Alcohol

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alcohol

Ok, dat alcohol slecht is voor je spieropbouw weten we allemaal! Toch ben ik benieuwd waarmee ik mijn lichaam het minst belast. Bier drink ik niet meer, ipv hiervan neem ik nu een breezertje of een smirnoff (alleen op "junkdag" hoor ) Maar hier zitten natuurlijk weer erg veel suikers in. Wat is nu beter ( oftewel minder slecht) bier, of die zoete mixdrankjes? Of word het in de toekomst misschien een wijntje .
    Greets Marc-o
    Alles komt goed!!

Een wijntje is een hele goede keuze
    Af en toe een glaasje alcohol kan ook geen kwaad natuurlijk maar elke week een heleboel wel.
    Breezers e.d.zijn niet de beste keuze denk ik.
    Ga zelf als ik al wat drink voor een baco...( met cola-light..  )

Greets...

Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Geen breezers aub..wat word ik daar ziek van zeg..en slecht voor je tanden..

een rode wijn...das niet zo slecht...
      Loesje:"Sex is goed voor je buikspieren en leuker dan fitness"

Comment

Ik drink vaak een glaasje whiskey, maar niet tijdens bollen natuurlijk.

Grtz

Comment

ik drink wel geregeld een glaasje rode wijn bij m'n eten.
          gewoon heerlijk

Comment

Ik drink alleen als ik uitga, dus ongeveer 1 x in de twee weken. Alleen drink ik dan ook behoorlijk veel. Ik ga in iedergeval niet meer kuren in de zomer, met al die feesten is het moeilijk om van de drank af te blijven. Ben laatst de fout in gegaan door toch te drinken tijdens mijn kuur, ik ben de dag erna ongelovelijk slecht geweest.

Comment

wat heb je dan precies gemerkt met alcohol tijdens kuur??
              Vroeger was ik elke week dronken. Nou zelden tot nooit meer. Af en toe wat meer, maar ik doe het minder
              I live to end the game

Comment

Goed is het natuurlijk nooit..

"Alcohol en spiergroei.

Het lijkt erop dat op de korte termijn alcohol gebruik de spierproteïne synthese remt. Concreet, is dit effect bijzonder uitgesproken in de snelle spiervezels, speciaal bij langdurig alcoholgebruik. Dit verschijnsel is funest voor elke atleet die probeert om spiermassa en kracht op te bouwen door training. Het is tenslotte het doel van elke atleet die traint, dat deze training positieve gevolgen heeft voor zijn/haar spiermassa, kracht en/of uithoudings-vermogen. En dat gebeurt door een verhoogde proteïne synthese. Veel atleten gebruiken naast hun voeding het supplement creatine monohydraat en hoewel er geen gepubliceerde onderzoeken zijn verricht naar het gemengde gebruik van creatine en alcohol, zijn er genoeg onderzoeken bekend van de werking van alcohol op het spiermetabolisme en overleving. Deze indirecte gevolgen van alcohol zullen zeer waarschijnlijk van beslissende invloed zijn op de wijze waarop we op creatinesupplementatie zullen reageren. Er bestaan ook aanwijzingen dat creatine eveneens de spierproteïne synthese stimuleert. Dit effect zou wel eens het onderliggende voordeel kunnen zijn van creatine’s werking. Als dat zo zou zijn dan zou alcoholconsumptie dat voordeel van creatinegebruik teniet doen. Een probleem is eveneens dat creatine ons in staat stelt om harder te trainen, dat is normaal een goede zaak. Maar, dat betekent dat het spierherstel eveneens op een hoger plan moet staan bij creatine-supplementatie. Als echter alcohol consumptie de proteïne synthese gedurende de herstelfase remt, ontstaat een vruchteloze situatie. Het is dus waarschijnlijk onverstandig om deze twee middelen samen te gebruiken.

Kortom: Onthoud deze belangrijke punten: Alcohol remt de proteïne synthese in de snelle spiervezels. Proteïne synthese is van cruciaal belang voor spiergroei en –ontwikkeling. Proteïne synthese is eveneens belangrijk voor het spierherstel. Creatine verhoogt het werkvermogen van de snelle spiervezels. Dus, het herstel van de snelle spiervezels is van speciaal belang gedurende creatine supplementatie. Creatine zou wel eens de proteïne synthese kunnen verhogen, als deel van zijn werking. Alcohol zou dan speciaal beschadigend werken gedurende creatine gebruik".

Greets...

Comment

Dat word voortaan dus maar een wijntje, is ook best lekker, als ie maar een beetje koud en zoet is Nuttige info Curiosio, als je dat zo leest blijf je er wel (zoveel mogelijk) vanaf.
                  Groeten Marc-o
                  Alles komt goed!!

Comment

Af en toe is het erg lekker. Tussendoor heb je andere lekkere dingen..

Greets...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X