Wat te drinken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat te drinken?

Hey,

Ik had even een vraag met betrekking tot het drinken op de dag.
    Op mijn gewone schooldagen drink ik halve liter limonade siroop. ( gewoon beetje siroop met water )

Als ik dan thuis kom drink ik meestal thee, maar wel met suiker.. Misschien beter om de suiker weg te laten?
    En 's avond drink ik nog wel is 1 a 2 bekers frisdrank.. Geen light =\

Wat is nou het beste om te drinken op een gewone dag waarin je eigenlijk weinig doet, behalve het sporten 's avonds dan?

Ook kwa voeding ben ik er niet helemaal uit.
    Momenteel eet ik weinig voeding met eiwitten en hier wil ik verandering in brengen. Ik drink dan altijd 1 beker melk 's ochtends bij het ontbijt, en na het avond eten een shaaltje yoghurt.

Wat voor producten kan ik het beste eten, om wat meer eiwitten per dag binnen te krijgen? Ik dacht een havermout 's ochtends erbij, en voor slapen gaan een shaaltje kwark.

Helaas zal voor mij geen whey eiwitten shakes enz erin zitten, omdat dit vrij prijzig is, en ik ook maar een arme student ben, en ook weer niet zoveel aan kracht trainen doe.

Nog even wat ik train:
    Ik train 3 dagen waterpolo: Maandag,dinsdag,donderdag, hierbij worden vooral de shouders en gedeeltelijk armen getraind.

En elke avond voor bedtijd een half uurtje verschillende oefeningen, zoals opdrukken,sit-ups, en alle arm spieren met dynabands.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat te drinken op een dag, en goede eiwit voeding voor een 17 jarige 1,79 lange 59 kilo wegende jongen

alvast bedankt!

Water en melk. Vragen over voeding zijn zovaak gesteld... je kan via onze zoekfunctie precies vinden wat je moet eten.

Om je maar even alvast een hint te geven voor goede eiwitbronnen en gewoon gezond voeding...

Havermout, brinta, kip, salade/groente, fruit, magere vlees, volkoren tarwe brood etc. Probeer zo weinig mogelijk vet binnen te krijgen die je niet nodig heb. Voedingssuplementen heb je nu niet eens nodig... niet alleen omdat je het geld er niet voor hebt maar ook omdat je een beginner bent.
    Last edited by Nex-; 27-04-2008, 17:12.

Comment

Water, Rose Vice, frisdrank met aspartaam ipv suikers....

Comment

oke dankej beide
        Vooral het drinken zal ik aan gaan passen naar meer glazen melk per dag en de 2 liter water proberen te halen.

Het eten wordt gewoon 's ochtend havermoud/brinta, smiddags 4 boterhammen met halve liter melk. en na avond eten shaal yoghurt. En voor het slapen gaan nog een schaal kwark.

Bedankt het is me zo wel goed duidelijk denk Mochten er overigens nog suggesties zijn van mensen, Ik hoor ze graag

Comment

Melk zou ik mee uitkijken. Je kan het hanteren als je eiwitten/koolhydraten moet aanvullen. Als je dit al voldoende uit je eetschema haalt laat de melk links liggen.

Comment

hmm oke, maar hoe weet je ongeveer hoeveel gr eiwitten je per dag mag hebben, en waar hangt dat vanaf.

Comment

Per kilogram heb je 2gram eiwitten nodig. Ik weeg bijvoorbeeld 76kilo... elke kilo 2 gram dus 152gram eiwitten per dag. Als je tevreden ben met je massa en je wilt op gewicht blijven is 1.5gram per kilo voldoende.

Ik drink zelf 1.5 tot 2 liter melk per dag... ook krijg ik per dag rond de 180gram eiwitten binnen maar ik ben aan het bulken dus.

Comment

oke is mij dat ook duidelijk

Ik heb net gewogen en weeg 62 kilos, dat zou betekenen dat ik 124gr eiwit per dag kan hebben. Maarja dat gaat hem niet lukken denk met alleen maar melk,havermout,yoghurt,kwark etc..

Ach we kijken wel, ben trouwens wel 3 kilo aangekomen binnen het laatste half jaar dan. 1,79 en 62 kilo is wel goed toch?

Comment

Hoe oud ben je? En nee 1.79 en 62 kilo is te weinig. 70 kilo zou reeeler zijn voor zo'n lengte.

Comment

Ik ben 10 april 17 geworden.
                    Wat zou ik moeten doen om toch zwaarder te worden maar Niet dikker.
                    Of gewoon laten zoals het nu is en door blijven trainen.

Misschien is het punt ook wel dat ik niet super veel eet op een dag.

's ochtend: 1 beschuitje met hagelslag en beker melk..
                    's middags: 4 boterhammen en een snijkoek.
                    's avonds : standaard prakje bloemkool,rodekool etc met ong 3 aardappelen, vleesje, en schaal yoghurt.

's avonds voor de rest niets.. Wat zou een goede gezonde tussendoor snack zijn gewoon te koop in supermarkt? Ik d8 ten eerste aan meer fruit. 2 bananen per dag? verders nog suggesties?

alvast bedankt

Comment

Ik kan je vertellen dat je veel en veels te weinig eet. 2 bananen per dag is ook alles behalve gezond. 1 kan nog wel maar 2 gaat te ver. Probeer per dag 2 tot 3 verschillende fruitsoorten te eten. Ik zelf eet 1 appel, 1 sinaasappel en 1 banaan per dag.

Over voeding ga ik het hier niet uitgebreid over hebben. Gebruik onze zoekfunktie... zoek op ''voedingsschema'' en je zult talloze dingen vinden. Niemand probeert hier vet te worden... ik denk dat jij ook eens flink moet gaat bulken. Dat houdt in dat je meer moet eten per dag dan dat je nodig hebt. Maar absoluut geen vet eten... zo gezond mogelijk. Ik heb in een eerdere post in dit topic al een aantal opgnoemd.

Comment

yup ik weet het, en zal een hoop gaan zoeken nog op dit forum.

In ieder geval ben ik al een stuk wijzer geworden van dit topic, en wilde jou daar erg voor bedanken bedanken voor de reacties!

Ik zal proberen meer te gaan eten per dag en ZEKER meer fruit.
                        Bedankt!

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                          Per kilogram heb je 2gram eiwitten nodig. Ik weeg bijvoorbeeld 76kilo... elke kilo 2 gram dus 152gram eiwitten per dag. Als je tevreden ben met je massa en je wilt op gewicht blijven is 1.5gram per kilo voldoende.

Ik drink zelf 1.5 tot 2 liter melk per dag... ook krijg ik per dag rond de 180gram eiwitten binnen maar ik ben aan het bulken dus.

het is 2 gr per kg vet vrije massa

voorbeeld: je weegt 100 kg met een vet percentage van 12% is
                          100-12 is 88kgx2 is 176 gr. eiwitten
                          160kg squat
                          225kg deadlift
                          130kg benchpress

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X