Melk en Whey gaat dit samen ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by 3XL View Post
    Gewoon met melk nemen als je dat lekker vind.

Ja, melk bevat caseine (melkeiwit is 80% caseine + 20% wei) maar dat is in verhouding met de hoeveelheid wei die je binnen krijg zou weinig dat het echt geen signifikante vertraging op zal leveren.

even een rekensommetje, een "standaard"shake met 2.5dl melk en 30gr wei bevat ca. 35-40gr eiwit waarvan 5-7gr caseine en de rest wei.

Voordeel van melk is trouwens dat het melkzuiker bevat wat de opname bevoorderd.

Alternatief? ? ? nem het gewoon met wat je lekker vind (vruchtensap ?)
    Huh ? jij zegt juist integenstelling tot de andere forumleden dat melk juist de opname zou bevorderen !?

Nu snap ik het ff niet meer... wat is het nou ?

Comment

Originally posted by Royke View Post
      Huh ? jij zegt juist integenstelling tot de andere forumleden dat melk juist de opname zou bevorderen !?

Nu snap ik het ff niet meer... wat is het nou ?
      Is niet in tegenstelling. Wij zeggen dat de melk vertraagt. Gezien het feit dat de TS het hier over halfvolle melk had, blijft dat punt wat mij betreft staan. Of het echt heel veel vertraagt, zal waarschijnlijk inderdaad mee vallen. Met magere melk zal de opname nog steeds wat trager zijn, maar slechts een marginaal beetje trager vanwege het minieme aandeel caseïne.
      3XL stelt dat de lactose de opname van de eiwitten bevordert, en dat is wat anders dan de snelheid van opname.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Neem whey altijd met halfvolle melk, als het maar lekker is. Maar goed, wil je het optimaal doen dan zou ik het inderdaad gewoon met water in nemen en of magere melk.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Is niet in tegenstelling. Wij zeggen dat de melk vertraagt. Gezien het feit dat de TS het hier over halfvolle melk had, blijft dat punt wat mij betreft staan. Of het echt heel veel vertraagt, zal waarschijnlijk inderdaad mee vallen. Met magere melk zal de opname nog steeds wat trager zijn, maar slechts een marginaal beetje trager vanwege het minieme aandeel caseïne.
          3XL stelt dat de lactose de opname van de eiwitten bevordert, en dat is wat anders dan de snelheid van opname.
          Het kwartje is gevallen (eurootje) ik vat em
          Thanx mensen voor de info... ben er uit.. ga me whey in het vervolg innemen met magere melk !

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X