Schema Verbetering

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schema Verbetering

ik ben 17 ik ben 1.80 en 54 kilo

mijn eet patroon nu !

s' morgens
    1 bruinbrood met beleg (soms)

s' middags
    Snoep
    soms beetje brood met beleg (heel soms)

s'avond
    wat de pot schaft!

wat ik vanplan ben!

s' morgen
    3 bruinbrood met beleg ( pindakaas 40% per week )
    1 klas melk (chocomel)

s' middags (school)
    4 bruinsbrood
    1 stuk fruit
    2 blikjes cola

s' ovonds
    wat de pot schaft!
    toetje (fruit.puding.melk)

tussedoor
    eitje
    ontbijtkoek

is dit een goed schema?
    of kan iemand helpe bijschroeven op niveau!

* ik heb nu dumpels (12kg max). heb een 3*8 series schema *

bedankt

Nog steeds niet goed gelezen zie ik....

Wat is voedingsbehoefte, hoeveel zit er in wat je eet? Hier kunnen we bijzonder weinig mee..
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

kijk ik wil gewoon op gezond gewicht komen door spier en niet door vet.

wil beetje tips

Comment

ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar ik vind dit echt weer een slotje waard.

Ik zei in het andere topic, je word hier graag geholpen. Alleen moet jezelf wel je moeite/ je best doen en wat info zoeken. Fouten maken is niet erg.

Maar dit is geen fouten maken, dit is gewoon kant en klare rotzooi in elkaar prutsten. Zo van, ik mag niet om een schema vragen, dan maak ik maar komplete rotzooi, dan kunnen ze het verbeteren, want ik heb wat gedaan. Noou niet dus.

Cola? chocomel? ontbijtkoek? wat is de bedoeling achter 40% pindakaas per week eten?

Kijk eens wat beter rond. Enige wat ik kan opmerken, je eet al meer. Beter ongezond eten, dan veel te weinig eten. Maar dan nog zou je dit schema sterk moeten aanpassen.

Ik mis al een cruciaal ding dat belangrijk is voor het opstellen van een schema

ook als je had gezocht, was je erachter gekomen dat je doel niet haalbaar is. Spier en geen vet, onmogelijk. Kijk zelf maar hoe het zit. Luie hond!

EDIT: Ik ben niet boos op je, maar ik ben een beetje straight to the point, doe wat moeite en ik help je graag. Zoals ook andere members hier. Tis alleen zo, dat de meeste members zich ergeren aan mensen die niet hun best doen en gewoon uit luiheid iets openen en verwachten dat we genoeg tijd hebben om een schema te maken. Jij moet er tijd in stoppen, niet wij. Wij zijn er alleen om je te verbeteren

Suc6
        Last edited by Misterfit; 12-09-2008, 21:50.

Comment

Nounou Misterfit... het is weekend he

Maar je hebt wel gelijk. Voor de topicstarter:
          - Goed nieuws is dat je gezien hebt dat wat je eet heel belangrijk is voor wat je zal gaan bereiken
          - Ook goed is dat je iets aan je eetpatroon wil veranderen

Maar denk nou even na alsjeblieft... hoe kunnen 2 blikjes cola per dag nou gezond zijn?

Ik begrijp ook niet dat ik veel jongens zie die graag chocomel in plaats van gewone melk willen drinken. Mijn moeder zei vroeger altijd 'drink je melk op', en 'eet je bord leeg'...

Maar goed. Kijk eens rond en zoek naar wat voorbeelden. En wees bereid om ECHT te veranderen, het gaat zeker geen luilekkerland worden...

Comment

Originally posted by Studio1 View Post
            Nounou Misterfit... het is weekend he

Maar je hebt wel gelijk. Voor de topicstarter:
            - Goed nieuws is dat je gezien hebt dat wat je eet heel belangrijk is voor wat je zal gaan bereiken
            - Ook goed is dat je iets aan je eetpatroon wil veranderen

Maar denk nou even na alsjeblieft... hoe kunnen 2 blikjes cola per dag nou gezond zijn?

Ik begrijp ook niet dat ik veel jongens zie die graag chocomel in plaats van gewone melk willen drinken. Mijn moeder zei vroeger altijd 'drink je melk op', en 'eet je bord leeg'...

Maar goed. Kijk eens rond en zoek naar wat voorbeelden. En wees bereid om ECHT te veranderen, het gaat zeker geen luilekkerland worden...
            ik weet het
            Ik ben ook totaal niet chaggie ofzo, ik voel me prima.

ik ben ook niet pissig op de topicstarter.
            Maar als hij lui is, is hij lui en dat zegt ik dan ook gewoon.
            ( Tenminsten op het gebied van schema's maken )

Comment

Zal de TS de kans geven om een verbeterde versie op dit topic te gooien...
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

1. Kijk wat je kcal behoefte is
                2. Maak een schema wat daar aan voldoet
                3. Die info staat in sticky topics, topics die boven aan een forum onderdeel staat.
                4. Opnieuw puzzelen dus want dit komt in de verre verte niet in de buurt.

Comment

naar je lengte en gewicht gekeken te hebben zou ik schatten dat je ongeveer

1720kcal te eten om op ONDERHOUD!! te blijven.. Maar dat wil je niet je wilt aankomen

dus ik zou zeggen gooi er gerust 400 tot 600kcal boven op
                  en ga uitrekenen welke voedingsproducten je kan eten

eet ongeveer 2 a 2.5gr proteine per lichaam gewicht
                  54 x 2 = 108 = 432kcal
                  nou dan heb je al 2100-430=1670kcal over om die te ondervedelen in koolhydraten en vetten.

Hoe ik het doe als ik bulk
                  vaak doe ik 45% proteine 35%koolhydraten 20%vetten
                  maar dat is meer een richtlijn

onthou
                  1gr koolhydraat = 4kcal
                  1gr proteine = 4kcal
                  1gr vet = 9kcal

probeer een goeie combi te maken van dit alles en versprijd het over 5 a 6 maaltijden

Comment

Omdat ik net zo heerlijk lekker getraind heb zal ik je op weg helpen .

Lees eerst deze twee threads eens door en ga dan maar eens iets in Excel in elkaar frommelen met alle voedingswaarden erbij en uiteraard ook je behoefte:

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...alculator.html
                    http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-schema-s.html

Succes!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X