Mijn Cut-schema...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Whey enkel in kwark doen als je echt niet aan je eiwitten geraakt.. Andere nut heeft het niet
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Sancho View Post
      Whey enkel in kwark doen als je echt niet aan je eiwitten geraakt.. Andere nut heeft het niet
      Smaakt het ook beter
      Prijs maakt me niet zoveel uit....
      En ik heb me laten vertellen dat die protein80 wat anders is als de gewone whey?
      Terug van weggeweest!

Comment

Ik zie dat het nog "sneller" opgenomen wordt. Maar als je het met de kwark eet, zul je het opnemen aan de snelheid van de traagste eiwitten. Dus buiten de grammen eiwitten heb je er niks aan

Smaak kun je met veel aanpassen, wat honing, fruit, zoetstof,..

Comment

Ik zie dat het nog "sneller" opgenomen wordt. Maar als je het met de kwark eet, zul je het opnemen aan de snelheid van de traagste eiwitten. Dus buiten de grammen eiwitten heb je er niks aan
          Veel gestelde vragen:
          V) Wat is het verschil tussen Whey Protein Instant en Protein 80?
          A) Whey Protein Instant wordt sneller door het lichaam opgenomen dan Protein 80. Whey is daardoor ideaal voor bij het ontbijt en rond de training. Protein 80 kan op alle andere tijdstippen van de dag worden genomen, bijvoorbeeld voor het slapen gaan.

Bron:http://www.xxlnutrition.nl/best_prod...n/Protein%2080
          Last edited by Timba055; 18-04-2009, 01:26.
          Terug van weggeweest!

Comment

Ik gebruik bijna alleen maar sups van xxl, waaronder pro80. Het is geen casseine die je voor de nacht neemt. Dat is een ander product die xxl een tijdje terug heeft gemaakt. Gooi zelf ook af en toe wat vanille pro80 door me kwark voor wat smaak en extra eiwitten, maar niet voor de snelle opname.

Als je onderhoud 3000kcal is. Lijkt het me niet verstandig om 2500kcal op sportdagen te eten en 2000 op niet sportdagen. Dat is te weinig. Probeer een gemiddelde van 2400-2500kcal per dag te hebben over een hele week gemeten. Dat betekend dat je op sportdagen rond de 2700kcal kunt eten en op niet sportdagen rond de 2300kcal.

Niet sportdag
            Whey en visolie als een ontbijt is niks. Je hebt iets aan complexe koolhydraten nodig. 40-50gr havermout of iets is voldoende. Het hoeft niet veel te zijn. Dan gooi je het bolletje bij de maaltijd er na maar weg en doe je 200gr vis ofzo. En ik mis groenten op die dag. Het is weinig kcal en kh's, maar wel nodig. Dan gooi je maar die dressing en rauwkost weg aangezien dat niks toevoegd behalve lege kcal.

Het ziet er wel redelijk uit.

Comment

Je inname van groenten is te laag. Probeer daar overigens ook in te varieren. Sla is naar mijn mening een waardeloze groenten. Behalve wat vezels bevat het alleen maar water. Probeer liever veel koolsoorten te eten (bloemkool, brocolli, rode kool, spitskool etc) om zo extra indolen binnen te krijgen die je testosteron positief beinvloeden en neem ook veel bontgekleurde groenten zoals paprika's en tomaten om voor afwisseling te zorgen en ook om veel vitamine C en A en lycopen binnen te krijgen zodat je gezondheid optimaal is om te groeien! Eet minimaal 300-500 gram groenten per dag. Eigenlijk kun je gewoon onbeperkt groentes blijven eten want ze leveren weinig kcal, weinig tot geen suikers(behalve wortelen en doperwten) en ze zullen je helpen droger te worden door de bulk aan vezels!

Succes!
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Als je lichaam gedaan heeft met voeding te verwerken gaat ie over op spieren, dus is het nodig dat je trage voeding eet.

kwark = caseïne > duurt een uur of 7, whey > duurt max 2u. Dus nogmaals; buiten voor de hoeveelheid eiwitten is het niet nuttig om whey te nemen voor het slapen gaan

Comment

Nou...... hier is ie dan .
                  Bedankt voor de bruikbare tips allemaal!
                  Ik kom nou op een gemiddelde van ~2500kcal per dag (sportdagen iets meer en rustdagen iets minder)
                  Ik hoop dat het nou eindelijk in orde is (ik denk iets te veel vet op rust-dag en te weinig groente en fruit).
                  Attached Files
                  Terug van weggeweest!

Comment

Ik weet niet als je ooit al eens 100gr havermout in 300ml melk gedaan hebt.. Ik neem meestal een 50gr en dat wordt al een goed blok

Niet-Training
                    Snap ik niet waarom je die eieren nog eet bij je avond eten... Je hebt toch al genoeg ew en zo heb je 16gr extra vet.

Maaltijd 3 vind ik ook maar iets raars Ik vrees dat je met die chorizo veel verzadigde vetten gaat binnen krijgen. Ik zou die daar weghalen.

Je zegt dat je te weinig groenten eet... Simpel eet er meer? Van groenten mag je zoveel eten als je wilt, fruit kun ook gewoon eten. Tenzij je superdroog wilt worden, dan enkel bij ontbijt en training.

De cashews bij maaltijd 2 zou ik weglaten, daarbij desnoods wat groenten. Je kunt wel een 30gr met je kwark eten

Training
                    maaltijd 3, nja ik zou het niet binnenkrijgen Zou dit als afwisseling gebruiken met wat kipfilet.. Dus de ene keer tonijn met brood en kipfilet, de andere keer met kabeljauw.

Dan heb je 51gr ew uit je whey, hoeveel gram gebruik jij zo?

Ik vind dat je wat te hoog zit in eiwitten op beide dagen, je hebt een 200gr nodig en je zit aan 250...

Ik denk toch dat er nog veel beter kan aan dit schema. Kun je eens toelichten waarom je het zo aanpakt?

Comment

Ik weet niet als je ooit al eens 100gr havermout in 300ml melk gedaan hebt.. Ik neem meestal een 50gr en dat wordt al een goed blok

Niet-Training
                      Snap ik niet waarom je die eieren nog eet bij je avond eten... Je hebt toch al genoeg ew en zo heb je 16gr extra vet.

Maaltijd 3 vind ik ook maar iets raars Ik vrees dat je met die chorizo veel verzadigde vetten gaat binnen krijgen. Ik zou die daar weghalen.

Je zegt dat je te weinig groenten eet... Simpel eet er meer? Van groenten mag je zoveel eten als je wilt, fruit kun ook gewoon eten. Tenzij je superdroog wilt worden, dan enkel bij ontbijt en training.

De cashews bij maaltijd 2 zou ik weglaten, daarbij desnoods wat groenten. Je kunt wel een 30gr met je kwark eten

Training
                      maaltijd 3, nja ik zou het niet binnenkrijgen Zou dit als afwisseling gebruiken met wat kipfilet.. Dus de ene keer tonijn met brood en kipfilet, de andere keer met kabeljauw.

Dan heb je 51gr ew uit je whey, hoeveel gram gebruik jij zo?

Ik vind dat je wat te hoog zit in eiwitten op beide dagen, je hebt een 200gr nodig en je zit aan 250...

Ik denk toch dat er nog veel beter kan aan dit schema. Kun je eens toelichten waarom je het zo aanpakt?
                      Havermout
                      Heb dus net 100gr havermout gehad met 300ml melk, en het is inderdaad een beetje te dik. Dit zou ik zeker aanpassen tot 50grhavermout en 300ml melk.
                      De kh die wegvallen van die 50gr havermout die ik eruit gooi, die haal ik dan uit fruit en/of groenten die ik er dan aan toevoeg.

Rustdagen
                      Chorizo gaat eruit, ik had die maaltijd als aanraader gekregen van een maat van me, idd geen goeie vetten. Dan gaat er ook 19gr vet af van het totaal.
                      In de plaats daarvan gooi ik er wat extra champigons in, lijkt me lekker, en misschien nog wat andere groente of iets.

Gekookte eitjes houw ik erin, vet van de chorizo gaat er al af en waarscheinlijk dan wat minder noten.

Training.
                      Maaltijd 3, inderdaar een optie (afwisseling).
                      51gr whey.. 2 scoops whey (34gr eiwit) + 0,5liter magere melk (17,5 gr eiwit) =51,5 gr eiwit.

2,5Xlichaamsgewicht=Gr.Eiwit ? dus 2,5X98kg=245gr eiwit ? Beetje meer of minder lijkt me geen probleem.

Niet-trainingsdagen lager in kh, dan op trainingsdagen. Aangeraden door Fatyl, heb veel tips van hem gekregen.

Binnen nu en twee dagen wil ik het is een keer af hebben, eigenlijk wou ik aankomende maandag al beginnen met het schema. Maar ik heb/had er gewoon geen bal verstand van, en dit is me'n eerste keer.

28 april moet alles in huis zijn, en hopelijk dat schema eens een keer in orde. Kan ik eindelijk eens serieus aan de slag.

Bedankt igg voor de feedback etc.
                      Terug van weggeweest!

Comment

Bij het maken van een schema moet je eerst alle voedingsstoffen goed hebben. Voeding waar je wat aan hebt. Dus laat alle rauwkost/champignons/tomaten er uit tot de basis in orde is. Die shit is niks meer dan vocht en heb je geen fuck aan. Die paar vitaminen&mineralen kun je tijdelijk uit tabletten halen tot je je doel bereikt hebt. Dan heb je meteen meer kcal beschikbaar om op niet sportdagen te besteden aan groenten. Hou op die dag je havermout en alles ook laag.

Op niet sportdagen kun je prima rond komen op 50gr havermout, 2 maaltijden met circa 200gr groenten en de koolhydraten uit een bak 500gr magere kwark. Dan neem je er naast je eieren en andere dingen om aan voldoende eiwitten/vetten te komen. Zou de eieren bij groenten/vlees weg laten. Maak gewoon een maaltijd bestaande uit een omelet van alle eieren die je op die dag weg wilt werken.

En 50gr pro80 door 500gr magere kwark? holy shit man...25-30gr is meer dan voldoende. Ook voor smaak.

Als je niet afslankt op de kcals die je nu hanteerd dan kun je op niet sportdag nog iets zakken naar 2300kcal. En als dat niet werkt moet je gaan kijken naar je sportschema en hoe je in de sportschool aan de slag gaat.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          En 50gr pro80 door 500gr magere kwark? holy shit man...25-30gr is meer dan voldoende. Ook voor smaak.
                          Ghehe met 2 pro80 bedoel ik 2 maatschepjes, dit is 30-40gr...
                          Bah wat heb ik een hekel aan het maken van zo'n schema zeg .

Maja ik heb nog een paar kleine aanpassingen gemaakt. Zou me god niet weten waar ik al die groenten zou moeten toevoegen, ben niet bepaald handig met het maken van maaltijden en dergelijke.

Na al die reacties heb ik het idee dat ik nu wel in de buurt zit van een goed schema. Wat zijn die dingen die ik nu moet veranderen, en echt een MUST is voor een cut-schema?

Alvast bedankt (vooral Fatyl, aan jouw'n advies heb ik veel gehad. Nog eventjes en je krijg je reep chocola )...
                          Attached Files
                          Terug van weggeweest!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X