Dag allen,
Ik heb geprobeerd om een eetschema samen te stellen waaraan ik mij een tijdje wel kan houden.
gegevens : 1m74, 63kg, kleeeeiiiin buikje (de buikspierblokjes zijn er maar ge ziet ze niet goed)
Nu zou ik graag dit veranderen => veel meer spieren "kweken"
Ik ben een al een tijdje bezig met thuis te trainen (bovenlichaam), zonder voedingsschema. Daar wil ik verandering in brengen aangezien dit toch het belangrijkste is, dus heb ik vandaag mijn eerste voedingsschema samengesteld. Kunnen jullie deze is checken en misschien verbeteren aub?
Ik doe als werk niks fysieks (4 km heen en weer wandelen) voor de rest ga ik 1 keer per week lopen voor conditie (+/-5km)
Meer gegevens :
Lichaamsgewicht: 63 Kg
Vetpercentage: 14.3 %
Basisbehoefte: 1295.8 Kcal
Sporttoeslag: 129.6 Kcal
Arbeidstoeslag: 388.7 Kcal
Sportieve arbeidstoeslag: 300 Kcal
------- +
Totale dagelijkse behoefte energie: 2114 Kcal
--------------------------------------------------------------------------
Dagelijkse behoefte Eiwitten: 119 Gram
Dagelijkse behoefte Vetten: 47 Gram
Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 304 Gram
Eetschema :
eetschema.xls
Ik heb geen ervaring met eiwit shakes, dextroses en dergelijke, waar kan men deze kopen in Belgie (Kruidvat?) of heeft men deze nog niet nodig als beginner.
Mike
Ik heb geprobeerd om een eetschema samen te stellen waaraan ik mij een tijdje wel kan houden.
gegevens : 1m74, 63kg, kleeeeiiiin buikje (de buikspierblokjes zijn er maar ge ziet ze niet goed)
Nu zou ik graag dit veranderen => veel meer spieren "kweken"
Ik ben een al een tijdje bezig met thuis te trainen (bovenlichaam), zonder voedingsschema. Daar wil ik verandering in brengen aangezien dit toch het belangrijkste is, dus heb ik vandaag mijn eerste voedingsschema samengesteld. Kunnen jullie deze is checken en misschien verbeteren aub?
Ik doe als werk niks fysieks (4 km heen en weer wandelen) voor de rest ga ik 1 keer per week lopen voor conditie (+/-5km)
Meer gegevens :
Lichaamsgewicht: 63 Kg
Vetpercentage: 14.3 %
Basisbehoefte: 1295.8 Kcal
Sporttoeslag: 129.6 Kcal
Arbeidstoeslag: 388.7 Kcal
Sportieve arbeidstoeslag: 300 Kcal
------- +
Totale dagelijkse behoefte energie: 2114 Kcal
--------------------------------------------------------------------------
Dagelijkse behoefte Eiwitten: 119 Gram
Dagelijkse behoefte Vetten: 47 Gram
Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 304 Gram
Eetschema :
eetschema.xls
Ik heb geen ervaring met eiwit shakes, dextroses en dergelijke, waar kan men deze kopen in Belgie (Kruidvat?) of heeft men deze nog niet nodig als beginner.
Mike
Comment