Mijn Cut-schema...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn Cut-schema...

Hallo,

Ik ben inmiddels 12.5 kilo afgevallen, maar na mijn vakantie in spanje wou ik het nog even iets serieuzer aanpakken(woensdag ga ik een week naar spanje).
    Ik heb dus samen met wat hulp van een ouwe bekende en mijn moeder een voedingsschema samen gesteld. Ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden of wat beter zou kunnen.

Dit is mijn behoefte:

Lichaamsgewicht: 98 KgVetpercentage: 17 %Vet Vrije Massa: 81.3 Kg98*0.83Basisbehoefte: 1952.2 Kcal81.3*24Sporttoeslag: 195.2 Kcal1952.2*0.1Arbeidstoeslag: 585.6 Kcal1952.2*0.3Sportieve arbeidstoeslag: 400 Kcal1952.2*400------- +Totale dagelijkse behoefte energie: 3133 KcalDagelijkse behoefte Eiwitten: 179 Gram81.3*2.2)Dagelijkse behoefte Vetten: 70 Gram(3133*0.2)/9Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 448 Gram(3133-(70*9)-(179*4))/4Ik zit met mijn schema wel iets van 1000kcal onder mijn behoefte, ik weet dat dit wat aan de lage kant is maar goed hier graag uw mening over.

De multivit die neem ik bij de eerste maaltijd, en de visolie cap bij elke maaltijd (is dat niet te veel?), deze dingen wou ik allemaal aanschaffen bij de etos van hun eigen merk.

Ik zie graag wat reacties/adviezen!!

Mvg, Tim
    Attached Files
    Terug van weggeweest!

Edit: ik heb er nog 5 meals bij gezet, dit is voor de variatie. Ik mag zelf de meals indelen op welk tijdstip van de dag ik het wil.
    Terug van weggeweest!

Comment

Hoe lang heb je die kip uit deel 3 van de eerste maaltijd mishandeld voordat er maar 1 gram eiwit uitkwam?

Ik ben zelf overigens geen expert in voeding maar zijn de hoeveelheden eiwit/koolh/vet niet een beetje uit verhouding?

In ieder geval veel succes toegewenst!
      Last edited by Woutert; 07-09-2008, 21:03.

Comment

Originally posted by Woutert View Post
        Hoe lang heb je die kip uit deel 3 van de eerste maaltijd mishandeld voordat er maar 1 gram eiwit uitkwam?

Ik ben zelf overigens geen expert in voeding maar zijn de hoeveelheden eiwit/koolh/vet niet een beetje uit verhouding?

In ieder geval veel succes toegewenst!
        Hmmm... ik zie het ja :S, zou hem even aanpassen.

bedankt
        Terug van weggeweest!

Comment

Verbeterde:
          Attached Files
          Terug van weggeweest!

Comment

Halloo

is het nou gewoon een kut-schema, of zijn jullie gewoon te lazy ome me te helpen? :P

mvg, tim
            Terug van weggeweest!

Comment

Snap alleen die chorizo niet. Dat is toch een soort worst? Ziet er verder heel aardig uit denk ik zo. Ik mis alleen een pwo maaltijd?
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Pwo maaltijd?

Ik geloof dat ik mezelf nog even wat beter moet infomeren...

Ik ga er volgende week ofzo mee aan de gang, ben net terug uit spanje.
                Ben trouwens totaal al 13.5 kilo kwijt in ~4 maand

Thnx anyway

Edit: Die chorizo; was een aanrader van een ouwe vriend van me, en is idd een soort worst. Als dit niet bevalt kan ik het zelf wel weer aanpassen.

Mvg, Tim
                Terug van weggeweest!

Comment

Originally posted by Timba055 View Post
                  Pwo maaltijd?
                  Post WorkOut maaltijd

Comment

hmm
                    Keto..start
                    16sept met 84kg vp rond de 14%
                    19sept, 82kg (vocht verlies)

Comment

Hallo mensen....

Na een tijd rustig aan te hebben gedaan, heb ik besloten om maar weer te gaan beginnen (cutten).
                      Ik heb mijn ouwe schema gedeeltelijk aangepast...
                      Benieuwd wat jullie er van vinden...

(pwo maaltijd moet ik nog maken, even kijken wat het beste voor me werkt)
                      Attached Files
                      Terug van weggeweest!

Comment

Ligt misschien aan mij, maar ik versta geen bal van je schema

Nootjes vind ik geen maaltijd
                        The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Moet ik dit zien als één schema voor sportdagen en één voor niet-sportdagen? Snap er ook niet veel van eerlijk gezegd ... Vind in ieder geval wel dat je dan ver onder je behoefte zit, zou niet 1000 kcal (om en nabij) onder je behoefte gaan zitten...
                          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Vermoed dat dit twee opzetjes zijn zodat hij niet elke dag hetzelfde hoeft te eten. Zie geen reden om aan te nemen dat de een voor sport dag is en de andere voor niet sportdagen.

Je kcal berekening gaf aan dat je onderhoud rond de 3000kcal ligt. Jij eet 2000kcal. Dat is een verschil groter dan 500 en je metabolisme gaat op den duur crashen. Of te wel minder verbranden en meer opslaan in vet.

Zorgt dat elke maaltijd bestaat uit eiwit/koolhydraten of eiwit/vet. Dus een maaltijd bestaande alleen uit noten is geen maaltijd. Waarom doe je proteine door je kwark? In je maag worden de trage en snelle eiwitten gemengd. En als je kijkt naar de proteine prijs van tegenwoordig is dat zonde. En voor smaak kun je wel wat beters verzinnen om er door te doen lijkt mij.

Je hoeveelheid eiwit en vet op een dag is voldoende. Zou op een sportdag wel je koolhydraat inname iets verhogen. 100gr koolhydraten erbij op je sportdag is 400kcal. Dan zit je op je sportdag op onderhoud. Dat motiveert je metabolisme tenminste om optimaal te blijven werken.

En omdat je de dag er voor zo weinig kh's neemt is het lichaam in staat om alles op de sportdag meteen in je glycogeen voorraden te pompen als een spons zodat het gebruikt wordt als energie tijdens het sporten. Zit zorgt er voor dat je op sportdagen langer en intenser kunt sporten en je algemene verbranding verhoogd en ook beter voor spiermassa behoud wat invloed heeft op je verbranding. Met 100gr loop je op den duur beetje duf/duizelig te doen en train je als een dweil.

Rauwkost zoals sla/dressing/tomaat/komkommer. Leuk en aardig om een verzadigd gevoel te krijgen, maar qua voeding voegt het niks toe. Het is niks meer dan vocht. Wat tomaten wel doen is anti-oxidanten leveren om radicalen aan te gaan. Maar als je groene thee drinkt heb je dat ook. Overige mineralen kun je compenseren met multivitaminen&Mineralen.

Op de dagen dat je laag in je koolhydraten gaat zitten raad ik aan minder kwark te eten en meer vis. Dan heb je een eiwit bron zonder koolhydraten. Die koolhydraten neem je dan door een pot groenten weg te werken op die dag. Neem groene groenten zoals broccolie, bloemkool, selderij en spinazie. Geven vitaminen en vezels (stoelgang) en bevordering verbranding. Op sportdag kip met rijst. Of een soortgelijke variant.

Kortom er kan nog genoeg aangesleuteld worden.

Comment

Heey,

Allereerst bedankt voor alle tips
                              Ik heb al wel het 1 en ander aangepast, maar ik kom er niet helemaal uit...

Is het bijvoorbeeld verstandig om deze protein80 ( XXL no nonsense nutrition ) te gerbuiken door mijn kwark voor de nacht?

Verder ontbreekt er nog al het één en ander.... ik hoop dat jullie mij kunnen helpen .

3000 kcal is mijn behoeft ongeveer, duss ik wou beide dagen (sportdagen en niet sportdagen) rond de 2500 kcal hanteren... Op de sportdagen ~100gr kh meer dan op niet sportdagen, zoals geadviseerd...
                              Attached Files
                              Terug van weggeweest!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X