Welke rijst nemen jullie???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke rijst nemen jullie???

Hallo,

Mijn vraag was welke rijst jullie nou eten...
    Ik heb zelf zilvervliesrijst van lassie in een bakje die je zo in de magnetron kan doen. na 1 minuutje klaar en je kan het opeten.
    Er zit 150 gram in het bakje dus ik doe gewoon 1 bakje per maaltijd.
    Is het nou beter om gewoon een pak rijst te kopen en zelf te koken of maakt het niet uit?
    Vind het namelijk wel erg handig om gewoon bakje in de magnetron te doen, 1 minuutje wachten en eten maar!

Ik zou graag jullie reactiess horen

LAturrr

Originally posted by timo17 View Post
    Hallo,

Mijn vraag was welke rijst jullie nou eten...
    Ik heb zelf zilvervliesrijst van lassie in een bakje die je zo in de magnetron kan doen. na 1 minuutje klaar en je kan het opeten.
    Er zit 150 gram in het bakje dus ik doe gewoon 1 bakje per maaltijd.
    Is het nou beter om gewoon een pak rijst te kopen en zelf te koken of maakt het niet uit?
    Vind het namelijk wel erg handig om gewoon bakje in de magnetron te doen, 1 minuutje wachten en eten maar!

Ik zou graag jullie reactiess horen

LAturrr
    Ik maak het altijd zelf, maar in de magnetron? nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd

Comment

Hoewel ik de magnetron eerlijk waar een prachtapparaat vind, twijfel ik ernstig aan hoe gezond de spullen nog zijn na het opwarmen. Zou het gewoon zelf koken. Is waarschijnlijk nog goedkoper ook.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik heb even de voedingswaarde opgezocht van de magnetron lassie rijst:

Zilvervliesrijst

Droogkokende rijst met zilvervlies
        Lassie Zilvervliesrijst - de naam zegt het eigenlijk al - bevat het zilvervlies nog. Dit vliesje geeft de rijst niet alleen een lekkere, volle smaak, maar bevat ook hele waardevolle voedingsstoffen. Zilvervliesrijst is namelijk rijk aan vitamines B1 en B3 en heeft een verhoogd vezelgehalte. Zilvervliesrijst past uitstekend bij gerechten met 'beet', zoals roergebakken groenten of pittig gekruide vleesgerechten.
        Voedingswaarden per 100 gram
        Energie 730 kJ / 170 kcal
        Eiwitten 4 g
        Koolhydraten 35 g
        Vetten 2 g

Het is voor mij gewoon veel makkelijk en sneller.
        en het kost 1,80 per 2 bakjes dus das ook niej zo veel.

Comment

ik vind 1,80 voor 2 bakjes toch best prijzig, dan liever de zilvervlies rijst van lidl voor 0,35 per 400 gram
          Keto..start
          16sept met 84kg vp rond de 14%
          19sept, 82kg (vocht verlies)

Comment

Voor het gemak betaal je. Is net wat je zelf als prioriteit stelt I guess.

Zelf gebruik ik Pandan rijst. Is een doosje van 80-85cent en daar zitten 4 builtjes van 125gr ongekookte rijst in met kh's rond de 70gr per 100gr ongekookte rijst. Basmati is alternatief en zit rond de 65-70gr kh's. Die afgemeette builtjes vind ik ook handig aangezien er nog geen keukenweegschaal is

Gooi warm water in de pan, flikker de builtjes er in zodra het water kookt, 12mins later heb je een enorme berg rest op je bord. In tussen tijd van die 12mins maak je dan Kip, groenten en alle andere maaltijden klaar. Dus elke ochtend voor het werk sta ik 20-30mins in de keuken om bijna alle maaltijden van de dag te maken.

Comment

Originally posted by sdhbuilding View Post
              ik vind 1,80 voor 2 bakjes toch best prijzig, dan liever de zilvervlies rijst van lidl voor 0,35 per 400 gram
              +1 en het aantal koolhydraten is ook er weinig je kunt beter 75 a 80 gram per 100 pakken

Comment

LASSIE toverrijst

voedingswaarde per 100gr ongekookt
                energie: 350 kcal
                eiwitte: 7.5 gr
                koolhydraten: 78 gr
                vette: 0.5 gr

Comment

Originally posted by timo17 View Post
                  ik heb even de voedingswaarde opgezocht van de magnetron lassie rijst:

Zilvervliesrijst

Droogkokende rijst met zilvervlies
                  Lassie Zilvervliesrijst - de naam zegt het eigenlijk al - bevat het zilvervlies nog. Dit vliesje geeft de rijst niet alleen een lekkere, volle smaak, maar bevat ook hele waardevolle voedingsstoffen. Zilvervliesrijst is namelijk rijk aan vitamines B1 en B3 en heeft een verhoogd vezelgehalte. Zilvervliesrijst past uitstekend bij gerechten met 'beet', zoals roergebakken groenten of pittig gekruide vleesgerechten.
                  Voedingswaarden per 100 gram
                  Energie 730 kJ / 170 kcal
                  Eiwitten 4 g
                  Koolhydraten 35 g
                  Vetten 2 g

Het is voor mij gewoon veel makkelijk en sneller.
                  en het kost 1,80 per 2 bakjes dus das ook niej zo veel.

Die pakjes zijn al gekookrt he

Comment

zijn basmati rijst ook complexe koolhydraten? zilvervliesrijst is beter of niet?

Comment

Zilvervliesrijst/bruine rijst is altijd het beste. Hoewel, de maaltijd NA de training mag je best witte rijst nemen....
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                        Zilvervliesrijst/bruine rijst is altijd het beste. Hoewel, de maaltijd NA de training mag je best witte rijst nemen....
                        In de meeste landen in de wereld wordt gewoon witte rijst gegeten.
                        In Azie wordt daarbij ook veel groente erbij gebruikt, vanwegen de vezels.
                        Dus om per defenitie te zeggen dat zilvervlies rijst beter is ?
                        Als hier je voeding met aardappelen en groente en pasta goed is dan kan je rustig gewoon de witte rijst gebruiken.
                        Zeker na de training omdat witte rijst licht verteerbaar is. Wel een stuk kip erbij, anders is het zo kaal .

Ik gebruik de gewone pandam witte rijst. Die vindt ik het lekkerst.
                        een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          en als maaltijd net voor de training?

Comment

Originally posted by cojones View Post
                            en als maaltijd net voor de training?
                            Zou geen probleem zijn als je maar ook de groente in de juiste hoeveelheid erbij heb.
                            een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

zilvervliesrijst
                              160kg squat
                              225kg deadlift
                              130kg benchpress

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...