mijn voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Cruesli? euhm no comment.

Zet eens je kcal per maaltijd erbij. Wat is weightgainer. 1 gram? 1 kilo of 10000000 kilo? We kunnen je zo niet helpen

en die japanse mix voor de buis is nogal onzin. Neem maar lekker die pot kwark voor de buis en niks anders.

Fruit tussen door?

je gaat nu eerst maar eens uitgebreid de kcal, eiwitten, vetten en kh per maaltijd erbij zetten. Dit is geen doen zo.

Comment

Ontbijt:cruesly met yogurt(tip van een forum bezoeker)

Cruesly 30 gr.: 110 CAL. 450 KJ. 3 gr EIW. 18 gr. KOOLH. 0.1 gr. VET

Magere yoghurt 150 ML.: 47.5 CAL. 225 KJ. 6 gr. EIW. 6 gr. KOOLH. 0 gr. VET

Banaan 1 st.: 123 CAL. 514 KJ. 1.4 gr. EIW. 3.5 gr. KOOLH. 0 gr. VET.

2x volkoren met kipfilet.

2x brood: 152 CAL. 636 KJ. 5.8 gr. EIW. 42 gr. KOOLH. 2.6 gr VET.

Kipfilet: 80 CAL. 310 KJ. 8.4 gr. EIW. 10gr KOOLH. 5 gr. VET.

Rijst met kip.
      100 gr witte rijst: 350 CAL. 1480 KJ. 9 gr. EIW. 78gr. KOOLH. 0.5 VET

100 gr. kip.154 CAL. 644 KJ. 16.8 gr. EIW. 0,9 gr. KOOLH. 9.3 gr. VET.

4x volkoren met kipfilet.

4x brood : 304 CAL. 1272 KJ. 11.6gr.EIW. 55.2gr. KOOLH. 5.2gr. VET.

100 gr kipfilet: 154 CAL. 644 KJ. 16.8gr. EIW. 0.9gr. KOOLH. 9.3 gr. VET

Vlees rijst groente.

250 gr witte rijst: 850 CAL. 3750 KJ. 22.5 gr. EIW. 194 gr. KOOLH. 1,5 gr. VET

Vlees gemiddelt genomen:

800 CAL. 3000 KJ. 60 gr. EIW. 15 gr. KOOLH. 30gr.VET.

De weightgainer als toevoeging.

per portie met magere melk

Weightgainer 117 gr. :970 CAL. 25 gr. EIW. 76gr. KOOLH. 9 gr. VET

Magere melk 500ml : 200 CAL. 800 KJ. 20 gr. EIW. 27.5 gr. KOOLH. 0 gr. VET

Het was even rekenen en doen maar dit is de conclusie dus ZONDER Weightgainer.

3666,5 CAL P/D
      163.2 gr. EIWIT P/D
      433.5 gr.KOOLH. P/D
      58.1 gr. VET P/D

Comment

Oeps het beste vergeten:

Magere kwark 500 ml:325 CAL. 1025KJ. 47.5gr. EIW. 27.5gr KOOLH. 1gr.VET

Comment

Gast, is mijn boodschap niet goed overgekomen ofzo? cruesli is rotzooi, nee cruesli lijkt op muesli, maar dat is het niet.

De verdeling blijft waardeloos. Je hebt een veel te mager ontbijt.

Bij het ontbijt en 1 uur na de training moet je het meeste eten. je doel is toch ook spieren erbij of niet? Weet het namelijk nog steeds niet.

je hebt 3600 kcal

verdeel het dan zo

ontbijt
          800 kcal

maaltijd 2
          625 kcal

maaltijd 3
          625 kcal

voor de training
          250 kcal

meteen na de training

250 a 300 kcal
          1 uur na de training
          750 kcal

voor het slapen gaan
          250 kcal ( je hebt trouwens een waardeloze kwark. 4 gram eiwitten per 100 gram?)

Gok zo dat dit een betere indeling is, ligt er natuurlijk wel aan wanneer je traint, maar denk dat zo de verdeling wel moet kloppen ongeveer.

Tis ook meer om je een indruk te geven hoe je het moet doen
          .

Ik zie trouwens heel iets raars. Je neemt 117 gram wheightgainer en hebt 970 cal, dat is niet mogelijk. Het zou dan bijna alleen uit puur vet moeten bestaan, wil je aan die kcal komen. maximale cal dat 117 gram kan bevatten is 117*9 (cal van vet ) = 1053.
          Het moet 485 cal zijn.

Nu weer even goed aan passen, want het schema is nog steeds niet goed en een beetje duidelijke indeling zou ook fijn zijn. Heb je excel? ook de totaal van de komplete maaltijd is wel handig, dus niet alleen van de produkten, want dan moeten we weer alles bij elkaar op gaan tellen, om te zien hoeveel kcal je eet tijdens een maaltijd

EDIT: srry ik zag de magere melk aan voor magere kwark. niks mis met je kwark, alleen heb ik de indruk dat er redelijk veel kh in zitten, je hebt zo ook met minder

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
            Gast, is mijn boodschap niet goed overgekomen ofzo? cruesli is rotzooi, nee cruesli lijkt op muesli, maar dat is het niet.

De verdeling blijft waardeloos. Je hebt een veel te mager ontbijt.

Bij het ontbijt en 1 uur na de training moet je het meeste eten. je doel is toch ook spieren erbij of niet? Weet het namelijk nog steeds niet.

je hebt 3600 kcal

verdeel het dan zo

ontbijt
            800 kcal

maaltijd 2
            625 kcal

maaltijd 3
            625 kcal

voor de training
            250 kcal

meteen na de training

250 a 300 kcal
            1 uur na de training
            750 kcal

voor het slapen gaan
            250 kcal ( je hebt trouwens een waardeloze kwark. 4 gram eiwitten per 100 gram?)

Gok zo dat dit een betere indeling is, ligt er natuurlijk wel aan wanneer je traint, maar denk dat zo de verdeling wel moet kloppen ongeveer.

Tis ook meer om je een indruk te geven hoe je het moet doen
            .

Ik zie trouwens heel iets raars. Je neemt 117 gram wheightgainer en hebt 970 cal, dat is niet mogelijk. Het zou dan bijna alleen uit puur vet moeten bestaan, wil je aan die kcal komen. maximale cal dat 117 gram kan bevatten is 117*9 (cal van vet ) = 1053.
            Het moet 485 cal zijn.

Nu weer even goed aan passen, want het schema is nog steeds niet goed en een beetje duidelijke indeling zou ook fijn zijn. Heb je excel? ook de totaal van de komplete maaltijd is wel handig, dus niet alleen van de produkten, want dan moeten we weer alles bij elkaar op gaan tellen, om te zien hoeveel kcal je eet tijdens een maaltijd

EDIT: srry ik zag de magere melk aan voor magere kwark. niks mis met je kwark, alleen heb ik de indruk dat er redelijk veel kh in zitten, je hebt zo ook met minder
            Mn pc was van de week gecrasht dus heb een lege pc maar goed ik ga iig ff een betere indeling maken. Tis me in ieder geval duidelijker wat de bedoeling is met het schema. En wat betreft het aankomen dat zeker in spieren. Maar met het verdelen van de calorien bedoel je daarmee van het 1 wat minder en de ander wat meer of gewoon met de maaltijden gaan schuiven? En wat betreft de cruesli/muesli zal ik een alternatief gaan zoeken. tips??

Comment

Originally posted by nostras View Post
              Mn pc was van de week gecrasht dus heb een lege pc maar goed ik ga iig ff een betere indeling maken. Tis me in ieder geval duidelijker wat de bedoeling is met het schema. En wat betreft het aankomen dat zeker in spieren. Maar met het verdelen van de calorien bedoel je daarmee van het 1 wat minder en de ander wat meer of gewoon met de maaltijden gaan schuiven?
              Ik bedoel dat je alles zo moet verdelen als ik boven heb genoemd.

Bij het ontbijt, havermout/ brinta eten. Eventueel boterham met pindakaas voor de vetten, een stuk fruit en snelle eiwitten ( whey, amino )

Voor de rest bij andere maaltijden proberen 25 a 30 gram eiwitten binnen te krijgen, ook de kh en vetten goed verdelen over de maaltijden.

Alleen 2 uur voor en 2 uur na de training moet je geen vetten eten, of tenminsen zo min mogelijk.

De maaltijd voor de training zou ik klein houden, eventueel een whey shake en wat dextrose/fruit. ook zou je hier gewoon langzame eiwitten kunnen eten, wat geen voordeel bied tijdens de training.

Na de training dextrose en whey nemen.

1 uur erna, rijst/aardappelen eten. Havermout kan ook. Veel groente 200+ gram. En hier ook een stuk vlees e.d. eten, zoals kipfilet, vis ( magere ) etc.

oh en zorg dat je gevarieerd eet. Dus zorg voor een goed aanbod van verschillende eiwitten. Dus niet alleen kipfilet.. Neem ook noten/ pindakaas, rosbief, eieren, tonijn.

Comment

Ok dan weer aan het rekenen geweest (dit forum traint ook nog je hersens). Het vlees op brood is gemiddeld (in soort)en 2 plakjes per boterham.En de vis is een blikje bv tonijn op water.
                Als ik het aantal calorieen zoals hierboven naleef kom ik op het volgende:

Ontbijt Havermout ,banaan , whey shake. 812CAL.

Havermout 150gr.: 545 C. 19.6 EI. 93 KH. 10.5 V
                Banaan: 123 C. 14.0 EI. 29 KH. 0.0 V
                Wheyshake 37.5gr.: 144 C. 26.0 EI. 5 KH. 2.0 V

Maaltijd 1, brood+vlees , weight gainer. 631 CAL.

Volkorenbrood 2x: 152 C. 5.8 EI. 42 KH. 2.6 V
                Vlees (gem.): 80 C. 8.4 EI. 2 KH. 5 V
                Shake 75 gr. : 300 C. 11 EI. 15 KH. 0 V
                Melk 250 ml. : 100 C. 10 EI. 27 KH. 0 V

Maaltijd 2 Brood+vlees , vis , salade. 605 CAL.

Volkorenbrood 4x: 304 C. 12 EI. 55 KH. 5 V
                Vlees(gem.) 150 C. 16 EI. 6 KH. 9 V
                Vis 100gr. : 100 C. 25 EI. 0 KH. 1V
                Rawkost: 30 C. 1 EI. 3 KH. 0 V

Tussendoor Weightgainer 300 CAL.
                50gr + melk:

Na trainen

Whey shake 288 CAL.

Diner variabel 750/800 CAL.

Rijst/aardappelen
                Vlees/vis
                Groente/salade
                (dit is variabel en ga dit balanceren tussen hoeveelheden.)

Savonds kwark 500gr. 325 CAL.

500 gr. : 325 C. 47.5 EI. 27.5 KH. 1 V

Comment

Ik zou in de ochtend beginnen met brinta en magere melk + een whey shake en een banaan... en je wilt aankomen.. dus veel eten...
                  1.79 85kilo BF12%.. we blijven bezig de blokjes moeten komen!

Comment

Ik word snel vader dus die brinta komt goed

Comment

Ff een update dankzij dit schema ben ik in 3dagen tijd 1.6 kg aangekomen super snel dus. Als ik zo doorga met "vreten" hoop ik eind van het jaar toch zeker wel 8 kilo erbij te hebben. Ik ben overigens ook begonnen met creatine dus het trainen gaat me ook beter af maar, in een ander forum ga ik ook proberen mijn schema aan te passen indien nodig.
                      bedankt voor de tips deze blijven wel welkom

Comment

Originally posted by nostras View Post
                        Ff een update dankzij dit schema ben ik in 3dagen tijd 1.6 kg aangekomen super snel dus. Als ik zo doorga met "vreten" hoop ik eind van het jaar toch zeker wel 8 kilo erbij te hebben. Ik ben overigens ook begonnen met creatine dus het trainen gaat me ook beter af maar, in een ander forum ga ik ook proberen mijn schema aan te passen indien nodig.
                        bedankt voor de tips deze blijven wel welkom
                        in 3 dagen tijd 1.6 kilo en je wilt einde van het jaar 8kg aangekomen zijn
                        het jaar heeft nog grofweg 133 te gaan..kom je dus einde van het jaar 44kg aan >.<

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
                          in 3 dagen tijd 1.6 kilo en je wilt einde van het jaar 8kg aangekomen zijn
                          het jaar heeft nog grofweg 133 te gaan..kom je dus einde van het jaar 44kg aan >.<
                          Haha zo kan je het ook berekenen maar ik lijdt aan ondergewicht +/- 5 kg dus een voor mij logische gedachte zitten die 5 kg er zo aan. Want ook ik heb (gezonde)vet nodig lijkt me. Daarnaast ook nog spiermassa trainen wat niet zo snel gaat en de creatine die vocht vast houd. Ik denk dat de reden is dat het nu even snel gaat.
                          Of heb ik het mis??

Comment

Denk inderdaad dat het grotendeels vocht van de creatine is.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

wat ik je nog wou meegeven:
                              je mag best s'morgens wat steviger eten.
                              spek en eieren mag! drink er wat grapefruitsap bij ; dat is gezond!

Comment

Originally posted by groeier View Post
                                wat ik je nog wou meegeven:
                                je mag best s'morgens wat steviger eten.
                                spek en eieren mag! drink er wat grapefruitsap bij ; dat is gezond!
                                spek? je bedoelt dat vlees van een varken, dat vet gemest is en uit 30 a 40 % uit vet bestaat? Ik zou toch echt voor beter en mager vlees gaan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X