V8 groentendrank

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• V8 groentendrank

Ik was laatst weer ff mn boodschappen aan het halen en toen liep ik langs blikjes V8 (8 soorten groenten in 1 blik). 200 ml schijnt gelijk te staan aan 2 porties groenten en 1 blikje is 333 ml.

Ik sta hier zelf heel erg skeptisch tegenover, omdat ik niet denk dat zon sapje kan tippen aan verse groenten of uit blik.

Wat denken jullie? is dit een goeie vervanger als je bijvoorbeeld toevallig geen groenten meer hebt of wegens tijdgebrek neemt?
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Je kan t beste je vit/min uit je voeding halen, maar t kan geen kwaad als je af en toe zo'n drankje neemt.

Comment

ja en mijn vraag is in hoeverre is dit nog voeding. vaste groenten uit blik is wel goed om elke dag te eten, maar deze "vloeibare groenten"?
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Probeer dagelijks een beetje groente te eten maar dan wel vers dus niet uit een blik of uit een flesje, behalve als het op dat moment ff niet anders kan.

Comment

@ Game Over
          Onzin. Het is al meerdere malen bewezen dat groenten uit blik, pot of diepvriezer niks onderdoen qua voedingswaarden vergeleken met "verse" groenten. Eigenlijk zijn verse groenten minder vers omdat ze al een tijdje blootgesteld zijn aan de buitenlucht. De andere soorten worden meteen vanaf het land geconserveerd zodat ze zelfs langer vers blijven dan "verse" groenten.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Maar in zo'n drankje mis je waarschijnlijk wel de vezels, volgens mij

grtz.
            Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Ik ken het drankje niet. En eerlijk gezegd geloof ik fabrikanten niet zo snel als ze zeggen dat een zo'n flesje mijn dagelijkse behoefte zomaar zou dekken.
              Maar mijn betoog ging over de post van Game Over. Niet over het groentesapje.

Comment

Mijn voorkeur is voor verse groenten, als jij uit een blik wilt vreten moet je dat zelf weten.

Comment

Volgens mij zit er wel veel zout in zo een drankje, daar moet je dan wel mee opletten.
                  @ ketIF

Comment

Enige waar ik nu aan denk is marketing... gewoon laten liggen dus. Al die trukjes doen je beloven je leven makkelijker te maken maar zijn verdienen er alleen maar geld mee terwijl jij dan weer aardig de fout in gaat... groente is iets dat je ''niet'' kan vervangen.

Game Over

Ik respecteer jou mening ten zeerste maar zoals sterkste ophaler ook zegt... groente uit een blik of verse groente uit de supermarkt behoren tot een standaard. Kortom... er zit hier geen verschil tussen.
                    Last edited by Nex-; 17-04-2008, 18:01.

Comment

zitten veel zouten in dat drankje, smaakt opzicht goed ( zeker als je er peper doorheen roert) maar verder zijn die voedingswaarde beetje onzin. Je krijgt btw ook snel weer de neiging op er nóg eentje open te trekke. Me oma had t altijd in huis vroeger

Comment

Originally posted by Game_Over View Post
                        Mijn voorkeur is voor verse groenten, als jij uit een blik wilt vreten moet je dat zelf weten.
                        Gelukkig mag ik dat ook zelf bepalen. Stel je voor dat ik jou om toestemming zou moeten vragen...

Comment

Ik geef de voorkeur aan vers. Puur omdat ik dat over het algemeen lekkerder vind. Maar als je geen tijd hebt om te koken kan het een prima alternatief zijn.

Je moet alleen niet kijken naar de slagzin op de verpakking, maar naar de voedingswaardes.
                          Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X