Zwaarder worden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb me dagelijkse behoefte energie berekend :

Lichaamsgewicht: 62 Kg
    Vetpercentage: 8 %
    Vet Vrije Massa: 57 Kg
    62*0.92

Basisbehoefte: 1369 Kcal
    57*24
    Sporttoeslag: 136.9 Kcal
    1369*0.1
    Arbeidstoeslag: 684.5 Kcal
    1369*0.5
    Sportieve arbeidstoeslag: 300 Kcal
    1369*300 ------- +
    Totale dagelijkse behoefte energie: 2490 Kcal

Dagelijkse behoefte Eiwitten: 125 Gram
    57*2.2)
    Dagelijkse behoefte Vetten: 55 Gram
    (2490*0.2)/9
    Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 373 Gram
    (2490-(55*9)-(125*4))/4

Wat is een ideale voedingsschema waar ik niet echt pakketjes eten naar school en werk moet meenemen, Ik heb liefst veel brood als maaltijd omdat het makkelijk is, hoeft het niet klaar het maken, en ik wil graag niet me sixpack kwijt raken door het meer nu gaan eten.

Is er wel een voedingsschema met eisen?

alvast bedankt

Comment

Ff een opmerking naar de opmerking van Adon1s ten opzichte van kaas: In mate kan kaas prima. Wel jonge kaas bij voorkeur, en niet te veel.
      Verder niks persoonlijks tegen Adon1s, heb hier al vaker gezegd dat ik de afkeer van kaas zwaar overtrokken vindt.
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Ohja nog vergeten bij te zeggen wat is een goeie trainschema voor mij situatie?

Comment

Gezien het feit dat je twee keer per week traint: Fullbody beginnen, na een tijd (maand of twee) splitten naar intensieve ub/lb, maar meer gericht op een hoger rep-schema omdat je ook al thaibokst. Krachtschema icm zo'n sport zou je spieren kunnen verneuken.
          Voor meer info over de genoemde trainingsmethode: Trainingssticky's en logjes van leden

Comment

Originally posted by giovanni_02 View Post
            Ik heb me dagelijkse behoefte energie berekend :

Lichaamsgewicht: 62 Kg
            Vetpercentage: 8 %
            Vet Vrije Massa: 57 Kg
            62*0.92

Basisbehoefte: 1369 Kcal
            57*24
            Sporttoeslag: 136.9 Kcal
            1369*0.1
            Arbeidstoeslag: 684.5 Kcal
            1369*0.5
            Sportieve arbeidstoeslag: 300 Kcal
            1369*300 ------- +
            Totale dagelijkse behoefte energie: 2490 Kcal

Dagelijkse behoefte Eiwitten: 125 Gram
            57*2.2)
            Dagelijkse behoefte Vetten: 55 Gram
            (2490*0.2)/9
            Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 373 Gram
            (2490-(55*9)-(125*4))/4

Wat is een ideale voedingsschema waar ik niet echt pakketjes eten naar school en werk moet meenemen, Ik heb liefst veel brood als maaltijd omdat het makkelijk is, hoeft het niet klaar het maken, en ik wil graag niet me sixpack kwijt raken door het meer nu gaan eten.

Is er wel een voedingsschema met eisen?

alvast bedankt
            Je zou wel pakketjes mee moeten nemen. Zo simpel is het.
            puur spiermassa kweken is niet mogelijk, je zult hoe dan ook meer vet krijgen, anders eet je niet genoeg voor massa.

Wat je zou kunnen doen is 6 weken bulken en dan weer 1 week cutten, zodat je je vet op peil houd.

En Erikv. Kaas is gewoon niet gezond. Je kunt het wel met mate eten, maar wat voor een nut heeft het dan.

Bovendien kun je dat wat je in kaas hebt, ook prima uit andere magere produkten halen, waarom dus kaas nemen, als er veel gezondere alternatieven zijn?

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
              En Erikv. Kaas is gewoon niet gezond. Je kunt het wel met mate eten, maar wat voor een nut heeft het dan.

Bovendien kun je dat wat je in kaas hebt, ook prima uit andere magere produkten halen, waarom dus kaas nemen, als er veel gezondere alternatieven zijn?
              Omdat ik kaas toevallig verdomd lekker vindt. Daarom. Overtrokken geneuzel..tis ongezond..bah. Ik zal er toch verdomme nie dood aan gaan!
              Als iemand kaas lekker vindt: gewoon eten.
              Omdat het niet de beste sportvoeding is: In mate.

Comment

Originally posted by erikv View Post
                Omdat ik kaas toevallig verdomd lekker vindt. Daarom. Overtrokken geneuzel..tis ongezond..bah. Ik zal er toch verdomme nie dood aan gaan!
                Als iemand kaas lekker vindt: gewoon eten.
                Omdat het niet de beste sportvoeding is: In mate.
                Ja het kan wel lekker zijn. Maar men heeft het hier meestal over gezonde voeding en daar hoort kaas niet tussen. Aan een patatje of een mars ga je ook niet dood.

Ik wil je niet overtuigen het niet te eten, maar als iemand een gezond voedingsschema wil opstellen, dan hoort kaas er gewoon niet in thuis.
                Als je echt niet zonder kunt, dan moeten ze het maar eten. Maar ik zou ze er altijd op wijzen

Comment

Ok Einstein. En waarom zou ik dan geen twee plakken kaas mogen eten?

Leg mij maar eens haarfijn uit met alles erop en deraan waaróm ik geen kaas mag eten, waaróm het 'ongezond' is. Want je roept veel, maar diepgaand ga je er nooit op in.
                  Laat maar eens zien wat de schadelijke gevolgen van twee plakken kaas per dag zijn op de lange termijn, met het oog op bulken, terwijl je verder aardig clean eet op zo'n 4500+ kcal zoals ik doe.

Comment

Nou hier komt het antwoord van Einstein.

Als je kijkt naar wat er in kaas zit, dan kun je concluderen, dat het vol met zat en verzadigde vetten zit.

Ik beweer hier niet dat als je het met mate neemt, het effect op de bulk heeft. Dat zou 1 dropje ook niet hebben. Wat ik zeg is alleen dat ik mensen erop wijs dat kaas eigenlijk helemaal niet zo gezond is.

Als je echt clean wilt eten, dan moet je kaas er gewoon niet in stoppen. Wat niet wil zeggen dat je het niet kunt eten.

Maar als iemand iets post en vraagt, wat kan ik veranderen of is het goed zo. Dan zeg ik, dat ik kaas er uit zou gooien. Zo denk ik erover.

Het was niet mijn bedoeling om je aan te vallen. Hoop ook niet dat we om dit onnozele gedoe ruzie krijgen.

Comment

Verzadigde vet zal iemand met goede cholesterolwaarden de edele derrière roesten. Het probleem zit hem vooral in de berg zout die kaas levert. Zeker als je ook nog veel brood op een dag op eet (zoals jij Erik), wordt je zoutconsumptie wel hoog. En dat is niet goed voor je bloeddruk etc. etc.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Kijk, aan dat antwoord van general heb ik tenminste wél wat aan
                        Desalnietemin valt mijn zoutiname in verhouding mee hoor, hou er rekening mee, juist omdát ik veel brood eet idd
                        Eén van de eerste dingen die ik hier leerde gheheh.

en Misterfit, ruzie niet, maar misschien dat je nu snapt wat ik bedoelde

Comment

Chocomel wie is er niet groot mee geworden.

Ruwe 800kcal per pak drink es 3 liter op een dag en kijk dan weer hehe.
                          In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                          Squat 230 kilo
                          Bankdrukken 137.5 kilo
                          Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by erikv View Post
                            Kijk, aan dat antwoord van general heb ik tenminste wél wat aan
                            Desalnietemin valt mijn zoutiname in verhouding mee hoor, hou er rekening mee, juist omdát ik veel brood eet idd
                            Eén van de eerste dingen die ik hier leerde gheheh.

en Misterfit, ruzie niet, maar misschien dat je nu snapt wat ik bedoelde
                            Ja, nooit wat zeggen, zonder dat je goeie uitleg erover kunt geven. Vind ik zelf ook

Maar ik heb al zo vaak gehoord dat kaas ongezond is, vanwege de berg verzadigde vetten ( ligt er natuurlijk aan de hoeveelheid, 1 a 2 plakjes kan geen kwaad ) en de hoeveelheid zout. Niet alleen hier op het forum, maar ook verder op het internet.

Vandaar dat ik deze mening heb. Als meerdere mensen beweren dat iets niet goed is, ben je gauwer geneigd om het dan ook niet goed te vinden. Hieraan maak ik me af en toe nog wel eens schuldig.

En dat je er meer op moet letten als je veel brood eet, dat wist ik weer niet, maar zo leer je er iedere dag weer wat bij.

Comment

Originally posted by Iguana View Post
                              Chocomel wie is er niet groot mee geworden.

Ruwe 800kcal per pak drink es 3 liter op een dag en kijk dan weer hehe.
                              hoezo begin je nu in godsnaam over chocomel?

Comment

10 kg loot en dan uhh 5 kilo metaal. En dan ben je 15 kg zwaarder
                                Wat ben ik een spetter

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X