Melk en Whey gaat dit samen ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Melk en Whey gaat dit samen ?

Ik meng mijn whey op dit moment met halfvolle melk, maar heb ergens gelezen dat het in principe niet goed samengaat omdat whey snelle eiwitten
    zijn en melk juist trage.

Wat is jullie mening hierover ?

En wat is een goed (en vooral lekkerder) alternatief dan water en melk ?

WATER

neemt veel sneller op
    is wel iets minder lkkr
    maar dat went ook wel
    maar het is toch niet voor de lekkerigheid
    en als ik met melk doe krijg ik pukkels

Comment

Melk is een combinatie van trage en snelle eiwitten.
      In de bulk mag ie gerust in melk.Persoonlijk neem ik magere melk.
      Bij halfvol of vol schijnt het vet in de melk de snelle opname van de whey wat in de weg te zitten.

grtz
      getting back in shape...

Comment

Nou ik zit meer dan 500 Kcal boven mijn behoefte dus neem aan dat ik aan het bulken ben dus dan kan de melk wel (halfvol) ?

@ Chrisjezwolle: Nou je het zegt.. heb wel wat meer last van bultjes, vooral op mijn rug en op de triceps heel apart... nu is het gelukkig weer wat minder

Comment

Originally posted by Royke View Post
          Nou ik zit meer dan 500 Kcal boven mijn behoefte dus neem aan dat ik aan het bulken ben dus dan kan de melk wel (halfvol) ?

@ Chrisjezwolle: Nou je het zegt.. heb wel wat meer last van bultjes, vooral op mijn rug en op de triceps heel apart... nu is het gelukkig weer wat minder
          Neem aan dat je aan het bulken bent? Volgens mij is het de bedoeling om een beslissing te maken of je wil bulken of cutten en dan een schema gaat maken in plaats van een schema te maken en dan kijken of je aan het bulken of cutten bent
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik adviseer je beter magere melk zit maar 0,1 gr vet in veel eiwitten en lekker mager en als 2e adviseer ik je water zoals die anderen het al zijden het is wel minder lekker dus

Magere melk of water
            Wat ben ik een spetter

Comment

magere melk of water!!!

als je de whey na trainen neemt met water, de vetten in de melk vertraagd de eiwit opname.

in de ochtend kun je volgens mij wel met magere melk doen
              160kg squat
              225kg deadlift
              130kg benchpress

Comment

met water neemt het sneller op. met melk vind ik lekkerder

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                  Neem aan dat je aan het bulken bent? Volgens mij is het de bedoeling om een beslissing te maken of je wil bulken of cutten en dan een schema gaat maken in plaats van een schema te maken en dan kijken of je aan het bulken of cutten bent
                  Lieve schat, ik waardeer je commentaar... maar die zin was cynisch bedoeld (vandaar de smile erachter)

Voor alle duidelijkheid: ik ben aan het bulken

Comment

Thanx voor de tips !

Water is in principe gewoon het beste voor de snelste opname
                    magere melk kan eventueel dus ook omdat er minder vetten inzitten

kijk hier kan ik wat mee

Comment

Ik zou lekker voor de magere melk gaan.
                      Who's the Chef

Comment

Thanx voor de tips !

Water is in principe gewoon het beste voor de snelste opname
                        magere melk kan eventueel dus ook omdat er minder vetten inzitten

kijk hier kan ik wat mee
                        jip!!
                        getting back in shape...

Comment

Ik meng mijn whey op dit moment met halfvolle melk, maar heb ergens gelezen dat het in principe niet goed samengaat omdat whey snelle eiwitten
                          zijn en melk juist trage.

Wat is jullie mening hierover ?

En wat is een goed (en vooral lekkerder) alternatief dan water en melk ?
                          Gewoon met melk nemen als je dat lekker vind.

Ja, melk bevat caseine (melkeiwit is 80% caseine + 20% wei) maar dat is in verhouding met de hoeveelheid wei die je binnen krijg zou weinig dat het echt geen signifikante vertraging op zal leveren.

even een rekensommetje, een "standaard"shake met 2.5dl melk en 30gr wei bevat ca. 35-40gr eiwit waarvan 5-7gr caseine en de rest wei.

Voordeel van melk is trouwens dat het melkzuiker bevat wat de opname bevoorderd.

Alternatief? ? ? nem het gewoon met wat je lekker vind (vruchtensap ?)
                          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Raar ik lees hier dat iedereen het met melk lekkerder vindt . Ik krijg het dan echt haast niet door me strot, met water vind ik veeeeeel beter smaken. Ik heb whey van precission, die is sowieso al niet zo lekker van wat ik gelezen heb, ligt wellicht daaraan

Comment

Originally posted by Hallooow View Post
                              Raar ik lees hier dat iedereen het met melk lekkerder vindt . Ik krijg het dan echt haast niet door me strot, met water vind ik veeeeeel beter smaken. Ik heb whey van precission, die is sowieso al niet zo lekker van wat ik gelezen heb, ligt wellicht daaraan
                              Heb zelf de Whey van Hercules (emmertje van 7 kilo) is goeie en goed te betalen (75,-)

Bananensmaak is goed weg te krijgen met melk

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X