Wat gaat hier verkeerd?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat gaat hier verkeerd?

Hallo allemaal,

Ik ben al weer een tijdje lid van dit forum en ben hier gekomen om in eerste instantie vet te gaan verliezen. Alleen dit lukt me niet echt.

Ik ben nu circa 2 maanden bezig met onderstaand voedingsschema en sport circa 4x in de week.

Hiervan is 2 maal in de sportschool met een full body schema met de apparaten (voor mij als beginner vindt ik apparaten het handigst). Ik ben circa een uur en een kwartier bezig en pak hierbij alle spiergroepen.

De andere 2x in de week is een teamsport (kanoen). Dit is afwisselend krachttraining en duurtraining, afhankelijk van de trainingsdag.

Doordat ik nu al een paar jaar kano heb ik inmiddels een redelijk breed bovenlichaam, het enige wat storend is is het vet rondom mijn buik. Vandaar dat ik met extra krachttraining in de sportschool en met een voedingsschema ben begonnen.

Echter ik zie geen resultaat, niet op de weegschaal, niet met de vetmeting en niet in de spiegel.
    Wat doe ik verkeerd? Mijn voedingsschema is misschien niet 100%, maar ik had verwacht dat ik na circa 2 maanden toch verandering zou zien door het schema en de extra krachttraining.

Graag jullie hulp.

Je hoeveelheiden (vooral van eiwitten en koolhydraten) verschillen nogal per maaltijd.
    Wat zijn je rustdagen dan? Want met 2x full body en 2x kano kan je nooit een perfecte indeling hebben lijkt me?
    Alleen wat is je doel nu dan? Minder vet toch? Niet meer spiermassa?

Comment

Begin eens met magere melk te gebruiken ipv halfvolle melk. Echt veel koolhydraten neem je niet zie ik. Je moet wel koolhydraten nemen om je energiepeil aan de gang te houden anders verlies je spiermassa! Je training is zeer intensief, en je duursport komt daar ook nog eens bij. Verder idd wat patricia al zegt: verdeel alles beter over de dag. Nu is het een beetje rommelig.
      Last edited by de sterkste ophaler; 02-12-2008, 08:12.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik vind het persoonlijk helemaal niet zo rommelig en best een zeer strak schema. Waarbij ik er wel even vanuit ga dat je je behoefte goed hebt uitgerekend

Ik ben het ook niet zozeer eens met het vermeerderen van je carbs maar vind juist dat die wel wat omlaag mogen en je gezonde vetten omhoog. Gezonde vetten spelen een belangrijke rol bij afvallen.

Verder kan je proberen de melkproducten te vervangen door andere eiwitbronnen (eieren?). Ik ben zelf geen voorstander van melkproducten oa vanwege de suikers die er in zitten en zelf heeft het schrappen er van mij toen goed geholpen met afvallen.

Rijst en havermout vind ik een betere koolhydratenbron dan de carbs uit brood die dan toch weer enigzins bewerkt zijn. Misschien is het een idee om bij maaltijd 3 rijst toe te voegen? Ik zit hier zelf op het werk ook altijd tussen de middag aan mijn bakje rijst

Bij die maaltijd kan je dan ook direct wat rauwkost toevoegen, vezels, vitaminen en mineralen allemaal ok voor het afvallen.

Maar goed dat zijn wat aanpassingen op je huidige schema. Maar feit blijft natuurlijk dat je lichaam dit schema blijkbaar niet ziet als een kcal tekort om vanaf te vallen. Je zou eens kunnen spelen met hoog-laag dagen. Dus bijvoorbeeld 2 dagen 30% onder onderhoud en dag 3 weer een dag op onderhoud. Zo kan je een schrikeffect bewerkstelligen wat er voor zorgt dat je lichaam dat vaste punt waar het op zit los gaat laten.

Dat is slechts 1 kunstje wat je kan toepassen, probeer er achter te komen wat voor jou goed werkt.

Comment

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
          Ik zal mijn voedingsschema iets gaan bijschaven. En ik zal de tip van de hoog-laag dagen eens uitproberen.
          Wat zijn nog meer kunstjes die toegepast kunnen worden?

Is het verstandig om minder KT en meer cardio te gaan doen? Ik lees hier veel dat je cardio pas moet gaan gebruiken als je tegen een drempel aan loopt. Zelf wil ik er nog mee wachten omdat ik nog niet eens over de 1e drempel heen ben. Hoe zien jullie dit?

Comment

Ik zal persoonlijk niet meer gaan cardio-en. Er kan weinig op tegen een intensieve Fullbody workout ook qua kcal-verbruik.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X