Voedingsschema kritiek gewenst!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema kritiek gewenst!!

Zo mijn voedingschema + stats:

Lengte: 168cm
    Gewicht: 60 kg
    Vet %: Wordt deze week gemeten (niet al te hoog)

Fitness schema:

ma: Borst/schouders/buik
    din: Cardio 45 min loopband
    wo: rug/triceps/buik
    do: Cardio 45 min loopband/crosstrainer (net waar k zin in heb)
    vrij: benen/biceps/buik
    zat: rust
    zon: spinning of cardio op loopband/fiets/crosstrainer

Voedingsschema:

08.00: 200 ml soyamelk, 3 el havermout, 1 el lijnzaad
    10.30: whey shake (na training)
    12.30: 2 tot 4 boterhammen (pindakaas, kipfilet, tonijn)
    15.00: 200 ml magere kwark vaak met wat vers fruit erdoor
    18.00: verschillend, eigenlijk altijd gezond
    21.00: magere kwark met wat whey

Soms als tussendoortje wat ongebrande noten, handje bio muesli, stuk fruit, groente enz.

Kritiek welkom!!!

Originally posted by martine88 View Post

Fitness schema:

Voedingsschema:

Soms als tussendoortje wat ongebrande noten, handje bio muesli, stuk fruit, groente enz.

Kritiek welkom!!!
    ik wil niet bot zijn hoor, maar langzamer hand word ik echt gestoord van dit soort topics. Als je ook maar enigezins wat gelezen had, dan was je er al achter gekomen dat je als op zijn minst je doel en behoefte moet posten.

Begin maar met lezen en gooi dit schema er maar uit. Dit is volgens mij voor een vier jarig kind niet genoeg eten.

Verwacht niet al te veel reactie op deze topic. Ik snap dat je nieuw bent en het is ook niks tegen jou, maar een schema maken is eerst goed informeren en dat heb je schijnbaar niet goed. Zitten wel een paar dingen in, waaruit blijkt dat je iets gelezen hebt, maar lang niet genoeg.

Ik wil nou niet alleen over komen als iemand die je zit af te zeiken, dus hier een paar dingen die je wel goed doet.
    Je heb 6 eetmomenten en dat is goed, ik noem het eetmomenten omdat het te weinig is om het een maaltijd te noemen. Dit geld voor alle maaltijden.

whey shakeje na de training heb je perfekt opgepikt.
    Havermout s ochtends is ook goed en de magere kwark voor het slapen gaan zit je ook al goed.

Let wel op dat ik niet zeg dat het produkt op dat moment genoeg is, dus je zou meer moeten eten dan alleen havermout. Na de training moet ook nog veel veranderen. alleen de maaltijd voor het slapen gaan is perfekt.

EDIT: voor het slapen gaan, doe je daar de whey door de kwark heen voor de smaak of drink je er een shakeje naast. een whey shake nemen voor het slapen gaan is onzin
    Last edited by Misterfit; 07-07-2008, 11:08.

Comment

Fitness schema:

Voedingsschema:

Kritiek welkom!!!
      Het begin is goed. Maar er ontbreekt wat informatie zoals, Wat is je behoefte? wat is je doel? wat zijn de voedingswaarden van je produkten?

Voor het maken van een goed voedingsschema begin je met het berekenen bvan je voedingsbehoefte. Daarna begin je met het kiezen van de juiste voeding. Hoe je dit doet kun je in de sticky`s lezen. Daarna post je het schema gewoon weer

succes!!

grts

Comment

Ik zie nergens groenten staan. Je moet als je intensief traint minimaal 300 gram groenten per dag eten. Liefst meer.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Bedankt voor je kritiek, daar heb ik wat aan! Jammer dat je het toch iets wat bot brengt! Ik ben de sticky's aan het lezen, maar dit is zoveel informatie!! Ik zou het fijn vinden als ik wat tips zou krijgen!!

Alvast bedankt!

Comment

Bedankt voor je kritiek, daar heb ik wat aan! Jammer dat je het toch iets wat bot brengt! Ik ben de sticky's aan het lezen, maar dit is zoveel informatie!! Ik zou het fijn vinden als ik wat tips zou krijgen!!

Alvast bedankt!
            Kijk hier anders even. Het is ook lastig om een goed begin te maken. Maar als je het dan ook voor elkaar hebt.......

Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's

grts

Comment

Alvast bedankt!
              nogmaals, het is niet om je af te zeiken. Alleen maak je een gigantische fout door je behoefte niet te bereken en je doel niet te vermelden. Je gaat gewoon op gevoel wat eten, maar je moet echt weten hoeveel kcal je eet en wat je behoefte is.

mijn punt is, had je een aantal topics in de voedingssectie gelezen, waar iemand kritiek over zijn schema vraagt, had je dat wel langs zien komen.

kijk dat er soms ongezonde dingen in het schema komt vind ik best. dan zeg ik wel wat goed of fout is. Maar als je je behoefte en doel niet vermeld, kan ik je niet eens helpen.

ik zou zo wel fff een topic zoeken waar ik een hele waslijst aan informatie heb getypt. De gast voor wie het was, heeft er niks mee gedaan, misschien dat het jou nog opweg helpt.

Comment

Nou daar komt die dan

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...sa-kweken.html

lees deze topic bijvoorbeeld maar even door, staat van iedereen wat bij. ook de lap tekst van mij op pagina 2, die de topicstarter volgens niet gelezen had

Suc6.

Post je doel maar even, zou wel fijn zijn.
                Oh en je behoefte moet je ook maar eens gaan bereken, daarvoor heb je wel je bf (vetpercentage nodig) dan kun je met de sticky voedingsbehoefte calculator ( ofzo hoe die sticky ook mag heten ) bereken wat je behoefte is.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                  stap 1
                  je behoefte bereken ( hoeveel kcal, hoeveel gram vet, kh en eiwitten)

stap 2
                  doel bepalen

stap 3
                  schema maken, hierbij letten op:

- gelijkmatige verdeling van de voedingstoffen, zorg dus dat je vetten eiwitten en kh gelijkmatig verdeeld over de maaltijden.
                  Dit geld niet voor 1 uur na de training en voor het slapen gaan. na de training moet je vetten zoveel mogelijk mijden. Voor het slapen gaan alleen ( langzame ) eiwitten nemen, zo min mogelijk vet en kh. Dingen die je dan kunt eten zijn magere kwark, caseine shake of magere vissoorten.

- belangrijkste momenten van de dag.
                  Het ontbijt.
                  Probeer hier:
                  *Snelle eiwitten te nuttigen. In de vorm van een whey shake, bcaa of een andere snelle eiwitten bron.
                  *Een stuk fruit te eten
                  Ook is brinta of havermout goed om mee te beginnen.
                  Verders zou je hier ook volkoren brood kunnen eten.

Na de training neem ik altijd havermout met magere melk, maar denk dat hier mensen nog wel tips hebben wat je daar nog meer zou kunnen eten.

Nu gaan we het even hebben over brood. Als je brood neem, dan neem bij voorkeur volkoren brood. Laat wit brood links liggen. Bruin brood zou eventueel nog kunnen, maar je loopt gevaar dat het gewoon wit brood met een kleurtje is.

Dingen die je als beleg op het brood kunt doen:
                  *kipfilet
                  *kalkoenfilet
                  *tonijn
                  *zalm
                  *rosbief
                  *pindakaas
                  *filet american ( zover ik weet dan )
                  Hoor graag van andere of dit nog aangevuld kan worden.

Dingen die je niet op het brood moet doen:
                  *salami
                  *(smeer) kaas
                  *alles met chocolade
                  *boterhamworst
                  *gebraden gehakt
                  *ontbijtspek
                  Tja eigenlijk bijna alles wat ik boven bij de dingen die mogen niet genoemd heb.

Dan de dingen die ik ook vaker zie verschijnen en die ook niet veel soeps zijn:
                  *ontbijt koek
                  *liga
                  *fruit reep
                  * cruesli ( let op dit is geen normale muesli, het klinkt gezond, maar dat is het niet)
                  *kaas
                  *kristal suiker ( bruine suiker, bastatd suiker en rietsuiker vallen hier ook onder. Neem zoetstof als je het toch zoeter wilt hebben.)

verders probeer de verzadigde vetten laag te houden. Het mag niet meer dan 20 gram per dag zijn. dus probeer bronnen van onverzadigd vet te eten. Deze zitten in ondere:
                  *Vette vis ( iedere dag een paar visoliepillen nemen kan ik alleen aanraden)
                  *pindaakaas
                  *noten
                  *lijnzaadolie
                  gebruik voor het bakken, zonnebloem olie of olijfolie.

Om even een voorbeeld te geven van hoe je de kcal moet verdelen.

behoefte 2700 kcal.
                  doel massa kweken
                  benodigde kcal 3200

ontbijt
                  700 kcal

maaltijd 2
                  450 kcal

maaltijd 3
                  450 kcal

maaltijd 4
                  450 kcal

trainen

na de training meteen dextrose en whey eiwitten nuttigen.
                  250 kcal

1 uur later
                  600 kcal

voor het slapen gaan
                  250 a 300 kcal

Zorg ervoor dat je om de 2 a 3 uur wat eet.
                  Verders probeer gevarieerd te eten, dus niet alleen vullen met brood bijvoorbeeld.

ook moet je zorgen dat je voldoende vitamine en mineralen binnen krijgt.
                  Eet daarom ook veel groenten en 2 a 3 stukken fruit per dag.
                  Ook voor fruit geeft het regels, deze alleen bij het ontbijt, voor en na de training eten.

Mocht je niet aan voldoende vitamines en mineralen komen, neem dan een vitamine pil bij het ontbijt in.

Verders probeer als je dorst hebt water of thee te drinken, tijdens de training zou je ook iets met snelle suikers kunnen drinken.

stap 4
                  post je schema hier en laat eventuele fouten corrigeren door ons.

stap 5
                  test je schema en kijk hoe je lichaam erop reageert en pas je schema zo aan totdat je het gewenste resultaat ziet.

Nou mensen, ik heb een heel verhaal geluld. Mocht ik onzin vertellen of hebben jullie er nog iets aan toe te voegen, twijfel dan niet om me te verbeteren/ aan te vullen.

Ik hoop dat je nu wel aan de slag kan saint denis.

EDIT: dit stappenplan is gericht op masse kweken
                  hier is mijn stukje uit het topic.
                  om er nog wat bij te voegen

afvallen 200 a 500 kcal onder je behoefte ( niet minder)
                  massa kweken 200 a 500 of meer kcal boven je behoefte.
                  Ik reageerde wel bot, maar uiteindelijk wordt ik toch zwak en begin met helpen

Comment

ik zie hier toch weer reden genoeg om een standaard ding te introduceren.

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                      ik zie hier toch weer reden genoeg om een standaard ding te introduceren.
                      klopt, meeste beginners gaan op goed gevoel produkten kiezen en denken, zo dit is genoeg voor mij. Maar de meeste gaan zo op de bek, omdat ze de hoeveelheid onderschatten.

Comment

kan ik me in vinden hoor. Ik trainde jaren op een dieet van veeeeel krentenbollen, wat eiwitshakes en gewoon avondeten.

Comment

Tanx allemaal !!!! Ik ga alles is goed doorspitten! Mijn doel is meer spierdefinitie, en op den duur meer massa. Ik heb geen hoog vetpercentage, maar de preciese hoeveelheid laat ik morgen op de sportschool meten! Nogmaals dank voor de info!!

Comment

Yup @ Kevf; gewoon effe een leuke starting post MET een starters eetschema, anders zal het alsnog elke keer gevraagd worden ;p Heck het maakt niet eens uit wat er in staat rly, als ze maar niet elke dag X posts maken om te vragen of iemand een eetschema voor hun kan maken ;p

De mensen die echt nieuwschierig / leergierig zijn lezen wel door.
                            Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Originally posted by qbane View Post
                              Yup @ Kevf; gewoon effe een leuke starting post MET een starters eetschema, anders zal het alsnog elke keer gevraagd worden ;p Heck het maakt niet eens uit wat er in staat rly, als ze maar niet elke dag X posts maken om te vragen of iemand een eetschema voor hun kan maken ;p

De mensen die echt nieuwschierig / leergierig zijn lezen wel door.
                              helaas blijven er ook zat mensen die lui zijn en gewoon een kant en klaar dieet willen zonder daar zelf iets voor te hoeven doen (vandaar dat Sonja Bakker ook zo makkelijk slachtoffers maakt) en zullen dit soort vragen altijd blijven komen. Stickies of niet.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X