mijn voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mijn voeding

Hoi allen zoals ik me al voorgesteld heb zit ik met een voor mij een probleem en dat is ondergewicht nl :70 kilo bij een lengte van 193.
    Dus dat is vasthouden bij storm, en met mn armen wijd douchen alleen zo val ik niet door het putje.
    Maar goed, ik train zon 3x pw maar wil dit sowieso frequenter gaan doen.
    Ik ben een enorme leek op het gebied qua training en voeding ik let er enorm op maar ik kom geen gram aan en val niets af.
    Dat ik een super snelle spijsvertering heb is geen nieuwtje voor mij ga ongeveer 2x voor big business naar de kleine kamer.
    Ik wil het allemaal goed aan gaan pakken en ik wil beginnen met mijn eetpatroon dit ziet er als volgt uit.

7.00- 2x banaan
    9.00- 1x krentebol
    10.00 2x boterhammen met diversen (vlees)
    12.00 4x boterhammen met diversen (vlees) + 0,5 l halfvolle melk
    15.00 verschillende tussendoortjes zoals koek,snoep,chips
    18.00 zeer gevarieerde maaltijden +/- 2 borden vol
    21.00 pinda's ,chips etc

Dit is ongeveer een beetje wat ik p/d wegwerk
    Ik heb niet een al te zwaar beroep hoewel ik veel km per dag afleg.

ik zou ongeveer 3000 calorien , 133 gr eiwit , 464 gr koolhydraten en 66 gram vet per dag moeten hebben om normaal te kunnen blijven functioneren dus wil ik aankomen(wat dus niet lukt) moet ik meer tot me nemen en denk dat ik er wel overheen zit. Dus ziet iemand enige cruciale fouten in mijn eet gewoonte hoor ik het graag.
    of zou het met wat shakes toegevoegd zijn?
    Last edited by nostras; 05-08-2008, 23:18.

Originally posted by nostras View Post
    Hoi allen zoals ik me al voorgesteld heb zit ik met een voor mij een probleem en dat is ondergewicht nl :70 kilo bij een lengte van 193.
    Dus dat is vasthouden bij storm, en met mn armen wijd douchen alleen zo val ik niet door het putje.
    Maar goed, ik train zon 3x pw maar wil dit sowieso frequenter gaan doen.
    Ik ben een enorme leek op het gebied qua training en voeding ik let er enorm op maar ik kom geen gram aan en val niets af.
    Dat ik een super snelle spijsvertering heb is geen nieuwtje voor mij ga ongeveer 2x voor big business naar de kleine kamer.
    Ik wil het allemaal goed aan gaan pakken en ik wil beginnen met mijn eetpatroon dit ziet er als volgt uit.

7.00- 2x banaan
    9.00- 1x krentebol
    10.00 2x boterhammen met diversen (vlees)
    12.00 4x boterhammen met diversen (vlees) + 0,5 l halfvolle melk
    15.00 verschillende tussendoortjes zoals koek,snoep,chips
    18.00 zeer gevarieerde maaltijden +/- 2 borden vol
    21.00 pinda's ,chips etc

Dit is ongeveer een beetje wat ik p/d wegwerk
    Ik heb niet een al te zwaar beroep hoewel ik veel km per dag afleg.

ik zou ongeveer 3000 calorien , 133 gr eiwit , 464 gr koolhydraten en 66 gram vet per dag moeten hebben om normaal te kunnen blijven functioneren dus wil ik aankomen(wat dus niet lukt) moet ik meer tot me nemen en denk dat ik er wel overheen zit. Dus ziet iemand enige cruciale fouten in mijn eet gewoonte hoor ik het graag.
    of zou het met wat shakes toegevoegd zijn?
    zonder gein, je manier van eten is waardeloos. Te veel ongezond troep. Als je al wilt aankomen, ga dan wel op een gezonde manier aankomen, weet niet of je puur vet wil aankomen, of spieren. Zeker als je spieren wil, moet je normaal gaan eten.

Wat een ontbijt zeg. Kijk maar eens rond, je ziet vanzelf wel wat ik bedoel

Je moet trouwens ook je behoefte eten. Ik denk gewoon dat je op je behoefte eet. Denk dat je wel iets lager zit dan die 3000 kcal.

Wil je het goed doen, dan moet je weten wat je behoefte is en dan meer gaan eten ( is je doel spieren, dan 500 kcal ).

Dus eerst even rond neuzen, staan hier genoeg dingen op het forum. Maar dit schema zou ik niet gebruiken. Suc6

Comment

je bent al minimum 3 uur wakker voor je eiwitten consumeert !, zit totaal fout , bereken bij elke maaltijd hoeveel eiwitten, koolhydraten, vetten, in grammen en in Kcal, dan zie je zo al wat je fout doet,

Comment

Ok echt super gezond is het blijkbaar niet ben ook zeker aan het rondkijken geweest alvorens ik dit neergezet heb dus ik definieer even mijn gewoonte en zal daaruit mijn onkunde duidelijk worden denk ik.

bananen = vol koolhydraden + essentiele vitamine
        krentebrood= suikers
        6 sneedjes bruin volkoren = diverse mineralen
        melk = calcium
        tussendoortjes = vet
        maaltijd = hoofdzakelijk rijst en pasta's verse groenten+ veel vlees
        bruistabletten 1x p/d a/z
        Klinkt zo een heel stuk minder ongezond lijkt me dus wat bedoel je met ongezond????
        Last edited by nostras; 05-08-2008, 23:55.

Comment

Meuk. Lees de stickies eens om mee te beginnen.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik snap heel goed wat er staat heb alles doorzocht en er staan zeker nuttige tips bij die ik ook zeker ga toepassen. De reden waarom ik het hier neerzet is dus ook zeker niet om het me voor te laten kauwen. Maar hoop wel wat tips te krijgen en zeker mbt tot mijn stats een betere op mij afgestemde voedingsschema te kunnen maken. En ik ga ook zeker aan de hand van de site een andere voedings schema maken. Dus ik zag dit schema als een goede basic maar blijkbaar heb ik het mis.

Comment

Je hebt alles doorzocht, maar er staan nog koekjes en chips in je schema, geen kwark of andere trage eiwitbron voor het slapengaan, krentenbollen op niet pwo momenten, en een ontbijt van twee bananen?
              Bullshit.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

bruine botterhamen vervangen door volkoren botterhammen

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Je hebt alles doorzocht, maar er staan nog koekjes en chips in je schema, geen kwark of andere trage eiwitbron voor het slapengaan, krentenbollen op niet pwo momenten, en een ontbijt van twee bananen?
                  Bullshit.
                  Pfff GeneralIx , ik ben hier mee bezig geweest voordat ik dit forum bezocht .Het is dus geen schema die ik gemaakt heb met de info die ik hier vind!!
                  Ik probeer dus een schema te maken die wel goed is dus.
                  Dus ik dacht dat bruinbrood genoeg was en ga dit vervangen voor Volkoren.
                  En dit zal ik later even laten weten als het dan niet ok is dan heb ik het idd niet goed begrepen of gelezen.

Comment

Probeer het in het begin niet te moeilijk te maken.

na het ontwaken bijv. : Magere kwark met Muesli
                    Tussendoor : 2 volkoren boterhammen met mager beleg
                    Lunch : Salade met Tonijn , Rijst met Kip of brood met mager beleg
                    Tussendoor : Eiwit-shake
                    Avondeten : aardappels , rijst of pasta met groenten en vlees.
                    Voor het slapen gaan kwark.

Het is maar een opzetje , na een tijdje kan je het fine-tunen.

Succes.

Comment

s ochtends heb je geen langzame eiwitte nodig, beginnen met snelle eiwitten.

En je opmerking over melk en calcium is onzin. zoveel calcium zit er niet in melk. Wil je calcium, ga dan groente eten.

ik vind het allemaal heel erg vaag, mager beleg?

Wat wil je nu eigenlijk? vet aankomen of ook spieren?

vind het namelijk nog steeds een slecht schema, zeker voor massa.

Wat is je behoefte? weet het nog steeds niet.

lees anders even mijn topic door, mijn schema werkt goed voor mij, misschien dat jij er wat dingne uit kunt halen, om zo een idee te krijgen.

Comment

@ Hatsjee: dat is een bagger schema voor iemand die wil aankomen...

@ OP: ik was van 65kg naar 105kg gegaan in iets langer dan een jaar, met een bf van tussen de 3-6% naar ~24%. Voornamelijk veel gejunked ;/ Dit was zonder advies van iemand en ik zat toen ook nog niet op deze forum, dus ik kan het niet aanraden maar voor mijzelf heeft het prima gewerkt. Ik was in de gevaar zone qua vet percentage en zag er niet uit met m'n 65kg en 2m06, dus besloot gewoon veel te eten en dat lukte alleen als ik dingen at die ik toen erg lekker vond dus veel pizza veel shoarma etc... Dit is overigens ongetwijveld erg slecht voor me lichaam geweest en heb ik nu nog een klein beetje een buikje met m'n huidige 11% bf waar ik moeilijk van af kom, maar ik weet niet hoe moeilijk het zou zijn geweest om het gezond te doen. Ik probeer nu te bulken en met 6k kcal per dag intake heb ik nogsteeds moeite!

Anyhow neem het advies van de oud-members hier, let op de post count want veel mensen met lage post count proberen wel te helpen maar weten nog lang niet genoeg om dit goed te kunnen doen (zoals ik).
                        Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Een echte kampioen maaltijd voor het ontbijt: twee bananen.
                          Maar even serieus beste man, als je wilt aankomen, dan zou ik maar even heel goed naar het advies van degene luisteren die er meer van af weten dan jij. En als ik het zo zie kan ik met een gerust hart zeggen dat 99.9 procent van de bodynet leden meer weten dan jij. Als je niet naar ons advies wilt luisteren moet je vooral door gaan met deze ontzettend slechte schema en maar hopen dat je fijn kan groeien.
                          Last edited by Nex-; 06-08-2008, 14:14.

Comment

Edit: ik kan je overigens wel vertellen dat je gepost eet schema bij VERRE onder je onderhoud zit. Je moet echt gaan WERKEN om aan te komen. Zorg dat je elk 2-3 uur eet en dat het VEEL gezonde waardes heeft (weinig verzadidge vetten, veel onverzadigd en multi vetten) en dat het genoeg kcal bevat.
                            Hier een suggestie/ voorbeeld schema, dit is eigenlijk misschien nog steeds vrij weinig om mee aan te komen dus voeg er aan toe op de maaltijden wat je kan!
                            Ontbijt1: 150g havermout + 500ml melk, je kan die 2x bananen er wel bij in houden
                            Ontbijt2: 4x volkoren boterhammen met 100g kipfilet/ kalkoenfilet/ runderrookvlees als beleg
                            Lunch1: 100g zilvervliesrijst/ volkoren pasta + 150g gegrillde kipfilet + 50g cashew noten + 100g rauwkost/ groente
                            Lunch2: herhaal Lunch1 of Ontbijt2
                            Avondeten1: herhaal Lunch1. Als je bij iemand woont (ouders/ vriendin/ vrouw) die voor je kookt vraag dan begrip voor je probleem en of er gezond gekookt voor je kan worden, zoniet kook dan zelf.
                            Train: in de avond, beste tijd voor goed resultaat imho, skip cardio!!!!! Neem ook naar werk of school de tram enzo imho ;P Lekker lui zijn buiten je krachttraining sessies dan ofc, en zorg dat die sessie niet langer is dan 1 uur en minstens 3x per week, start met een fullbody schema. Na de training een whey-shake naar binnenwerken! (40g whey + 500ml melk + ongeveer 70g dextrose)
                            Avondeten2: herhaal Avondeten1.
                            Voorhetslapen: minimaal 500g magere kwark, combineer het met 75g noten (elite haver gebruik ik zelf om het lekker naar binnen te werken)

dus 7-8 maaltijden per dag gooz, en eet als een beest!!!
                            Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Erg bedankt voor de tips tot nu toe.

Ik heb het volgende schema voor mezelf gemaakt omdat ik op mijn werk niet erg uitgebreid kan eten heb ik shakes toegevoegd.

Ontbijt 7.00 u : Een bord Havermout of yoghurt met creuslie en een banaan
                              8.30 : een weight gainer
                              lunch 1 10.00: 2 volkoren boterhammen met kip of rood vlees.

lunch 2 12.00:rijst met kip en , salade ,4x volkoren boterhammen met kip of rood vlees.

14.30: noten, fruit

16.00: weight gainer+ multi vitamine

18.00 trainen

19.00 :whey shake

19.30 : avond eten eten veel oosters en italiaans + verse groenten dus komt goed.

21.00 : met een zak japanse mix of noten voor de buis.
                              en 500 gr magere kwark voor het slapen.

Het betreft het aankomen wil ik iig wel met een spiermassa dus vet zeker niet.
                              Ik ben vanmiddag bij een vitamins en supplementen shop geweest en uiteraard wat advies gewonnen betreft tot het gebruik hiervan.
                              Dit komt tussen het eten door neer op minimaal 2x maximaal 4x p/d.
                              Tevens heeft hij me creatine voorgeschreven en heb het ook gekocht.
                              mijn behoefte heb ik via voedingswijzer opgezocht en kwam op 2500 cal p/d.
                              Mijn stats zijn: 193 cm 70kg 8% b/f
                              Ik hoop dat het een goede start is want als ik zo lees wat jullie vreten scheur ik op voorhand al uit.
                              Last edited by nostras; 06-08-2008, 17:39.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X