volgende probleem, ik werk veel, vaak en lange diensten! hierdoor kom ik gewoonweg niet toe aan een vast eetpatroon wat in mijn ogen nogal afremmend werkt op het resultaat

wie heeft er wat eet / gerechten tips voor mij, het gaat voornamelijk om makkelijke en vooraf te bereiden maaltijden, niet om repen en shakes want dat lukt wel.
    thanx

ik heb daar owk last van, als ik om half 2op school moet zijn sta ik kwart over 12 op normaal zou je dan al flink gegeten hebben ben ook wel beniewd of er wat goede tips zijn:P suc6 iigv
    een dag niet getraind is een dag niet geleefd

Comment

maar je MAG wel gewoon eten toch neem ik aan? Ik neem meestal wel een zak brinta mee en die flikker ik in een maatkan met 3kwart liter halfvolle melk en dan heb je toch wel een goed vullende maaltijd dat je zo binnen 5 minuten wegwerkt. eitje ernaast en je hebt ook nog goeie vetten en wat verschillende soorten eiwitten.

of je bakt van tevoren wat kipfilet en dan maak je 4 broodjes met 150 gram kipfilet en een beetje visolie ernaast, heb je ook mooi bijna 70 gram koolhydraten en iets van 33 gram eiwitten en goeie vetten.

Je kan ook volkoren pasta koken met kipfilet erdoorheen en wat olie voor de vetten. Verdeel je over 4 bakken ofzo en die kan je een beetje verspreiden over de dag.

of je wisselt de kipfilet voor tonijn of koolvis ofzo of zalm in de bulk

Probeer wel te varieren!
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Heb zelf ook dagen dat ik om 9 uur op school moet zijn en niet voor 8 uur thuis ben. Met bakjes slepen is dan niet te voorkomen. Shakebekers zijn erg handig: 's ochtends gewoon vullen met brinta of havermout met whey en overdag kun je, waar je ook bent, water erbij gooien en klaar.

Verder koop ik vaak zakjes rauwkost van de AH. Lekker, gezond en zo zit je zo maar aan 300 gram groente per dag. Zakjes wortels kun je ook af en toe doen. Of zo'n plastic bakje met cherry-tomaatjes.

Voor eiwitten ontkom je er niet aan te slepen met kwark. Gelazer, maar het is niet anders. Probeer er achter te komen of je ergens toegang hebt tot een koelkast, want anders is de kwark die je 's ochtends in je tas doet 's avonds niet meer te pruimen

Verder 's ochtends inderdaad brood smeren. Persoonlijk eet ik één broodje pindakaas en ééntje met appelstroop dus ik heb makkelijk praten. voor bulkers is het waarschijnlijk wat meer werk allemaal.

Alleen avondeten is écht lastig. De keren dat ik het niet red om thuis te eten probeer ik de avond van te voren twee keer zoveel rijst te koken en bak ik wat extra vlees. Wederom in een bakje, rauwkost erbij en voilà

Als laatste maak ik me heel af en toe wel eens schuldig aan het eten van een Myoplex maaltijdreep. Verdient als oplossing zeker geen schoonheidsprijs, maar biedt wel redding als ik eens een keer een maaltijd vergeten ben mee te nemen of in een situatie verkeer waarin ik simpelweg geen kwark kan gaan zitten lepelen...

Comment

Ik zit zelf op school van maandag tot woensdag vanaf kwart voor 9 tot kwart voor 5 en donderdag en vrijdag werk ik ( werk&scholing )...
          Elke dag voordat ik naar school of stage ga pak ik mijn sport-tas en stop daar het nodige in voor wat ik die dag moet eten...
          dus bijvoorbeeld:
          - half brood met 2 pakjes kipfilet
          - bakje magere kwark 500 gram
          - 2 shake bekers met allebei 1 scoop erin zodat ik het op school/stage aanvul met water
          - bakje met rijst en een opgewarmde kipfilet. ( doe de kipfilet af en toe nog vannuit de vriezer in aliminium folie zodat ik het op school/stage in de magnetron kan doen.

en dit zijn nog maar paar voorbeelden ligt er ook aan wat jij die dag nodig hebt of hoe jou voedsel patroon eruit ziet...

succes!!!
          groetjes
          Train With The Will To Die

Comment

Ik zoek mijn avondeten uit op wat erin zit, maar voornamelijk op de bereidingstijd. Ik moet binnen 15 minuten kunnen eten. Verder heb ik er niet zoveel moeite mee om twee broodtrommels mee te nemen naar het werk :P Eén voor de middag, één na de middag..Moet je der wel tegen kunnen dat je aangestaard wordt
            Verder..als je een wheyshake maakt vooraf, heb je toch ook je eiwitten binnen?
            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Mijn eerste schoolmaaltijd is gewoon een liter halfvolle melk. Makkelijk, handzaam, dan nog lekker koel (ervaring leert dat je magere melk 4 uur zonder problemen niet gekoeld kunt houden, en halfvolle ongeveer 2,5 omdat de smaak anders verandert in onaangename zin). Verder gewoon flink wat brood smeren.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

als je geen tijd hebt om te eten neem je een lekkere shake
                Chaka Chaka Boy

Comment

Ik heb 3 eetmomenten tijdens mijn werkdag, en goddank is dat elke keer om de 2 tot 3 uur. Ik ga de deur uit met als ontbijt havermoutpap en een eiwitshake. Op het werk neem ik in de eerste koffiepauze naast de koffie een paar handjes walnoten/amandelen met een grote appel of 2 manderijntjes.
                  De lunchpauze bestaat uit 8 volkoren boterhammen rijkelijk belegd met kalkoenfilet en een grote appel of banaan.
                  De laatste koffiepauze neem ik weer wat noten en een stuk fruit (kiwi of banaan).
                  Voor de zekerheid neem ik altijd een eiwitreep mee (van MDY) voor het geval ik over moet werken. Ik heb ook altijd wat pakjes dextro-energy in mijn rugzak zitten voor het geval ik snelle suikers nodig heb (bij extreem zwaar werk) en wat wheypoeder en mijn shakebeker voor het geval dat (you never know).

Alle andere maaltijden thuis zijn warme maaltijden. Maar zo red ik me op het werk meestal wel. Als de noten saai worden neem ik wat blikjes tonijn daar voor in de plaats.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

tips en tricks

oke oke, nuttige info thanx.
                    het zit namelijk zo, ik werk in een fitnesscentrum en heb redelijk weinig tijd om te eten, namelijk 1/2 uurtje, die kan ik wel in 2en splitsen maar is toch weinig tijd om vooral je avond eten te doen...word hier ook echt geen rekening mee gehouden mbt personeel en trainen etc.
                    En ik wil ook niet een shake junk worden, gewoon mijn crea en whey en verder niet, gewoon vast voedsel!!!!
                    misschien hebben jullie nog wat simpele gerechten voor me!!?!?!?!?!?!
                    laters

p.s. wel veel schoolgangers las ik!!!

Comment

Bij ons staan die gasten van het centrum gewoon te eten aan de balie als het wa rustigr is..?
                      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

haha oke

oke, tja ik werk in een health centre.....daar zijn ze niet zo happy mee helaas, alles strak volgens de etiquette haha hoort erbij he, maar ik ga als het meezit morgen aangenomen worden bij een andere gym en dan maar kijken hoe het daar zit!!
                        vandaag trouwens kipfilet gebakken in PAM, soort vet om in te bakken maar dan zonder dat er vet inzit ofzo....ideaaaaaaaaal!!!!

Comment

salade met sla, rauwkost, gerookte zalm (pakje 200gr) huttenkase (pakje 200gr), olijfolie, beetje zout, peper, pitjes (pijnboom enz.).
                          in een tupperware bakje vork erin en je kunt het meenemen, evt met wat brood
                          ik denk 3 minuten werk
                          zit zo'n 85gr eiwit in een salade

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X