Havermout vs Kellogs special K

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Havermout vs Kellogs special K

Hee allemaal,

Met het risico afgebrand te worden toch een vraag over havermout en kellogs special K. Ik kon hierover niet voldoende vinden in het forum.

Vraag: waarom toch havermout en geen kellogs?

Voedingswaarden per 100g
    Calorien
    374 kcal (kellogs)
    360 kcal (havermout)

Eiwitten
    15 gram (kellogs)
    11 gram (havermout)

Koolh
    75 gram (kellogs), waarvan 17 gram suikers en 58 gram zetmeel
    60 gram (havermout), waarvan 1,1 gram suikers

Vetten
    1,5 gram (kellogs), waarvan 0,5 gram verzadigd
    8,0 gram (havermout), waarvan 1,5 gram verzadigd

Het grootste verschil zit hem dus in de koolhydraten en vetten. Koolhydraten (suikers) heeft kellogs meer, verschil van 16 gram suikers is toch niet zo heel groot?

Kellogs heeft een hogere glucose index dan havermout en dus sneller verteerbaar.

grtz
    getting back in shape...

Comment

Heb je verder ook gekeken naar de prijs? Darnaast zijn het ook die vetten die havermout interessant maken, daarnaast is havermout complex van opbouw, dus verteerd idd minder snel tov Kellogs.( Zoals Aphasia al zegt..). Is wat dat betreft een voordeel.
      Verder is het ook zo dat er hier verschillende zijn die grote hoeveelheden havermout per dag eten, als dat Kellogs zou zijn, zou je dat echt wel gaan merken qua suikers!
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Verder is het ook zo dat er hier verschillende zijn die grote hoeveelheden havermout per dag eten, als dat Kellogs zou zijn, zou je dat echt wel gaan merken qua suikers![/quote]

En prijs...idd Ericv
        getting back in shape...

Comment

Als je droog wilt worden is Kellog's geen optie. Veel te veel suikers...veeeeeel te veel.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Als je droog wilt worden is Kellog's geen optie. Veel te veel suikers...veeeeeel te veel.
            Daarom neem ik het ook niet maar havermout en brinta vind ik niet te eten, ik krijg altijd kotsneigingen.. sorry
            Mijn hero's: Duncan & Lisca Stutterheim en Jenny Gaidoukevitch

Comment

Originally posted by Black Identity View Post
              Daarom neem ik het ook niet maar havermout en brinta vind ik niet te eten, ik krijg altijd kotsneigingen.. sorry
              Wat zijn jouw koolhydraatbronnen dan s'morgens als ik vragen mag? Je zit s'morgens toch nog niet aan de groenten of wel soms?

Comment

Wat zijn jouw koolhydraatbronnen dan s'morgens als ik vragen mag? Je zit s'morgens toch nog niet aan de groenten of wel soms?
                Nee ik eet volkorenbrood en een eiwittenshake, als je geen brinta of havermout lust zoals ik wat zal dan een beter alternatief zijn?

Comment

Nee ik eet volkorenbrood en een eiwittenshake, als je geen brinta of havermout lust zoals ik wat zal dan een beter alternatief zijn?
                  Ik zou zeggen vers fruit, maar dan gaat GeneralIx weer een heksenjacht tegen aanspannen

Comment

Meteen met rijst beginnen

Comment

Ik zou zeggen vers fruit, maar dan gaat GeneralIx weer een heksenjacht tegen aanspannen
                      hoezo een heksenjacht aanspannen? is dat ook weer niet goed dan?

Comment

Op een selecte hoeveelheid fruit na (zoals Blauwe bessen) is fruit tijdens de cut niet goed. En in de bulk wordt fruit ook tot een minimum gehouden. Zijn snelle suikers/fructose welk het lichaam merendeels niet kan verwerken tenzij er een hoge insuline piek is. Fruit zelf genereerd nauwelijks een goede insuline piek om opname te bevorderen. Dus zet de lever het weer om in glucose en wat anders wat de back bone voor vet is.

Comment

hoezo een heksenjacht aanspannen? is dat ook weer niet goed dan?
                          Nee hoor, alleen is Atta nogal anti-fruit
                          Ikzelf ben er een groot voorstander van. Vooral s'morgens en per-workout is fruit hartstikke goed voedsel. Atta vind dat er teveel suikers in zitten en is er principieel tegen, hij houd het op groenten. Maar hij eet dan ook weer wel brinta/havermout. Jij niet. Maar brood is ook goed hoor, ik eet het ook vaak.

Om het eigenlijk simpel te houden: als je advies wilt over droog worden moet je niet bij mij zijn, maar bij Atta of Punani. Ik kan je alleen maar helpen met adviezen over kracht en massa. Da's mijn ding.

Ow jah..foto's gevonden van mijn training met Erik en Atta?

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            Op een selecte hoeveelheid fruit na (zoals Blauwe bessen) is fruit tijdens de cut niet goed. En in de bulk wordt fruit ook tot een minimum gehouden. Zijn snelle suikers/fructose welk het lichaam merendeels niet kan verwerken tenzij er een hoge insuline piek is. Fruit zelf genereerd nauwelijks een goede insuline piek om opname te bevorderen. Dus zet de lever het weer om in glucose en wat anders wat de back bone voor vet is.
                            Hangt weer van je doel af Vince, als je gortdroog wilt worden voor een wedstrijd of gewoon voor je eigen plezier (tis maar wat je er aan vind, ik vind het nogal hels werk) geef ik je mijn volledige steun in dit betoog. Wil je gewoon fit en gezond zijn met een acceptabel BF dan zeg ik je dat het allemaal niet zoveel kwaad kan. Neem s'morgens gewoon fruit.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Meteen met rijst beginnen
                              ff serieus nu...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X