Eerste Cutschema -- (C) Spectral

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerste Cutschema -- (C) Spectral

Gentlemen,

Hierbij mijn eerste cutschema.

Ik ben al een aantal weekjes met licht cutten bezig (200kcal onder behoefte). Ik merk echter dat dit weinig zoden aan de dijk zet (0.5 kg in 4 weken).

Vandaar deze ie**************** structurelere aanpak, gebaseerd (cq. gejat) van Spectral (op basis van Punani's tips). Ik hoop dat hij het niet erg vindt dat ik onder de indruk van zijn resultaten graag hiervan wil leren.

Kunnen jullie eens schieten op dit schema? Ik hoop echt binnen een paar maandjes van 16.7% richting 10-12% (of nog lager???) te gaan....

Alvast bedankt!
    Attached Files

Niemand?

Iedereen nog hard aan het werk op deze vrijdagmiddag? :-)

Comment

nou ik zou fff mijn best gaan doen om je te helpen.

Bij het ontbijt mis ik nog vetten en iets van snelle suikers ( fruit ofzo)
      voor de rest is het ontbijt goed

bruin brood, moet volkoren brood worden. En ook hier mis ik weer goeie vetten. Verders vind ik 188 kcal niet echt een maaltijd. Sterker nog dat is te weinig. Voeg hier maar een boterham met pindakaas toe en haal die noten weg voor het slapen gaan, dat heb je niet nodig. ( tenminsten niet voor het slapen gaan, dan alleen eiwitten)

Dus voeg bij maaltijd 2 en 3 of een boterham met pindakaas toe inplaats van die noten, of eet gewoon die noten verdeeld over deze maaltijden.

ik zou 15.00 en 16.00 uur samenvoegen tot 1 maaltijd. Want zo krijg je al weer een maaltijd van 300 kcal, ook hier zijn wel wat vetten nodig.

na de training whey en banaan is helemaal prima.

Als je van rijst, zilverrijst maakt, zit je qua dat ook prima.

en voor het slapen gaan een bak magere kwark ( maar dan wel gewoon 500/450 gram)

Dus maaltijden moeten groter (zo 250 a 300 kcal) , bij de maaltijden moeten meer vetten komen ( behalve de eerst uur na de training niet ) Omega 3 vetten zou ik er ook nog bij voegen, iets van 5 gram ( helpt bij het verbranden van vet, geloof me het werkt ) drink ook maar groene thee, een paar kopjes per dag, is ook goed voor vetverbranding.

Cutten is niet zo min mogelijk vetten eten, even voor de duidelijkheid. Je moet iets hoger in eiwitten en lager in kh, zodat je onder je behoefte komt ( 200 a 500 kcal )

Tja ik denk dat ik zo alles gezegd heb. Aan of opmerking wat betreft mijn commentaar is altijd welkom.

Comment

Hee bedankt Mrfit

Heerlijk, pindakaas eten! Doe ik normaal alleen als ik vergeten ben kipfilet te kopen (zoals vandaag)...

Als ik het goed begrijp zeg je:
        - meer vetten
        - meer vezels (volkoren eet ik zowiezo al, zilvervliesrijst zal ik toevoegen)
        - meer kwark

Ik denk dat ik door meer vetten en eiwitten (kwark) toe te voegen, ik alleen over mijn dagelijkse kcal inname ga. Moet ik dan reduceren in de KH?

Alweer bedankt!

Comment

Shit. Ik had je laatste regel niet gelezen. Antwoord duidelijk.

Comment

Ik heb het schema even aangepast, want ik eet ook margarine (Omega3 verrijkt). Ik begrijp nog steeds niet goed waarom ik nou meer kwark zou moeten eten: ik kom met dit schema gewoon aan mijn dagelijkse behoefte, en de verdeling (40/40/20) is ook gehaald hiermee.

Waarom toch meer kwark? En dan zou ik ook andere eiwitten moeten schrappen om niet te veel eiwitten te pakken?
            Attached Files

Comment

Nou vetten heb je hoe je het ook went of keert nodig om goed te kunnen afvallen. Eet gewoon genoeg vet, het mag wel iets onder de vetbehoefte zitten daar niet van. En dus iets hoger in eiwitten en minderen in koolhydraten.

En een overschot aan eiwitten word amper opgeslagen. Als je te veel eiwitten eten, dan wordt het omgezet in een bepaalde stof en gaat dan naar de nieren, waarna je het vervolgens uitplast. ( of zoiets dergelijks )

En ook al eet je 3 keer zoveel vetten als je nodig hebt per dag, als je 200 a 500 kcal oinder je behoefte zit, dan val je alsnog af. Of dit dan ook de beste manier is, is een andere vraag.

je behoefte is dus 2500?
              ik ben op het moment ook bezig met afvallen, maar heb nu inmiddels al een behoefte van 2800, maar bij mij gaat alles prima.

ik eet s ochtends een appel, 30 gram whey erbij, 40 gram brinta met magere melk. 3 volkoren boterhamen. ( 4 plakken kipfilet en 1 met pindakaas) + 2 omega 3 pillen
              1 kop groene thee

dan 3 boterhammen ( 1 met kipfilet, 1 met tonijn en 1 met pindakaas) + vitamine pil
              1 kop groene thee

volgende maaltijd hetzelfde. ( alleen zonder vitamine pil, maar met 2 omega 3 pillen )
              1 kop groene thee

Dan avond eten. 500 kcal is dat altijd ( verschilt per dag wat ik )
              whey shake erbij en een appel. + 1 omega 3 pil

half uur later trainen.

Dan neem ik wat dextrose en een whey shake. Ook eet ik nog een appel hiernaast.

1 uur later wat havermout met magere melk.
              1 kop groene thee

voor het slapen gaan 500 gram almhof magere franse kwark.
              1 kop groene thee.

Nou heb ik je mijn schema gegegeven zonder dat je er na vroeg, maar goed.
              Dat groene thee zit er bij mij niet in omdat het helpt om vet te verbranden. Het is wel een mooi bij effect. Ik vind het gewoon lekker om te drinken, zonder iets erin en is altijd beter als water.

EDIT: even voor de duidelijkheid, ik eet nu rond de 2600 kcal ongeveer. dus ben niet de volle 500 kcal naar beneden, maar 200 kcal. ik zit nu ook op een bf 8% en wil nu alleen nog fff de 7% halen. Ik heb tijd, dus doe het rustig aan.
              Last edited by Misterfit; 20-06-2008, 15:21.

Comment

Cashewnoten weg voor het slapengaan, en kwarkdosering verdubbelen. In de cut moet je wat hoger in je eiwitten. Banaan levert ook kcal. Waardeloze kcal mijns inziens. Avondeten wat rijst schrappen en die kcal gebruiken om je vetten op te voeren. Hoog vet/laag kh is beter dan hoog kh/laag vet. Inderdaad visolie flink doseren.

@ Misterfit
                Snelle suikers hoeven niet bij het ontbijt, ze mogen. Daarnaast zijn fruitsuikers niet overdreven snel, hoewel ze wel simpel zijn.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Cashewnoten weg voor het slapengaan, en kwarkdosering verdubbelen. In de cut moet je wat hoger in je eiwitten. Banaan levert ook kcal. Waardeloze kcal mijns inziens. Avondeten wat rijst schrappen en die kcal gebruiken om je vetten op te voeren. Hoog vet/laag kh is beter dan hoog kh/laag vet. Inderdaad visolie flink doseren.

@ Misterfit
                  Snelle suikers hoeven niet bij het ontbijt, ze mogen. Daarnaast zijn fruitsuikers niet overdreven snel, hoewel ze wel simpel zijn.
                  sinds wanneer is fruit geen snelle suikerrbron? Ik heb ook niet gezegd dat ze moeten, maar goed. En voor die banaan zou je netzo goed ook een appel kunnen nemen, bevat 3 keer zo weinig kcal dan een banaan.

Maar goed, ik weet zo ook niet of je ook in de cut na de training snelle suikers nodig hebt. zoja, zou je toch beter dextrose kunnen nemen toch?

maar er zijn toch 2 types suikers? de eenkelvoudige en de meervoudige.
                  De enkel voudige zijn de goeie suikers, die meestal met vitamine verbonden zijn. De meervoudige zijn slechte suikers. De langzame die in cola zitten, maar ook kristal en rietsuikers etc. Deze moeten eerst omgezet worden in eenkelvoudige suikers, voordat ze kunnen gebruikt worden. Meende dat het lichaam daarvoor vitamines nodig had om dit te doen, zo gaan er ook vitamnies verloren.
                  Ik heb dit ergens ooit eens opgepikt. Klonk logisch naar mijn mening. Maar klopt dit verhaal ook?

Comment

Banaan levert ook kcal. Waardeloze kcal mijns inziens. Avondeten wat rijst schrappen en die kcal gebruiken om je vetten op te voeren. Hoog vet/laag kh is beter dan hoog kh/laag vet. Inderdaad visolie flink doseren.
                    Banaan helemaal weglaten? Dacht dat post-workout dextrose essentieel is.

Ik zou dus mijn verhoudingen moeten aanpassen:
                    ipv e/k/v = 40/40/20 zou het eerder 40/30/30 moeten zijn dus.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                      sinds wanneer is fruit geen snelle suikerrbron? Ik heb ook niet gezegd dat ze moeten, maar goed. En voor die banaan zou je netzo goed ook een appel kunnen nemen, bevat 3 keer zo weinig kcal dan een banaan.

Maar goed, ik weet zo ook niet of je ook in de cut na de training snelle suikers nodig hebt. zoja, zou je toch beter dextrose kunnen nemen toch?

maar er zijn toch 2 types suikers? de eenkelvoudige en de meervoudige.
                      De enkel voudige zijn de goeie suikers, die meestal met vitamine verbonden zijn. De meervoudige zijn slechte suikers. De langzame die in cola zitten, maar ook kristal en rietsuikers etc. Deze moeten eerst omgezet worden in eenkelvoudige suikers, voordat ze kunnen gebruikt worden. Meende dat het lichaam daarvoor vitamines nodig had om dit te doen, zo gaan er ook vitamnies verloren.
                      Ik heb dit ergens ooit eens opgepikt. Klonk logisch naar mijn mening. Maar klopt dit verhaal ook?
                      Klopt van geen kanten bro. Fruitsuiker (fructose) is inderdaad een enkelvoudig koolhydraat. Hij is echter traag omdat hij moet worden afgebroken in de lever. Waarom mensen hem minder slecht vinden is omdat hij een lage insulineproductie geeft.
                      Dextrose is een enkelvoudig koolhydraat (glucose) dat bloedsnel wordt opgenomen in de bloedbaan en een flinke insulineklap geeft. Op elk moment anders dan periworkout gaat het je alleen vet opleveren.
                      Meervoudige kh zijn de beste voor de rest van de dag. Deze geven geleidelijk energie af waardoor je bloedglucosespiegel stabiel blijft, en je geen dips en pieken krijgt.
                      Koolhydraten zijn niet gebonden aan vitamines.

Suikers in cola e.d. zijn disachariden, bestaande uit fructose en glucose. Die zijn dus inderdaad wat trager dan dextrose en daarom kun je stellen dat ze beter zijn dan dextrose puur. Goed zijn ze echter zeker niet (of periworkout, hoewel dextrose daar beter is).
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by Studio1 View Post
                        Banaan helemaal weglaten? Dacht dat post-workout dextrose essentieel is.

Ik zou dus mijn verhoudingen moeten aanpassen:
                        ipv e/k/v = 40/40/20 zou het eerder 40/30/30 moeten zijn dus.
                        banaan is fructose, geen dextrose

Comment

Klopt van geen kanten bro. Fruitsuiker (fructose) is inderdaad een enkelvoudig koolhydraat. Hij is echter traag omdat hij moet worden afgebroken in de lever. Waarom mensen hem minder slecht vinden is omdat hij een lage insulineproductie geeft.
                          Dextrose is een enkelvoudig koolhydraat (glucose) dat bloedsnel wordt opgenomen in de bloedbaan en een flinke insulineklap geeft. Op elk moment anders dan periworkout gaat het je alleen vet opleveren.
                          Meervoudige kh zijn de beste voor de rest van de dag. Deze geven geleidelijk energie af waardoor je bloedglucosespiegel stabiel blijft, en je geen dips en pieken krijgt.
                          Koolhydraten zijn niet gebonden aan vitamines.
                          fijn om te weten dat het niet klopt

tja ik heb ook wat door elkaar gehaald.

Enkele en meervoudige suikers

Er bestaan enkelvoudige en meervoudige suikers. De meervoudige, worden door het lichaam eerst afgebroken in enkelvoudige suikers (en dat kost erengie!), voordat ze in het bloed kunnen worden opgenomen. Enkelvoudige suikers (bijv. glucose) kunnen direkt in het bloed worden opgenomen. Toch is het soms wel goed om ook meervoudige suikers te gebruiken, zodat het bloedsuikerpijl over langere tijd constant blijft.
                          • Enkelvoudige suikers: monosacchiriden - vind je in rijp fruit (bijv. druivensuiker) en honing.
                          • Tweevoudige suikers: disacchiriden - vind je in suikerriet en suikerbieten - hieruit maakt men witte suiker, oftewel kristalsuiker.
                          • Meervoudige suikers: polysacchiriden - vind je in zetmeel (bijv. aardappels en peulvruchten) en granen (bijv. brood of rijst)
                          In kant en klaar produkten zitten geen natuurlijke suikers, en deze bevatten veelal ook niet de van nature nodige vitamines om de suikers op te kunnen nemen in het lichaam. Het gevolg is, dat vitamines en calcium uit het lichaam zelf worden onttrokken. De suikers die in supermarktprodukten worden gebruikt, zijn namelijk geen natuurlijke suiker, maar geraffineerde suiker.

Dus men heeft wel vitamines etc. nodig om het op te nemen, maar ze zitten niet aan de suikers vast. Alleen kristal suikers komen meestal niet met de nodig vitamines, die wel in fruit zit.

Tja dit is ook maar 1 site en het is bekent dat niet alles waar is wat op internet staat. Maar goed

Comment

Als we het toch al over suikers hebben:

Druivensuiker: = glucose = dextrose.
                            Vruchtensuiker: = fructose = lävulose
                            Riet en bietsuiker: = saccharose
                            Maltsuiker : = maltose
                            Melksuiker: = lactose

zijn er nog meer verschillende.
                            Oh en sorry dat dit een beetje offtopic gaat

Comment

Zijn er nog veel meer hoor. Kijk eens op de engelse wikipedia, staan er al een hoop.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X