Bloedgroepdieet????????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bloedgroepdieet????????

Kwam dit tegen op internet, zin of onzin

Het bloedgroep dieet

is simpel, probeer voedingsmiddelen te mijden die onverenigbaar zijn met de bloedgroep. Er
    is dus geen “slecht” voedsel of “goed” voedsel, maar er is voedsel dat wel of niet bij de bloedgroep past. Het vermijden van voeding
    die afweerreacties oproept levert een belangrijke bijdrage aan het ontlasten van het systeem. Dit heeft tot gevolg dat het immuunsysteem wordt versterkt, men energieker en minder snel moe is, de stofwisseling verbetert met gewichtsverlies
    als gevolg. Met het bloedgroep dieet wordt
    dus meer recht gedaan aan de onderlinge verschillen tussen mensen.

Bloedgroep O
    Mensen met bloedgroep O kunnen het best eiwitten (vlees, vis) gebruiken en weinig koolhydraten. Tarwe en sommige andere granen kunnen problemen opleveren. Goede producten voor bloedgroep O zijn bijvoorbeeld rund- en lamsvlees, kabeljauw en tong, fèta, walnoten, uien, andijvie en pruimen.
    Eten als je wilt afvallen: zeegroenten, kabeljauw, tong, gejodeerd zout, lever, rood vlees, boerenkool, spinazie en broccoli.
    Vermijden als je wilt afvallen: tarwe, maïs,
    witte bonen, kool, spruitjes en bloemkool.

Bloedgroep A
    Mensen met bloedgroep A kunnen het best zo veel mogelijk vegetarisch eten, veel koolhydraten gebruiken en weinig vet en zuivel. Heilzaam voor bloedgroep A zijn bijvoorbeeld makreel en zalm, soja producten, olijfolie, linzen, broccoli, spinazie, abrikozen, ananas, tamari, groene thee en koffie! Eten als je wilt afvallen : zalm, makreel, broccoli, spinazie, soja producten, abrikozen, ananas Vermijden als je wilt afvallen : vlees, zuivel producten, kidneybonen en tarwe (in grote hoeveelheden)
    Bloedgroep B
    Het best is een gevarieerde voeding: vlees, vis, groenten en granen. B is de enige bloedgroep die goed zuivelproducten verdraagt! Goede producten zijn bijvoorbeeld sardines, yoghurt, olijfolie, limabonen, rijstproducten, worteltjes, bananen en druivensap.
    Eten als je wilt afvallen : vlees, vis, lever, bladgroenten. Vermijden als je wilt afvallen : maïs, pinda’s, tarwe

Bloedgroep AB
    Deze bloedgroep combineert de voor- en nadelen van de bloedgroepen A en B. AB
    gedijt goed op bijvoorbeeld lamsvlees, forel, kwark, pinda’s, rijstproducten, komkommer en kersen.
    Eten als je wilt afvallen : vis (forel), zuivelproducten, groene groenten, ananas, rijstproducten.
    Vermijden als je wilt afvallen : rood vlees, tarwe, kidneybonen, maïs
    Leven, meervoud van lef!

Hoe leuk het ook klinkt, het lijkt mij onzin. Als je je echter geroepen voelt om eens te kijken of het verschil maakt met je normale (goede) voedingsschema, post je resultaten zeker!
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

heerlijk..discussie Heb even wat gezocht..Gezien de grote hoeveelheid onafhankelijke info die t vinden is zou er wel degelijk iets van een waarheid in kunnen zitten! Heb woensdag een afspraak met een ex die orthomoleculair bioloog etc is. Zal samen met haar eens proberen wat feiten van fictie te scheiden! Klinkt in ieder geval toch erg interessant..sorry G..
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
        heerlijk..discussie Heb even wat gezocht..Gezien de grote hoeveelheid onafhankelijke info die t vinden is zou er wel degelijk iets van een waarheid in kunnen zitten! Heb woensdag een afspraak met een ex die orthomoleculair bioloog etc is. Zal samen met haar eens proberen wat feiten van fictie te scheiden! Klinkt in ieder geval toch erg interessant..sorry G..
        Ben benieuwd Erik..........
        Leven, meervoud van lef!

Comment

Ja ik ben ook benieuwd heb er ook niet zo veel mee op.

Comment

Bij ons op het werk zijn er zo 2 die dat gedaan hebben.
            Duuuur was rond de 700 Euro!!!
            Ze mogen zelfs geen aspirine nemen bij hoofdpijn.
            Echt een geflipt dieet vind ik het.
            Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Heb het een tijdje gevolgd (bloedgroep O), vond het vrij lastig om gedurende een langere periode vol te houden. Het was aangeraden ivm darmproblematiek die ik heb. Veel voedingsstoffen die vermeden behoren te worden, leverde voor mijn darmen wel meer rust op.
              De verhoudingen koolhydraten, eiwitten en vetten vond ik niet optimaal.

In het begin was ik extreem vermoeid door het volgen van dit dieet en dit verbeterde gedurende de eerste maand.

Indien er geen reden voor is, zou ik het zeker niet strict volgen. Je kan altijd experimenteren met voedingsstoffen die behoren bij je bloedgroep en onderzoeken wat het voor je oplevert.
              Persoonlijk zou ik het bij een goed (sport)dieet houden waarbij de verhoudingen koolhydraten, eiwitten en vetten optimaal zijn. Het dieet volgen vond ik niet duurder dan gewone voeding die ik gebruikte.

Mocht je het gaan volgen, hou ons dan maar op de hoogte van je bevindingen.
              Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Comment

Originally posted by fanny View Post
                Indien er geen reden voor is, zou ik het zeker niet strict volgen. Je kan altijd experimenteren met voedingsstoffen die behoren bij je bloedgroep en onderzoeken wat het voor je oplevert.
                Persoonlijk zou ik het bij een goed (sport)dieet houden waarbij de verhoudingen koolhydraten, eiwitten en vetten optimaal zijn.
                Voornamelijk hier zou het mij om gaan. Als de opname van bepaalde stoffen als eiwitten en vetten deels bepaald wordt door je bloedgroep zou je hierdoor een effectiever voedingsschema samen kunnen stellen. Minder 'afval', dus meer gericht en 'schoon' eten. Theoretisch zou je dan dus ook minder hoeven eten waardoor je ook weer makkelijker en minder zou hoeven cutten.
                Speculatie, maar wel de moeite waard in mijn ogen om eens te bekijken

Comment

Voor gericht en schoon eten hoef je niet per definitie het bloedgroepdieet strict te volgen.

Theoretisch zou dat idd zo zijn. Maar ik merkte aan mijn lichaam dat je indien je minder eet en je houdt je aan het dieet, dat je lichaam er toch om gaat vragen. En dat kun je best een aantal maanden negeren, maar uiteindelijk breekt het je op.

Ga je kijken naar het experimenteren en kijken wat het je oplevert, zou ik het zeker eens onderzoeken. Neem het dan meer als richtlijn. Dan zal het je best wat op kunnen leveren.

Comment

Originally posted by fanny View Post
                    Voor gericht en schoon eten hoef je niet per definitie het bloedgroepdieet strict te volgen.
                    .
                    Het gaat mij voornamelijk over opname en verwerking van eiwitten, vetten en koolhydraten.. Verder blijkt dat ook de trainingsmethode verschillend zou kúnnen zijn door een variërende afgifte van voedingsstoffen per bloedgroep... Ik heb weer genoeg te doen de komende dagen
                    Last edited by erikv; 21-04-2008, 22:53.

Comment

Hou ons maar op de hoogte van je bevindingen. Altijd interessant!

Comment

Ik heb ooit wel eens een artikel gelezen in de sport&fitness ergens vorig jaar waarin dit dieet volledig afgekraakt werd. Ik kan me alleen niet mee herinneren welk maandnummer het was.
                        Anyway..mij lijkt het (persoonlijk) ook onzin.
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Klinkt interessant.. maar het lijkt me toch echt onzin

Comment

We zullen zien. weten we het meteen zeker. Alles wat er als voordeel uitkomt is meegenomen en zo nie heb ik toch weer een hoop geleerd.

Comment

Ja, het is een keiharde bump.

Maar ik kwam het bloedgroep idee op internet ergens tegen. Ondanks het feit dat ik er niet echt in geloof ben ik wel benieuwd hoe de de mensen is vergaan die het hebben uitgeprobeerd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X