aanrader of afrader elke ochtend bij je ontbijt een vers geperst glas sinaasappelsap drinken?? waarom aanrader en als het een afrader is waarom??
Sinaasappelsap
Collapse
X
-
Kan voor je vitamine C. Is ook erg lekker, lest de dorst. Blijft fructose, dat wel. Maar wat mij betreft kan het."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
-
Goed voor je cholesterol. Let wel op met medicijngebruik."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Ik drink een jerrycannetje op een dag is dat heel erg of? Heb hetzelfde met melk het zal ook niet meer worden hoor maar ik zou graag weten wat er naast die fructose allemaal in zit en of deze hoeveelheid(2 liter) ook meteen slecht is ofzo.
Fructose
Fructose is een monosacharide (een eenvoudige suiker) die van nature voorkomt in fruit en bijvoorbeeld in honing. Fructose smaakt zoeter dan glucose, maar is geschikter voor mensen die lijden aan een bepaalde vorm van diabetes.
Hier word ik ook niet veel wijzer van :P
Comment
-
Waarom heeft een sinasappel vitamine C? Omdat een sinasappel vitamine C aanmaakt als hij aan de boom hangt, om zichzelf tegen de zon te beschermen. Dus hoe meer kleur als hij aan de boom hangt, hoe meer vitamine c. Alleen de sinasappels van nu worden groen geplukt. Kiwis en paprikas zitten veel meer vitamine c in. Plus dat in felgekleurde groente (zoals paprika en bv wortel) veel caroteen zit, en dat helt je weer om sneller bruin te worden.
Als je een sinasappel perst, krijg je er bijna alleen vocht en suiker uit. Meeste vezels en vitamine blijven achter. Wanneer je dan van die jus van de winkel hebt (niet versgeperst is, kunstmatig smaakt, suiker aan toegevoegd is, en amper vruchtvlees in zit) dan heb je helemaal weinig. Alleen aan die van de winkel is soms wel extra vitamine c toegevoegd.
Wil jij een jerrycannetje op een dag leegdrinken? Dan hoef je alleen maar te kijken of het in je voedingsbehoefte past. Het is geen complete troep (al denk je dat misschien door het bovenstaande) maar ook lang niet zo goed als mensen denken.
Comment
-
Dat is flink wat nuttige info die ik nog niet wist."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
vond dat wel een behoorlijke "moderator" -achtige omschrijving van patricia XD
maareh ik had pas gelezen dat fructose slechter is dan glucose....ah! artikel gevonden.
nrc.nl - Wetenschap - Fructose slechter dan glucose
"Fructose en glucose hebben een verschillend effect in het goed doorvoede lichaam doordat fructose alleen in de levercellen wordt verwerkt. Alle lichaamscellen kunnen glucose verbranden. De lever kan er glycogeen van maken. Dat is een opslagvorm van suikers in de vorm van een soort zetmeel. Als iemand goed doorvoed is – met een ‘volle’ glycogeenvoorraad – kan de lever fructose alleen maar in vet omzetten. Kennelijk komt dat vet sneller in het buikvet terecht, terwijl vet dat uit glucose wordt gemaakt wat meer naar de onderhuidse vetopslag gaat. " - aldus dat artikel
Tja ik weet niet hoe erg of dat het nou allemaal is, alhoewel extra buikvet opslag niet heel erg fantastisch is uiteraard...ik doe gewoon 1 of 2 appels per dag, en 6 bananen in de week. hoop dat het niet teveel is...BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg
Comment
-
Over fructose vs. glucose heb ik zelf ook al het een en ander gepost, dus dat is niet nieuw voor me."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostDat is flink wat nuttige info die ik nog niet wist.
Lijstje met hoeveelheid vitamine C Ascorbinezuur - Wikipedia
Dat vitamine C een sinaasappel tegen de zon/uv beschermd kan ik zo niet vinden. Beetje jammer, hoort er dan toch wel bij. Maar stond toen in zon bijlage van de quest een stuk over in.
Meeste dieren en planten kunne het wel aanmaken, Degeneratie: Defect Vitamine C-gen bij de mens
Zover ik weet halen de meeste dieren het ook uit zon (net als D), en maken ze bij stress meer C aan.
Enne denk niet dat een sinaasappel veel last heeft van stress
Comment
-
Originally posted by Patricia86 View PostEn ik maar denken dat dat onmogelijk was :P
Lijstje met hoeveelheid vitamine C Ascorbinezuur - Wikipedia
Dat vitamine C een sinaasappel tegen de zon/uv beschermd kan ik zo niet vinden. Beetje jammer, hoort er dan toch wel bij. Maar stond toen in zon bijlage van de quest een stuk over in.
Meeste dieren en planten kunne het wel aanmaken, Degeneratie: Defect Vitamine C-gen bij de mens
Zover ik weet halen de meeste dieren het ook uit zon (net als D), en maken ze bij stress meer C aan.
Enne denk niet dat een sinaasappel veel last heeft van stress
Ik moet nu dus alleen nog achter me voedings behoefte aan vetpercentage meten. En eerst schreeuwen tegen de sinasappel dus !
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...9 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-