toch maar weer beginnen met kweken. (nieuw voedingschema)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
    Vriend, we hebben het de hele tijd over de maaltijd 1 uur NA de training
    Ah dat was een leesfoutje dan, maar mijn verhaal staat nog wel. Vetten tot 2 uur na de training vertragen je eiwitsynthese, dus ik zou er mee uitkijken.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

misschien, maar de meeste voedingsadviseurs adviseren om binnen een uur na de training een complete maaltijd te eten met veel eiwitten, hoogwaardige complexe koolhydraten en voldoende goede vetten.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
        Na de 2 maanden gecut te hebben, en 3 a 4 kilo vet minder te hebben. Ga ik maar weer eens aan de slag met massa kweken.

Nou mijn doel is dus massa kweken.
        Ik ben nu 19
        1.84 meter lang
        en weeg 67 met een bf van 8% ( meer als genoeg afgevallen )

Ik heb hiervoor een nieuw schema gemaakt, denk dat ik al redelijk op weg ben, maar wil toch graag jullie mening horen.

hier is het schema [ATTACH]6185[/ATTACH]

wees gerust fel met je kritiek, ik wil namelijk wat leren

nog vragen, ask

EDIT: let trouwens niet op de eiwitbehoefte van 137 gram boven in, daar streef ik niet naar.
        dus je woog 71kg...en je bent 184cm...waarom ging je dan cutten???
        ik ben er ook geen fan van om "dik" te zijn maar als je wil groeien helpt het wel om ook iets meer vet te hebben...
        als je langer dan 45min traind kan je lichaam wel wat vet gebruiken...
        als je boven de 20% vet grens komt heb je reden om het 'n stukje rustiger aan te doen in mijn ogen maar dat was bij jou totaal niet aan de orde neem ik aan!
        Zo monogaam als 'n golden reteaver!!!

16-09-11. 187cm 101kg 6.4% vet

Comment

Originally posted by melvin1981 View Post
          dus je woog 71kg...en je bent 184cm...waarom ging je dan cutten???
          ik ben er ook geen fan van om "dik" te zijn maar als je wil groeien helpt het wel om ook iets meer vet te hebben...
          als je langer dan 45min traind kan je lichaam wel wat vet gebruiken...
          als je boven de 20% vet grens komt heb je reden om het 'n stukje rustiger aan te doen in mijn ogen maar dat was bij jou totaal niet aan de orde neem ik aan!
          nope, ik wou gewoon droger zijn en vanaf daar beginnen. Ik weet dat het sneller gaat als je wat meer vet hebt. Maar wil gewoon onder de 10 blijven en toch wat massa erbij krijgen. zo heb ik wat speling, kom ik weer bij de 10, dan probeer ik weer vet eraf te halen.

Ik ben dus wel iemand die nog enigzins op mijn vet let en niet denkt, vreten vreten en vreten, want kan het later er toch weer af cutten.

dus liever wat langzamer en laag in vet, als snel en hoog in vet

Comment

nope, ik wou gewoon droger zijn en vanaf daar beginnen. Ik weet dat het sneller gaat als je wat meer vet hebt. Maar wil gewoon onder de 10 blijven en toch wat massa erbij krijgen. zo heb ik wat speling, kom ik weer bij de 10, dan probeer ik weer vet eraf te halen.

Ik ben dus wel iemand die nog enigzins op mijn vet let en niet denkt, vreten vreten en vreten, want kan het later er toch weer af cutten.

dus liever wat langzamer en laag in vet, als snel en hoog in vet
            ok jou keuze...

Comment

ok jou keuze...
              ik deed het eerst puur om de buikspieren te zien, ze komen er nu een beetje door, dus zou eigenlijk nog door moeten gaan.

Maar zie het nut er niet van in. Ik word nu veel te dun en ben nu al een tijdje bezig. En als ik weer ga bulken (ik weet 500 kcal kun je niet echt bulken noemen, maar goed) dan krijg je ook weer meer vet en dan verdwijnen die lijntjes toch weer.

oh en ben ik de enige hier die een hekel heeft aan cardio. vond het eerst nog niet zo erg, maar sinds ik bezig ben met cutten, bah... saai.
              moet het toch meer van de krachttraining hebben

Comment

Mijn mening is dat je te voorzichtig bent. Je moet gewoon bulken als een beest en daarna kan je weer gaan cutten voor een bf van 10% en zo maar door.
                Je bent 1.84 en weegt 67 kilo... bulken, bulken en nog eens bulken.
                Last edited by Nex-; 04-07-2008, 14:01.

Comment

8% vind ik heel erg laag bij 12% zie je ook de buikspieren.
                  Ben je beachboy ofzo dat je zo graag alleen buikspieren wil zien?
                  Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                    8% vind ik heel erg laag bij 12% zie je ook de buikspieren.
                    Ben je beachboy ofzo dat je zo graag alleen buikspieren wil zien?
                    ach, interreseert me nu niet meer zo, was in het begin puur daarop gebaseerd.
                    En bij 12% zie ik geen buikspieren.
                    Nou vraag je waarom ik door ging? omdat ik gewoon weer een soort van buffer wou hebben, zodat ik weer wat meer kan eten.

Ik ga vanaf maandag beginnen met het invoeren van dit schema. Kijk hoe het bevalt en of die 500 kcal genoeg resultaat oplevert, zo niet ga ik hoger zitten. ( want ik heb die buffer laat maar zeggen)

En 12% is trouwens ook nog wel redelijk om aan te zien, maar echt veel meer vet wil ik gewoon niet hebben.

oh en NEX, ergens heb je wel gelijk, ik ben iets te voorzichtig.

Wat ik verders wel eens wil weten, als ik 1000 kcal te veel eet, hoeveel sla ik dan op in vet, als je naar een gemiddeld persoon kijkt, die regelmatig sport en gezond eet. weet iemand dat? ben er wel benieuwd naar

Comment

ach, interreseert me nu niet meer zo, was in het begin puur daarop gebaseerd.
                      En bij 12% zie ik geen buikspieren.
                      Nou vraag je waarom ik door ging? omdat ik gewoon weer een soort van buffer wou hebben, zodat ik weer wat meer kan eten.

Ik ga vanaf maandag beginnen met het invoeren van dit schema. Kijk hoe het bevalt en of die 500 kcal genoeg resultaat oplevert, zo niet ga ik hoger zitten. ( want ik heb die buffer laat maar zeggen)

En 12% is trouwens ook nog wel redelijk om aan te zien, maar echt veel meer vet wil ik gewoon niet hebben.

oh en NEX, ergens heb je wel gelijk, ik ben iets te voorzichtig.

Wat ik verders wel eens wil weten, als ik 1000 kcal te veel eet, hoeveel sla ik dan op in vet, als je naar een gemiddeld persoon kijkt, die regelmatig sport en gezond eet. weet iemand dat? ben er wel benieuwd naar
                      Met 1000 niet veel als je 6 dagen en dat 2 keer per dag gaat trainen. Zoals ik al zei zit ik op 5 dagen in de week en 2 keer per dag en ik zit al boven de 1500 kcal meer. Kan je zeker niet missen als je zoveel gaat trainen.

Wacht even de reactie van Atta of andere af, die weten ongetwijfeld meer. Misschien dat ik fout zit, maar ik doe het al een tijdje zo.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                        Met 1000 niet veel als je 6 dagen en dat 2 keer per dag gaat trainen. Zoals ik al zei zit ik op 5 dagen in de week en 2 keer per dag en ik zit al boven de 1500 kcal meer. Kan je zeker niet missen als je zoveel gaat trainen.

Wacht even de reactie van Atta of andere af, die weten ongetwijfeld meer. Misschien dat ik fout zit, maar ik doe het al een tijdje zo.
                        ik ga van maandag tot en met vrijdag 1,5 uur lang ongeveer. zaterdag doe ik nog 30 a 45 min cardio.
                        hoorde van iemand dat je dan hooguit 10 gram vet aan zet, wat neerkomt op 70 kcal. wat dus betekend dat je 7% van het overschot opslaat in vet.

Dus dat zou betekenen dat je in 100 dagen 1 kilo vet aan komt, dus in het jaar 3.5. maar volgens mij klopt dat ook niet, zou wel iets hoger zitten.

Comment

Je doet cardio in de bulk? Je bent echt te voorzichtig, dat is nooit goed.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                            Je doet cardio in de bulk? Je bent echt te voorzichtig, dat is nooit goed.
                            Niet voor de vetverbranding conditie een beetje op peil houden. that's all.

1 dag in de week lijkt me niet zo een ramp

Comment

Niet voor de vetverbranding conditie een beetje op peil houden. that's all.

1 dag in de week lijkt me niet zo een ramp
                              dat is niet zo verkeerd hoor...betere conditie groei je ook beter!!!
                              maar ik zou wel meer gaan eten...(maar ja dat ben ik dan weer)

Comment

dat is niet zo verkeerd hoor...betere conditie groei je ook beter!!!
                                maar ik zou wel meer gaan eten...(maar ja dat ben ik dan weer)
                                zoals al gezegd, ik ga kijken hoe het resultaat is, is die niet zo als ik wil. Dan ga ik meer eten. so simple is that

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X