Aspartaam: hoe goed/slecht is het nou eigenlijk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aspartaam: hoe goed/slecht is het nou eigenlijk

Ik kon het gisteren niet laten om wat kaneel en zoetstof door mijn kwark te doen. Toch echt wel erg veel lekkerder. De zoetstof (Euroshopper) bestaat uit 97% maltodextrose en 3% aspartaam.

Om het laatst genoemde middel is altijd veel te doen geweest. Echter hoe slecht is aspartaam nou eigenlijk? Wat zijn jullie bevindingen (sources)?

Angst voor Aspartaam
    Voeding

Tja... Zie eigenlijk geen reden om bang te zijn er voor. Maar omdat het veelal voorkomt in produkten zoals zoetjes en frisdranken is het niet iets wat een plaats inneemt tijdens cutten.

Comment

mijn zoetstof bestaat volledig uit aspartaam. En het cutten ging toch redelijk vlot bij me.

Zolang je de aangeraden dagelijkse hoeveelheid niet overschrijd zou ik me er weinig zorgen over maken.

Mijn vader heeft last van zijn suiker, nu vervangt hij alles wat hij vroeger met suiker at door aspartaam.

platte kaas met een berg aspartaam, banaan met een berg aspartaam, aardbeien met een berg aspartaam, koekjes die aspartaam bevatten, etc...

dan kan je natuurlijk wel eens last van je darmen krijgen

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        Angst voor Aspartaam
        Voeding

Tja... Zie eigenlijk geen reden om bang te zijn er voor. Maar omdat het veelal voorkomt in produkten zoals zoetjes en frisdranken is het niet iets wat een plaats inneemt tijdens cutten.
        Waarom zou ik het niet kunnen gebruiken tijdens het cutten?

Comment

In mindere mate lijkt mij iig aangezien ik de indruk krijg dat de meeste aspartaam in produkten zitten zoals cola. Dus het gaat niet om aspartaam zelf, maar meer om de rest van het produkt waar het bij zit.

Comment

ik ben er geen fan van

E951 aspartaam - Objectief

Stevia - suikervervanger

Aspartaam - Wat je niet kent kan schadelijk zijn

de brandstof olie is niet al te best voor het milieu terwijl er genoeg andere opties zijn, maar er worden miljarden geinvesteerd en verdient dus het blijft.

zo zie ik het ook met aspartaam.

Comment

Jongens jongens, maak je niet zo druk om aspartaam! Het is inmiddels nog steeds niet aangetoont dat het schadelijk is en trouwens, overal waar TE voor staat is schadelijk. (behalve tevreden dan)
              Geniet, en drink met maten!

Comment

TElefoon

Comment

Testosteron :P

Ik maak me er vooralsnog niet druk om

Comment

Als aspartaan verwarmd wordt dan zou het wel eens kankerverwekkend kunnen worden wordt er gedacht, bij 45 graden celsius is dit het sterkst. Dus gewoon in de zomer een beetje uitkijken met Light producten
                    Het wordt weer zomer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X