paarse tomaat extra gezond

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• paarse tomaat extra gezond

Nieuwe paarse tomaat extra gezond

WAGENINGEN - Britse en Wageningse wetenschappers hebben een nieuwe, paarsgekleurde tomaat ontwikkeld.

Uit onderzoek is gebleken dat de tomaat extra gezond is en bescherming biedt tegen de ontwikkeling van bepaalde vormen van kanker.

Volgens het instituut Plant Research International van de Wageningen Universiteit zijn twee genen van het leeuwenbekje via genetische modificatie aan de tomaat toegevoegd.

Die genen zijn nodig om anthocyanen te maken, paarskleurige antioxidanten die ook in zwarte bessen, aardbeien en cranberries voorkomen.

Deze stof beschermt niet alleen tegen bepaalde kankersoorten, maar ook tegen hart- en vaatziekten. Tevens zouden anthocyanen ontstekingsremmend zijn. De nieuwe tomaten werkten goed bij muizen die heel vatbaar zijn voor kanker.

bron ad.nl

heeft iemand hier al informatie over gehoord of iets?
    Calisthenics / Street workout

Kanker
    De paarse tomaat is ontwikkeld door Britse en Wageningse wetenschappers.
    Uit onderzoek is gebleken dat de tomaat extra gezond is en een bescherming bied tegen de ontwikkeling van bepaalde vormen van kanker.

Leeuwenbekje
    Volgens het onderzoeksinstituur Plant Research International van de Wageningen Universiteit zijn via genetische modificatie twee genen van het leeuwenbekje aan de tomaat toegevoegd.
    Die genen zijn nodig om anthocyanen te maken, paarskleurige antioxidanten die ook in zwarte bessen, aardbeien en cranberries voorkomen.

Muizen

Deze stof beschermt niet alleen tegen bepaalde kankersoorten, maar ook tegen hart- en vaatziekten.
    Tevens zouden anthocyanen ontstekingremmend zijn.
    De nieuwe tomaten werkten goed bij muizen die heel vatbaar zijn voor kanker.
    De tomaat is twee keer gezonder dan de rode exemplaren.
    Of-ie lekker is, vermeld het onderzoek niet.

bron: rtl.nl

Comment

lekker zit er wel raar uit zown paarse tomaaat....

Comment

vraag me af of (de paarse tomaat) ook anders smaakt..?

Comment

smaakt een beetje paars
          een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Ik had het er heel toevallig vanmorgen nog over gehad bij mijn familie. Iedereen is er razend benieuwd naar. Alsook ik.
            Wordt alleen even wennen om paarse pastasaus over mijn spaghetti te gieten...
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Lekker neonkleurtje.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik hoorde dit straks op de radio..
                Als het echt zo is veel van die dingen eten dan

Comment

Originally posted by CruX View Post
                  Ik hoorde dit straks op de radio..
                  Als het echt zo is veel van die dingen eten dan
                  Niet al te veel anders schijt je paarse zuurstokken
                  Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

hoorde het ook op de radio.. zat idd meteen aand e pasta te denken.. geeft wel leuke variatie

Comment

Ik ga toch voor pimpelpaars met een goud randje,

toch vink de kleur nietzo aantrekkelijk om op te eten, zou wel ff wennen zijn alstie voor de consument beschikbaar komt
                      21Jaar, 178m, 90KG, 13% BF <><> Als de blinde de blinde leidt zullen ze beiden in het water vallen

Comment

Chemisch Kleurtjuh

het is echt zo'n chemisch kleurtje,, ik zou hem niet eten
                        ienegeval..

EEN DAG NIET GETRAINT IS EEN DAG NIET GELEEFD!!!

Comment

oke jongens weer ffies een update-tje

heb het er met mijn familie ook aan tavel over gehad.

Broertje vroeg meteen nadat hij de heinz tomatenkatchup op zijn ei had gedaan of er ook paarse heinz kwam?
                          zit wat in zij ik toen maar eerst nog maar afwachten tot we het gewoon in de winkel hebben.

hoop zelf dat het wel betaalbare word dat ik gewoon elke dag eentje kan nemen op brood ofzo en dat de smaak beetje normaal is.

voor de rest niet echt veel tv of radio geluisterd dus weet niet of er nog intresanten dingen over gezegd zijn

Comment

Ze zijn qua kleur net zo paars als aubergines...en die eten we toch ook gewoon? Ach fuck it..kleur moet geen verschil in smaak zijn of wel soms?
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Hoe zal het toch smaken?
                              een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X